rug gebroken, voor altijd met bodyprotector...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:46

PaardjesFan1 schreef:
je hoeft niet altijd een bodyprotector te dragen. je kan je rug ook daardoor hebben gebroken. door het randje

Je kan ook je neus breken als je cap er op slaat, moet je dan ook maar geen cap op zetten?
Vind dit altijd zo'n kulargument, met een goede passende BP gebeurd dat echt niet zomaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-13 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:49

Laat maar ik heb gekeken op internet en het klopte niet wat ik zei.

ponyloveee

Re: rug gebroken, voor altijd met bodyprotector...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 15:50

Oké ik ga nu lezen, maar ten eerste (omdat ik me er kapot aan erger)

Kunnen diegene die de hele tijd beweren dat een bodyprotector niet altijd helpt, even stoppen? ! Dat weet ik ook wel, maar hrt voorkomt een hele hoop en ik MOET er een, dus nist off topic a.u.b.

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 15:55

@Vera_Pino, dankjewel! ik ga kijken.
@Sprintje, Ah oké, ik zal eens gaan informeren.
@NynkeS, zo’n airjacket lijkt me ook wel handig ja, mijn ruggenwervel heeft een breuk opgelopen die nooit meer helemaal goed kan komen, mijn gebroken ruggenwervel is namelijk bijna helemaal weg en kan niet meer aangroeien. Daarom heeft een 2e val, veel meer kans op nog een breuk bij dezelfde wervel.
@FlameHorse, ahh oké, toch bedankt!
@lucifertje, ga ik doen, bedankt!
@Blijheid, RTRTRTRTRTRTRTRTRTRT

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:01

Bodyprotector is altijd veiliger dan geen dus laat ponylovee lekker zelf weten of ze er een draagt. Denk dat je sneller je rib breekt zonder bp dan met. Ben het helemaal eens met Blijheid. TS, ik zou gewoon even naar een ruitershop gaan en daar advies vragen, die hebben daar toch wat meer verstand van en kunnen je het beste aanbevelen.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:03

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:04

ik weet niks voor je. Ik ben al super blij dat je weer kunt stappen, want over een tijdje als je weer volop mag rijden gaan wij samen op durske rijden en een keertje op buitenrit.

XX

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 16:47

@naomi_1998, ja idd ! Ik heb nieteens een keus, het moet. Al gedaan, van daaruit is een eventingshop aanbevolen.
@inochiyo, daar zat ik dus ook al aan te denken, maar dat zijn andere beschermingszones, toch maar even navragen !
@Paardje_2009, haha :p

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:36

Ik heb een Smart Rider met van die blokjes. Ik heb er al een keer mee gesprongen en hij zit heerlijk! Hij is 70 euro maar dat vind ik niet zo heel erg duur :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:40

how's racesafe is geweldig, heb hem al jaren en wil geen andere

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:46

De service van canter-equipment is echt geweldig, ik ben er vanuit het hoge noorden heen gereden, ze nam alle tijd, gaf goed advies, had veel soorten. Ik heb nu de air-O-Wear Woman short, omdat de regular op de lepel van mijn Stockzadel kwam. Zonder extra kosten, met wasbare hoes; neemt je lichaamstemperatuur aan en dan merk je eigenlijk niet meer dat je hem aan hebt. Zwaarste klasse! Ik rijd buiten nooit meer zonder, dan voel ik me niet prettig.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:04

Welke maat??? Heb er nog 1 liggen die te klein is. Miss pas jij hem. Denk t niet want je bent wel groterr

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:23

@Smartrider, ziet er ook wel fijn uit ja, maar voor mij te zichctbaar.
@Woogy, daar hoor ik echt superveel positieve reacties over ja!
@linky, ik denk ook wel dat ik daar heen ga, maar ik baal zo van dat opzichtige, ik wil zo graag een bodyprotector die niet zichbaar is, maarja. gat in de markt? :p
@Paardje_2009, past mij sws niet. En ik heb er wel een voor tijdelijk, maar geen fijne eigenlijk

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:26

Nee juist geen gat in de markt, er moet eenklaag zijn om de klas te dempen dus onmzichtbaar is alleen mogelijk wanneer opblaasbaar en daar zijn ook genoeg tegenargumenten voor.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:32

