Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Suzanne F. schreef:Gefeliciteerd met je paardje!
400 euro is voor zadel en hoofdstel echt te weinig. Een goed 2e hands zadel zal toch wel rond de 500-600 euro liggen en dan heb je een gewoon doorsnee zadel. Een redelijk hoofdstel heb je rond de 100 euro.
Het is goed van je dat je nadenkt dat het zadel goed moet passen. Laat het zadel dus altijd op maat maken/aanmeten door een goede zadelmaker.
Succes ermee!

Carolaaxxxx schreef:Ik ga een wintec 500 cair aangeschaffen voor mijn 4 jarige paard. Goed rondkijken, voor 300 euro heb je makkelijk een leuk tweedehands wintecje. Prima zadels, losse boom zal een paar tientjes kosten op marktplaats. Of zelfs een tientje maar? Dat weet ik niet precies. Niks mis met je budget. Je hoeft niet meteen te beginnen met zadels van 600 euro
Mijn goede hoofdstel heeft me in totaal 130 euro gekost, maar mn trainingshoofdstel inclusief bit was denk ik 50 euro![]()
Succes!
Urielle schreef:Carolaaxxxx schreef:Ik ga een wintec 500 cair aangeschaffen voor mijn 4 jarige paard. Goed rondkijken, voor 300 euro heb je makkelijk een leuk tweedehands wintecje. Prima zadels, losse boom zal een paar tientjes kosten op marktplaats. Of zelfs een tientje maar? Dat weet ik niet precies. Niks mis met je budget. Je hoeft niet meteen te beginnen met zadels van 600 euro
Mijn goede hoofdstel heeft me in totaal 130 euro gekost, maar mn trainingshoofdstel inclusief bit was denk ik 50 euro![]()
Succes!
Maar weet je al dat die Wintec past dan? Ik heb een Wintec gehad en die pastte op geen enkele warmbloed.