Zadelbontje van de Decathlon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Zadelbontje van de Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:30

Toevallig heb ik deze week een paar dekens bij Decathlon gekocht. Voor het merendeel hebben ze daar goedkoop spul maar deze dekens zijn echt heel erg mooi gemaakt en veel waar voor hun geld. Ik sta op een professionele stal en zelfs daar waren ze onder de indruk van de kwaliteit. Dus gewoon de artikelen ieder voor zich beoordelen en niet afschrijven omdat ze toevallig bij Decathlon vandaan komen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:34

Als het echt lamsvel is gewoon kopen en proberen, heb je het idee dat het teveel inzakt kun je altijd nog naar Mattes of Christ gaan kijken. Synthetisch bont kun je laten liggen, dat werkt voor geen meter.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:45

Ik heb zelf voor decathlon gwerkt op de paardenafdeling . Over het algemeen valt de kwaliteit vs prijs heel goed mee . Der is 1 ding waar ik echt niet over te spreken ben en dat is het gelpad met naden aan de schoft. Voor de rest valt het allemaal wel mee

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:48

Kun je niet beter kijken bij je zadelmaker voor een goed bontje waar je vullingen oid in kan leggen? Mijn vriendin(Judith1601 op bokt) heeft zo eentje aangeraden gekregen bij haar zadel. Haar merrie veranderd nog heel erg qua rug en zo kun je er wat extra of minder vulling in doen als het nodig is.
Is wel wat duurder, maar ook veel beter ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 10:00

Ik ben nu aan het twijfelen !

Het decathlon bontje is misschien wel gunstig omdat ik dit in 1 x kan kopen in combinatie met de andere spullen die ik nodig heb.. Maar wat SuperAssie zegt is ook wel weer een goede! Als mijn paard weer van rug veranderd zou ik een inlage weg kunnen halen of bij kunnen plaatsen ipv dat het zadel veranderd moet worden

@Superassie: enig idee hoeveel zo'n pad kost?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:40

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 12:08

Die van Rossner hierboven ziet er goed uit zeg! Misschien is dat idd nog beter als een bontje :)

Eventjes overleggen met mijn zadelmaker

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:09

M_hartje_M schreef:
Ik ben nu aan het twijfelen !

Het decathlon bontje is misschien wel gunstig omdat ik dit in 1 x kan kopen in combinatie met de andere spullen die ik nodig heb.. Maar wat SuperAssie zegt is ook wel weer een goede! Als mijn paard weer van rug veranderd zou ik een inlage weg kunnen halen of bij kunnen plaatsen ipv dat het zadel veranderd moet worden

@Superassie: enig idee hoeveel zo'n pad kost?

Phoe, geen idee xd
Dacht dat het sowieso wel meer dan 100 euro kostte, als het niet al richting 150 gaat. Maar goed, dan heb je wel een echt goed bontje van echte vacht, je hebt die pads die je kan wisselen en het gaat veel langer mee dan die goedkopere bontjes. Als het echt om de rug van je paard gaat, zou ik zeker niet kijken op een paar tientjes..

Nee ik bedoel niet de van rossner :)
Anders kun je haar eens een berichtje sturen(Judith1601) en dan kun je dr vragen wat 't precies is, heb geen idee. Was er wel bij maar gaat niet om mijn paard dus dat blijft niet lang hangen :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 12:11

De prijs maakt me op zich niet zo heel erg veel uit. Als het een paar jaar mee gaat heb ik het geld er alweer uitgehaald :)

Moet nog eventjes op reactie van zadelmaker wachten!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:12

M_hartje_M schreef:
De prijs maakt me op zich niet zo heel erg veel uit. Als het een paar jaar mee gaat heb ik het geld er alweer uitgehaald :)

Moet nog eventjes op reactie van zadelmaker wachten!

Precies, en het gaat om de rug van je paard he, zou zonde zijn als die kapot gaat doordat je per sé dat bontje zou willen gebruiken.
Je kunt het beste indd bij je zadelmaker vragen. Misschien heeft hij zelf wel bontjes(bij mijn vriendin heeft ze die totaal met het zadel ed erbij gekocht) die hij je kan aanraden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 12:15

De rug is al kapot ;) dat is het hele probleem haha! Anders deed ik het gewoon met het zadel en zonder bontje :)

Eventjes afwachten maar! Als ze zegt dat het niet uitmaakt wat voor bontje pak ik gewoon een Christ of Mattes denk ik. Als ze een voorkeursmerk geeft dan ga ik daar voor natuurlijk.