ponyloveee schreef:
@Smartrider, ziet er ook wel fijn uit ja, maar voor mij te zichctbaar.
@Woogy, daar hoor ik echt superveel positieve reacties over ja!
@linky, ik denk ook wel dat ik daar heen ga, maar ik baal zo van dat opzichtige, ik wil zo graag een bodyprotector die niet zichbaar is, maarja. gat in de markt? :p
@Paardje_2009, past mij sws niet. En ik heb er wel een voor tijdelijk, maar geen fijne eigenlijk
Ik heb een body protector,blokjes, en een air jacket van hitair. Ik gebruik alleen, elke dag, de air jacket. De air jacket is minder warm dan de body protector, echter er zijn twijfels of een air jacket met vorst goed zou werken. De air jacket moet je zodanig ruim omdoen dat je je eigen vuisten tegelijk EN verticaal aan de voorkant tussen je blouse en air jacket kunt bewegen over je gehele voorkant. Als je een rijjasje draagt moet de air jacket over het rijjasje en daarover, met dezelfde vrije ruimte de air jacket. Die ruimte MOET anders kan ie niet opblazen. Verder moet je niet vergeten voordat je afstapt om het touwtje lostemaken welke aan het zadel zit. Anders blaast ie op, de kracht die daarvoor nodig is is 35 Kilo. Een air jacket draag ik niet bij zomerse temperaturen boven de 25 graden, dan wordt ie erg warm. De bewegings vrijheid is voor mij persoonlijk geen probleem, dressuur, buitenritten, springconcoursen enz. Het valt mij wel op dat ik op springconcoursen met de air jacket, sinds1 jaar, een eenling ben.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:32

Laatst bijgewerkt door vera_pino op 24-11-13 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:36

Een air jacket is ondanks zijn zwarte kleur erg zichtbaar wegens de reclame van air jacket. Mijn grom vindt dat wel leuk, op 100 meter afstand pikt ze mij er direct uit.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:53

Ik zou voor een backprotector / rugbeschermer gaan die motorrijders dragen. Dat beschermt meestal alléén je rug en zit niet om je gehele lichaam heen dus eigenlijk onzichtbaar.
Lijkt mij beter dan een bodyprotector omdat het gemaakt is voor vallen met hoge snelheden. En je heb volgensmij ook meer bewegingsvrijheid.
Zal wel prijzig zijn maar de aanschaf is eenmalig !

Hier even een linkje: http://www.twenga.nl/rugbeschermer.html

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:54

Ken veel mensen die een racesafe gebruiken een zwarte over het jasje heen. Splinter hier op bokt doet het ook zo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:56

Ik heb een rugprotector van Stübben, hier kun je ook mooi een jasje over dragen op wedstrijd :j .
Zitten echt heel erg fijn :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:58

ik heb ook een airowear outline van canter equipment, erg comfortabel. Maar ik betwijfl of die onder een jasje past. Mijn airjacket past wel onder een jasje, maar volgens mij mag dat niet.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:47

Lielle schreef:
ik heb ook een airowear outline van canter equipment, erg comfortabel. Maar ik betwijfl of die onder een jasje past. Mijn airjacket past wel onder een jasje, maar volgens mij mag dat niet.

Nee dat lijkt me niet zo handig :=

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 21:19

@smurffie, wel als ze daar ook iets op bedenken
@Dirkjohannes, ja idd, een airjacket kan helaas niet onder mijn normale kleding
@vera_pinio, oehh, dat is interessant, zou dat vest ook werken onder een rijjasje? :)
@Tessa_93, ja, maar die hebben bijna altijd alleen maar veiligheidslevel 2.
@Woogy, maar mijn jasje heeft swarovski, en dat vind ik dan zoooo zonde, ghehehe
@avaluna, JAJAJAJAJJAJAJAJAJAAJAAAAAA EINDELIJK, DAAR BEN IK DUS NAAR OP ZOEK, PRECIES DIE !! MAAR KON HEM NERGENS VINDEN, HOE ZIT 'IE?! foto? hihi enthousiasme
@Lielle, nee idd, lijkt me niet verstandig :p

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:34

Gewoon idd bodyprotector over jasje. :j
Onder moet je niet doen.

Airjacket is mooi, maar als je met je paard onderuit gaat heb je er nog niks aan. Daarom dus verplicht bodyprotector onder op eventing.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:03

MelanieB schreef:
Gewoon idd bodyprotector over jasje. :j
Onder moet je niet doen.

Airjacket is mooi, maar als je met je paard onderuit gaat heb je er nog niks aan. Daarom dus verplicht bodyprotector onder op eventing.

Je laatste zin zul je moeten herzien.
Ik heb 3 keer mijn AJ "nodig" gehad. 1e keer viel paard in de wending. Mijn AJ knalde en paard kwam zo dus niet direct op mij terecht. Terwijl we dus samen op de grond lagen. waren min of meer gewoon omgevallen.
2e keer ook gevallen met paard en al, hij gleed weg. 3e keer viel ik wel gewoon zelf :+ als een katapult.

Daarbij zijn ze aan het uitzoeken of ze BP nog verplicht moeten stellen of dat AJ ook een optie is.

Maar even terugkomend op je vraag TS, AJ kan je wel onder je jasje doen maar is niet slim. Hij kan dan naar binnen klappen waardoor je ribben etc. kunnen beschadigen/ of je jasje knalt uit elkaar en dat is ook niet de bedoeling lijkt mij.

kwam nog wat tegen http://www.horseandhound.co.uk/news/new ... -jackets/#