Wat voor ervaringen hebben jullie met Wintec?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: Wat voor ervaringen hebben jullie met Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:13

rijd er wel eens op, vind het heel lekker rijden (jammer dat het paard op wie het zadel ligt wat minder is.. :P ) maarja, paard wordt verkocht en verder hebbe wegeen paarden die zoo breed zijn dat ze dat zadel passen :n :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:22

Jorie schreef:
Thorrowgood is ook een kunststofzadel en zit een beetje in de Wintec prijsklasse. Zij hebben speciaal zadels voor haflingers met verschillende singelriemen waardoor het minder gaat schuiven, zeggen ze. Geen ervaring mee, ik heb ze wel gezien en ze zien er ook goed uit!! Weet alleen niet wat ze op lange termijn doen.

Die heb ik. :j
Ligt super hier!
Het blijft ook heel mooi, hier nog geen gebruikerssporen te zien eigenlijk, alleen aan de singelstoten is het te zien. Ook de plek van de beugelriemen geen gebruikerssporen.
Ik vind het ideaal. Het zit heerlijk vind ik.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-01-09 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kobus1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:23

Ik heb een wintec zadel gehad maar was er echt niet blij mee, ik vond dat ik er veel te weinig steun aan had in mijn houding. Dat verschilt natuurlijk ook qua model. maar voor mij geen wintec meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:24

kobus1980 schreef:
Ik heb een wintec zadel gehad maar was er echt niet blij mee, ik vond dat ik er veel te weinig steun aan had in mijn houding. Dat verschilt natuurlijk ook qua model. maar voor mij geen wintec meer.

Daar kan je andere wrongen voor kopen van wintec als je wil.
Is echt een kwestie van smaak, ik vind het juist fijn dat ik vrij ben in hoe ik wil zitten.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:25

Ik heb ook een wintec gehad...
Nieuw aangeschaft maar ik kon er totaal niet op rijden..

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:52

Weet jij waar je de kniewrongen kan bestellen moonfish13?

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:56

Ik vind het prima zadels. Kan er heerlijk mee rijden en zitten geweldig. Ik maak zo nu en dan wel eens een lekkere stevige buitenrit en vind het niet erg om dan op dat zadel te hoeven zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:07

Eefiesvenna schreef:
Weet jij waar je de kniewrongen kan bestellen moonfish13?

Hier iig.
Er zijn er verder maar weinig die ze op voorraad hebben dacht ik.
http://www.nickyskeet.nl/cat/335/zadel_accesoires.html

Bij een winkel die wintec verkoopt dan ze ook gewoon bestellen van wintec zelf, dit is een ander merk.

rietenarie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:15

Ik heb zelf ook een wintec ik vindt het een heerlijk zadel,en weinig onderhoud en lekker licht.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:02

Ik heb de wintec pro dressuur ook al ruim 5 jaar. Rij dr toch wel 6 tot 8 uur in de week op en er zit nu pas 1 kleine beschadiging daar waar de stijgbeugelriemen langs het zadel schuren. Maar dan heb ik het zadel ook nooit onderhouden en ook mee in de regen en op het strand gereden. Het zadel is ook heerlijk licht :)

Aangeschaft wegens oud paard... af en toe laten opvullen en hij blijft goed liggen. Lijkt me een goed zadel om mee te beginnen!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:03

Wij hebben een tijd een Wintec 2000 vzh gehad, voor springen en de buitenritten. Op zich prima zadels, boom verwisselen gaat makkelijk, maar we geven toch de voorkeur aan leer. Zit gewoon prettiger. Mijn dochter kreeg ook altijd last van haar rug tijdens een buitenrit die wat langer duurde.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:44

Ik heb de Wintec 2000 al een aantal jaartjes en ik moet me zeggen dat hij me prima bevalt!
Ik rij alleen maar buiten en ik vind het een perfect zadel! Zit heerlijk!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:45

Ik vind het echt een súper zadel!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:58

Jup, hier ook een wintec eigenaar. Ik heb een pro dressuur 500 (of in een andere volgorde :+). Ben er nog steeds tevreden over, ligt goed, zit fijn (heb wel een seatsaver voor langere ritten voor mijzelf). Ik heb er wel lederen singelstoten aan laten maken omdat ik die kunstof singelstoten niet fijn vond.
Heel intensief gebruik ik hem niet, zoveel rijden we niet, maar ik maak wel langere ritten (2+ uren) en dat gaat uitstekend! Al heb ik dan wel een seatsaver voor mijn kontje, maar dat zou ik bij alles zadels gebruikje :j

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:00

ik vind het heerlijke zadels..
had een vz ervan lekker licht en zit ook heel erg lekker heb nu een dressuur gekocht super zadels en niet duur ook.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:47

