ervaringen barefoot madrid

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

abc

Re: ervaringen barefoot madrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:00

even zelf gegoogled en volgens mij heb ik nu die spaanse pad mee gekregen van Natasja (geef ik terug, zat erbij om te testen). Maar die komt er onderaan een stuk onderuit hoor. Als je me je email in pb stuurt, kan ik het laten zien op foto. Dan denk ik dat de nevada pad misschien toch nog beter erbij past ....

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:07

heb jij misschien een foto voor mij met de nevada pad eronder?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:34

De Sevilla pas vind ik er zelf ook niet onder staan eerlijk gezegd :o

Miriam van Hofstede Twekkelo was volgens mij wel van plan om bij (nu) haar testzadel van de Madrid een Sevilla pad te gebruiken die ze om wil bouwen met inlages er onder :)

Als het goed is komt er trouwens nog voor de kerst een eerste partij Madrid zadels binnen hoor, ik heb er van de 8 nu nog 3 over, de rest is al gereserveerd :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:02

Ik bedoel ook niet de sevilla pad pmarena, maar echt de spaansepad van grandeur, mirjam hofstede verkoopt ze ook, is een pad met inlagen en je kunt kiezen uit drie verschillende kleuren, vind ze wel mooi. Abc, ik zal je mijn mail even pben, ben wel benieuwd naar je foto's. Op de side van pmarena, de nederlandse barefootsite staat ook een foto met een paard met madrid met een nevadapad er onder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:26

De Sevilla pad werd door iemand genoemd in een reactie die nu weggehaald is, vandaar ;)

De Grandeur-pads heb ik al jaren niet meer in handen gehad, maar daar zal Miriam ongetwijfeld het beste info over kunnen geven, gezien zij zowel Grandeur pads levert als de Madrid heeft liggen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:57

Ik heb het trouwens nog even nagevraagd vanochtend aan de bazin van Barefoot, en die heeft echt geen speciale Madrid-pad in de planning staan, ze wijst daar echt gewoon de Nevada-pad voor aan Y;(

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:11

Kan je dit zadel nog ergens testen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:28

Lotje, die info staat eigenlijk al in dit topic :)

Er waren 2 Madrid sample zadels.
In België 1 en in Nederland 1.

Die vanuit België is nu blijkbaar verkocht aan Abc.
Die vanuit Nederland is verkocht aan Miriam van Hofstede Twekkelo, die hem verder als testzadel in gaat zetten.

Meer Madrid zadels zijn er pas op zijn vroegst half december, dus als je de Madrid nu wilt testen dan kan dat eigenlijk alleen nog via Hofstede Twekkelo.

Tenzij Abc hem uit wil lenen :P

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 19:55

Voila, ik ben het zadel gaan betalen en heb er een nevada pad bij gekocht. Weer eens benieuwd wat dat morgen op mijn pony zegt.

Fijn voor de andere kopers dat ze waarschijnlijk toch nog in december geleverd gaan worden. Ik ben in elk geval super blij met mijn madrid.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:56

pmarena, ik had begrepen dat iemand het testzadel had overgenomen van Hofstede Twekkelo??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:59

Hoe kom je daarbij dan...? :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:06

Ik dacht dat ik dat ergens op een forum gelezen had -O- misschien heb ik het gedroomd :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:09

Een beetje door elkaar gehusseld gelezen denk ik :P

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:11

Ja ik slaap nog, ik zie nu dat abc hem van ene Natasja heeft overgenomen en niet van Mirjam! Nou ja, goed nieuws voor de testers dus *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:11

Aha, dat zal de boosdoener zijn inderdaad! :j

abc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:45

lotje5lotje schreef:
Ja ik slaap nog, ik zie nu dat abc hem van ene Natasja heeft overgenomen en niet van Mirjam! Nou ja, goed nieuws voor de testers dus *\o/*

zeker doen dat testen, aanrader ....

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:07

zijn er ergens maten te vinden van de madrid??

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:17

@ lotje5lotje, volgens mij zijn de maten nog niet echt opgemeten, de testzadels zijn maat 1, en qua lengte hetzelfde als de cheyenne, alleen doordat de zitting iets anders is heb je wat meer ruimte in het zadel.

