De gluecksrad is bij mij nog nooit omgeklapt.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

, heb nog een betrouwbaar testertje nodig (ivm het niet doorspelen van ideeën aan derden) om verschillende meningen te horen om ev nog te verbeteren, liefst moeilijke paardjes natuurlijk
Anoniem schreef:Dankjewel.
Vroeg me wel af, er zijn ook sidepull neusriemen die iets scherper zijn...
Iemand daar ervaring mee?
pmarena schreef:Ik snap sowieso niet zo goed wat mensen fijn vinden aan een kaptoom zo met die ringen op de neus.... ik heb pas geleden van Barefoot de eerste Cavesson-neusriemen binnengekregen met 3 kaptoom-ringen op de neus zeg maar, en 2 side-pull ringen aan de zijkanten.
Persoonlijk zou ik echt niet weten waar ik (ik zelf met mijn paardje dus) die 3 middelste ringen voor zou moeten gebruiken, wat niet veel beter kan met gewoon een ring onder het hoofd
pmarena schreef:Ik snap sowieso niet zo goed wat mensen fijn vinden aan een kaptoom zo met die ringen op de neus.... ik heb pas geleden van Barefoot de eerste Cavesson-neusriemen binnengekregen met 3 kaptoom-ringen op de neus zeg maar, en 2 side-pull ringen aan de zijkanten.
Persoonlijk zou ik echt niet weten waar ik (ik zelf met mijn paardje dus) die 3 middelste ringen voor zou moeten gebruiken, wat niet veel beter kan met gewoon een ring onder het hoofd

, al heb je daar ook weer veel gradatie's in.

) niet weghaalt
pmarena schreef:Touwhalster vind ik inderdaad ook erg fijn, vooral omdat die een hele fijne "natuurlijke" rem heeft
Alleen het zijdelingse sturen is daarbij slecht inderdaad.
?Cambiar schreef:Die CRB vind ik helemaal geen slecht idee hoor, het is een heel eind in de goeie richting!
Komt beetje op hetzelfde neer, maar er mist nog iets

Maar dan heb ik het ook over een paardje met een steekje los 
pmarena schreef:Een CRB is dan veel beter om de rust te bewaren. En bij extreme stress wordt het daarmee ook spannend, dan heb ik weer liever een hackamoortje zodat ik stress en onzekerheid direct duidelijk in de kiem kan smoren voordat het escaleert. Dan heb ik een veel blijer paard dan wanneer ik met een optoming zit die de twijfel (moet ik vluchten?!) niet weghaalt