Wij hebben sinds een paar jaar een Wintec, voor La Roche (ik geloof een 500, met Cair), en die zit best fijn. Handig schoon te maken, weinig slijtage alleen inderdaad wat onpraktische (want onbuigzame) singelstoten. Dat de boom te wisselen is, is echt een voordeel. Paard was nl in het begin veel te dik, toen ze meer in vorm kwam konden we gemakkelijk een andere boom erin doen. En nu ze een giga kuilbuik en een klein beetje "wintervoorraad" (ahum) heeft, hebben we die eerdere boom er weer in gezet omdat ze aangaf dat het zadel niet meer goed zat (ineens dwars met aansingelen en snel in protest met rijden, dat is dus nu weer over). Heel fijn!
Klein nadeeltje: het suede-achtige spullie van bovenop de kniewrongen blijft na een regenbui erg lang nat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:50

Ze passen idd niet bij alle paarden. Maar ik vind het heerlijke zadels. De leren zadels doen pijn aan mijn kont, nu ik de afgelopen jaren alleen maar mer wintec gereden heb.

Er zat er namelijk al eentje bij onze haflinger toen we hem kochten; een 2000 VZH, inmiddels hebben we er ook een 500 dressuus bij gekocht ;)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:04

Ik vind ze ook goede zadels, alleen ben niet zo'n fan van de 500 model, maar de 2000 vind ik super en ook erg lekker zitten, ik heb zelf de wintec 2000 vzh in bruin :) heb m al bijna een jaar en hij ziet er nog super goed uit, zelfs waar mijn beugels hangen zie je niks :) ben erg tevreden!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:33

Ik heb een Wintec Pro, en ben er erg tevreden mee. Hij blijft super netjes, en vind hem heerlijk rijden. :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:27

Ik heb een Wintec Wide. Op zich een prima zadel, makkelijk in onderhoud, maar helaas net te lang voor mijn paardje.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:33

ik heb ook een wintec 500, denk 3.5 jaar ofzo, maar ik heb nu andere pony waar ik met dressuurzadel rijd dus ik gebruik heb voor springen maar je ziet er echt helemaal niks aan,, mijn zusje heeft die van haar 3 jaar en die ziet er ook goed uit

juf_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:03

Ik had een wintec pro dressuur, heerlijk zadel. Vooral de grip die je hebt vond ik heerlijk, je zit er zo lekker aan vastgeplakt. En het gewicht vond ik ook een groot pluspunt, er werden toen veel zadels gestolen dus zadel moest steeds mee naar huis, en dan is zo'n lichtgewicht wel lekker.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:42

Ik vind de duurzaamheid niet zo geweldig.
Ik heb 10 jaar geleden ongeveer eens een wintec gehad, zogoed als nieuw overgenomen van een meisje die hem niet lekker vond zitten.
Ze had er ongeveer 20x mee gereden.
Ik vond hem wel lekker zitten en ook mijn pony zat hij goed.
Alleen binnen een jaar ging en aan het zweetblad zo´n stripje los en het werd daar erg dun, ik reed heel intensief dagelijks toendertijd.
Ook het zitvlak zag er niet meer uit, als ik er nog een jaar mee had moeten rijden was die helemaal kapot geweest.
Ik heb toen een wintec gekocht omdat mijn andere zadel gestolen was en aangezien het verzekeringsgeld op zich liet wachten moest ik toch vooruit en kocht een goedkope wintec voor toen 500 gulden.
Ik was blij toen de verzekringscenten er waren en ik voor een nieuw zadel kon gaan kijken.

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:00

Ik heb al 15 jaar een Wintec endurance zadel,en om werkelijk lange afstandritten mee te gaan doen,wil ik werkelijk niets anders.
4 jaar terug was de buitenzijde van de zweetbladen (onder de stijgbeugelriem)volledig versleten.
De zadelmaker heeft dan daar leder aangebracht,en die slijtage plekken komen niet meer terug.

grootste voordelen:perfecte zit,en licht gewicht,Iemand maakte de bemerking ivm zweten aan het zitvlak,tot nu toe nooit voorgevallen.
Met mijn 2 meter lengte is dit endurance zadel het enige zadel waar ik na 180km(endurance De Condroz 1995)op geen enkele plaats zadelpijn of wrijvingen ondervond.
Momenteel ben ik met een ander paard met hogere schoft aan het rijden met een kieffer endurance zadel,maar ik prefereer toch de wintec.

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:39

Mijn Wintec is ondertussen 10 jaar oud en hij gaat nog steeds mee en ziet er nog steeds goed uit!

Mijn ervaring is positief

Het is super licht en als je klein bent en een groot paard hebt is dit heel mooi meegenomen ;)

Ze zijn makkelijk in onderhous

Ze passen goed en zijn verstelbaar als je het op een ander paard wilt gebruiken

Ze zitten goed

Niets anders als positief bij mij