Scheef springzadel Stübben

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Scheef springzadel Stübben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:33

Dank U :D

josie

Re: Scheef springzadel Stübben

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:12

Mooi dat deze terug naar de fabriek kan, normaal gesproken kan je niets met een scheve zadelboom, deze krijg je niet recht, enige oplossing is dan een nieuwe boom er in en dat is kostbaar, dan is het nog maar de vraag of het uit kant (waarde rest zadel).
Dit komt vaker voor, ook bij Stubben.
Maar ze bieden een mooie oplossing.
Kan je er straks hopelijk van gaan genieten!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:20

Ik ben er vandaag even mee naar een echte zadelmaker geweest waar ik al goede ervaringen mee heb. Zij had me aangeboden om het zadel eens goed te bekijken. Goede nieuws is dat de boom recht is maar het rechter kussen is zo scheef als wat. Schijnt vaker voor te komen als ze uit de fabriek komen.

Normaal zou een verkoper die ook zadelpasser is dat moeten zien zou ik denken maar helaas. Ik zit nu wel in dubio. Zij kan het zadel recht maken voor 85 euro. Dan hebben we het snel terug en wil ze in de kerstvakantie het zadel op het paard passen (gaat niet anders omdat paard op school staat) en hem dan eventueel kosteloos aanpassen als hij niet goed blijkt te liggen.

Opsturen naar Duitsland wordt zadel gratis gemaakt maar ik heb geen idee wat verzekerd verzenden kost en we zullen het zadel waarschijnlijk langere tijd kwijt zijn. Daarna moet onze zadelmaker natuurlijk alsnog een keer het zadel op het paard controleren.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:05

Dan zou ik het gewoon door jouw eigen zadelpasser laten doen, het is namelijk erg belangrijk om direct te kunnen zien hoe of wat.
En het is idd vaak zo dat niet elke zadelpasser goed is helaas...zeker als ze het zadel verkopen past het vaak. :Y)
Maar als je deze vrouw vertrouwd kun je het beter gelijk laten doen, dan heb je het direct passend.