Regendeken niet meer goed waterdicht wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 09:04

Ik vind het fijnst bij de paardenwinkel bij ons in het dorp te kijken.
Met de 200 grams nieuwe deken ook. Deze heb ik 3x geruild omdat de deken toch niet goed zat.
Met internet en ik ken het mark niet ben ik altijd een beetje bang mag ik de deken nog ruilen enz.

Maar inderdaad agradi heeft ook nog regelmatig kortingen.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:16

Gisteren heeft een van mijn Rhino 's het ook begeven -O- Heb hem dan wel al een jaar of 4 maar nog nooit doorgeregend tot gisteren.
Maar als je de deken dus opnieuw laat impregneren, krijgt het nooit meer dezelfde werking als dat het was?

jesito

Re: Regendeken niet meer goed waterdicht wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:34

Nee, de coating zelf is kapot.
Je kunt het met impregneren nog proberen te rekken tot je een nieuwe hebt, maar het zal er uiteindelijk door gaan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 14:02

Ook mooi balen JessicaChico.
Ik ga nu sparen voor een nieuwe goede 0 grams regendeken.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 03:32

Mijn regendekens zijn ook niet meer waterdicht. Toch heb ik nog steeds geen nieuwe gekocht en dit al zeker drie jaar. Ik was mijn dekens zelf, thuis, met een waterdichtmaakmiddel voor regenjassen (in de Colruyt-belgië- voor 4 eur per flesje. 1 flesje per wasbeurt, in mijn machine kunnen twee dekens )

- Deken 1 wordt gebruikt op een paardje die niet van de regen houdt, die gaat meteen in de stal staan. De deken dient meer als winddicht dan als waterdicht. Omdat meneer niet lang buiten blijft met regen, blijft de deken heel het seizoen waterdicht. Deze deken wordt na het seizoen (in de zomer) gewassen met waterdichting en dan opgeborgen tot het weer winter is

- Deken 2 gaat enkel op wanneer het dagen aan 1 stuk door regent, wanneer er echt felle wind is, of wanneer het waait en ijzelt of sneeuwt tegelijk. Deze deken blijft ook gedurende deze tijd waterdicht (ook als die 5 dagen na elkaar op ligt en het blijft regenen). Ook deze deken wordt maar 1x per jaar gewassen en waterdicht gemaakt in de lente/zomer

- Deken 3 ligt op vanaf oktober tot ongeveer maart omdat deze pony slechte vacht aanmaakt (getest door de DA) dus zij moet altijd winddicht staan. Deze deken begeeft het ergens halverwege de winter. Dus deze deken wordt dan vervangen door de reservedeken (of deken van pony2) en gewassen met waterdichtmiddel. Als de deken droog is, wordt het weer op de pony gelegd en bijft het (tot nu toe) waterdicht tot na de winter. In de lente/zomer wordt het standaard nog een keer gewassen met waterdichtmiddel

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:07

linnie050 schreef:

Kijk eens naar de linkjes in dit toppic voor ongeveer 50 euro incl. verzenden heb je er al een.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:11

Love_Mirra schreef:
Mijn regendekens zijn ook niet meer waterdicht. Toch heb ik nog steeds geen nieuwe gekocht en dit al zeker drie jaar. Ik was mijn dekens zelf, thuis, met een waterdichtmaakmiddel voor regenjassen (in de Colruyt-belgië- voor 4 eur per flesje. 1 flesje per wasbeurt, in mijn machine kunnen twee dekens )

- Deken 1 wordt gebruikt op een paardje die niet van de regen houdt, die gaat meteen in de stal staan. De deken dient meer als winddicht dan als waterdicht. Omdat meneer niet lang buiten blijft met regen, blijft de deken heel het seizoen waterdicht. Deze deken wordt na het seizoen (in de zomer) gewassen met waterdichting en dan opgeborgen tot het weer winter is

- Deken 2 gaat enkel op wanneer het dagen aan 1 stuk door regent, wanneer er echt felle wind is, of wanneer het waait en ijzelt of sneeuwt tegelijk. Deze deken blijft ook gedurende deze tijd waterdicht (ook als die 5 dagen na elkaar op ligt en het blijft regenen). Ook deze deken wordt maar 1x per jaar gewassen en waterdicht gemaakt in de lente/zomer