He abc, gaaf dat je de pad erbij hebt gekocht, was helaas een beetje laat met je een mail terug sturen, kwamen wat dingetjes tussen. Maar heb je alsnog even een mail gestuurd.
Kwam er door de foto's van abc wel achter dat de spaanse grandeurpad hem ook niet gaat worden, vind hem achter bij de cantle wat te kort en onder bij het zweetblad te lang, dus verder zoeken.

Kwam hier op bokt ergens een topic tegen van mensen die met een schapen onder het zadel rijden, wat ik echt gaaf vind om te zien, als het schaap nu mooi in model knip voor onder de madrid en tussen de madrid en het schaap een halfpad, zou dat wat zijn, of zou het dan een te dik pakket worden?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:32

De maten wil ik pas op gaan meten en publiceren als ik echt de eerste verkoop-modellen hier binnen heb gekregen, zodat ik zeker weet dat het wel klopt wat ik doorgeef :)

Ik zelf wil altijd de inlages zo dicht mogelijk bij het paard zodat het vrije kanaaltje tussen de inlages ook echt direct boven de ruggengraat van het paard ligt en daar de boel vrij houdt... waar het voor bedoeld is :j

Ga je daar nog dekjes of schaapjes onder leggen dan ondermijn je die werking alleen maar.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:15

Ja dat dacht ik al, want heb eens een tijdje met een dekje en halfpad gereden, maar vond dat toen ook een vrij dik paket, hoopte dat het met een schaap misschien anders zou zijn[ stille hoop hihi].

De maten kunnen dan nog veranderen pmarena? Hoop het stiekem van niet hoor, dit was precies goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:21

Eigenlijk kunnen van alle zadels ineens de maten veranderen :=

Ik sta er niet naast in de productie, en Barefoot heeft er best wel een handje van om spontaan ineens dingen anders te gaan doen zonder daar een woord over te zeggen.... dan pak ik dus ineens een Arizona Nut uit met een suède zitting in plaats van glad, zitten er ineens ringetjes op een andere plek, krijg ik ineens totaal andere pads / inlages binnen, blijken de pommels ineens veranderd te zijn...dat soort dingen.

En dan heb ik nog de mazzel dat ik al sinds het begin inkoop bij ze en met iedereen daar op goede voet sta waardoor ik sneller dingen te horen krijg dan anderen voor wie helemaal veel rauw op hun dak komt vallen :')

Heb in de afgelopen 10 jaar zeker in het begin regelmatig gemerkt dat zadels ineens een andere maat hadden....

Vandaar ook de waarschuwing boven de matentabel :P

Citaat:
Barefoot zadels worden met de hand gemaakt. Elk zadel is uniek en verschillen zijn mogelijk.

En overal in de omschrijving waar ik maten opnoem zet ik er extra ca. voor in de hoop dat mensen me niet meteen op de brandstapel gooien als ze iets ontvangen dat afwijkt van wat op de website staat :=

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:01

Whahaha, zouden ze zo erg zijn dat je meteen op de brandstapel word gegooit, maar zorgen dat je dan je bezem bij hebt, kun je nog gauw weg vliegen :P
Nou ja we zien wel of dat er nog veranderingen zijn als de zadels aankopen.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 02:25

hier een ontzettende leek wat betreft Spaanse zadels maar het barefoot Madrid zadel heeft wel mijn interesse gewekt. Ik vraag me af of je op dit zadel ook gewoon kunt lichtrijden en wat de voor en nadelen van dit Spaanse BF zadel zijn? kan iemand daar iets meer over vertellen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:16

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:24

oke dus het werkt zeg maar net zo als ander barefoots? maar zitten er verder nog verschillen in ten opzichtte van bv een Cheyenne? Ik heb een Cheyenne en een Lexington gehad en ik vond dat ook wel 2 comleet verschillende zadels om mee te rijden. Ik heb wel de zoekfunctie gebruikt voor de BF Madrid maar kon er erg weinig wat van vinden wat betreft bv de ligging en maattabel (wss omdat het zadel nog vrij nieuw is?) wel dat een maat 2 groter valt als een Cheyenne maar bedoelen ze dan de zitmaat of de lengte van het zadel bv?