- Deken 3 ligt op vanaf oktober tot ongeveer maart omdat deze pony slechte vacht aanmaakt (getest door de DA) dus zij moet altijd winddicht staan. Deze deken begeeft het ergens halverwege de winter. Dus deze deken wordt dan vervangen door de reservedeken (of deken van pony2) en gewassen met waterdichtmiddel. Als de deken droog is, wordt het weer op de pony gelegd en bijft het (tot nu toe) waterdicht tot na de winter. In de lente/zomer wordt het standaard nog een keer gewassen met waterdichtmiddel

Als er een voering in de deken zit blijft ie ook beter dicht en zal het minder snel tot op de rug komen, maar ik ken het spul ook niet wat je gebruikt.
Meeste dingen voor mee te wassen is puur een impregnatie en zorgt voor het waterafstotende.
Fijn dat je je hiermee kan helpen zo, misschien hebben anderen hier nog wat aan je tip.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 08:31

jesito schreef:
linnie050 schreef:

Kijk eens naar de linkjes in dit toppic voor ongeveer 50 euro incl. verzenden heb je er al een.

Ja ik weet het het maar ik heb vorige maand een 200 grams gekocht en ben 3 of 4x heen en weer gereden naar de paardenwinkel omdat het om een paard gaat met wat dikke hals en brede schouders/borst. Elke keer zaten de dekens niet goed. Ik heb ook nog een onderdeken liggen van rambo dacht ik maar deze zie je ook bij de borst is de binnenkant kapot.
Nu heb ik een deken van sectolin 200 gram en 2500D (het moet het is ook nog een slopper en staat in de wei met een ander waarmee hij vaak speelt) Deze deken zit ook op het laatste gaatje. Kan dus net.
Ik heb ook geen zin om 3x naar het post kantoor te moeten omdat de deken niet past als je deze nog mag ruilen van de online winkel.....Daar ben ik ook bang voor....Dat ze moeilijk gaan doen.
Ik heb een foto in de paardenwinkel laten zien van het paard en toen zeiden ze ohh oke nu begrijpen we het en kreeg toen de deken mee die ik nu heb.
Bij de paardenwinkel in het dorp betaal ik misschien wat meer maar ik kan de deken altijd ruilen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:06

Oja, sorry was ik vergeten.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:59

Jesito: de dekens zijn allemaal ongevoerde regendekens, eentje van HH, eentje van BR, end e andere weet ik zo gauw even niet.

Moet inderdaad wel zeggen, de speciale dekenwasmiddelen hielpen niet echt (van rambo bijvoorbeeld). Die gaven na een paar buien al door. Met dit flesje ben ik heel blij, als ik naar de winkel ga, neem ik direct de hele voorraad mee :) . Ken de naam van het flesje niet vanbuiten, het is een blauw busje met een wit spul erin maar heb het niet meer staan. Als ik naar de winkel ga, zal ik de naam hier even komen posten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:05

jesito schreef:
Oja, sorry was ik vergeten.

Geeft niks :)

Misschien dat het flesje ook alleen in Belgie te koop is...?
Ben benieuwd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:18

Love_Mirra schreef:
Jesito: de dekens zijn allemaal ongevoerde regendekens, eentje van HH, eentje van BR, end e andere weet ik zo gauw even niet.

Moet inderdaad wel zeggen, de speciale dekenwasmiddelen hielpen niet echt (van rambo bijvoorbeeld). Die gaven na een paar buien al door. Met dit flesje ben ik heel blij, als ik naar de winkel ga, neem ik direct de hele voorraad mee :) . Ken de naam van het flesje niet vanbuiten, het is een blauw busje met een wit spul erin maar heb het niet meer staan. Als ik naar de winkel ga, zal ik de naam hier even komen posten

Ben er wel benieuwd naar, of het om een impregnatie gaat of iets anders.
Misschien heb je wel het gat in de markt onder de dekengebruikers hier.
Laat maar weten idd.