Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Love_Mirra schreef:Mijn regendekens zijn ook niet meer waterdicht. Toch heb ik nog steeds geen nieuwe gekocht en dit al zeker drie jaar. Ik was mijn dekens zelf, thuis, met een waterdichtmaakmiddel voor regenjassen (in de Colruyt-belgië- voor 4 eur per flesje. 1 flesje per wasbeurt, in mijn machine kunnen twee dekens )
- Deken 1 wordt gebruikt op een paardje die niet van de regen houdt, die gaat meteen in de stal staan. De deken dient meer als winddicht dan als waterdicht. Omdat meneer niet lang buiten blijft met regen, blijft de deken heel het seizoen waterdicht. Deze deken wordt na het seizoen (in de zomer) gewassen met waterdichting en dan opgeborgen tot het weer winter is
- Deken 2 gaat enkel op wanneer het dagen aan 1 stuk door regent, wanneer er echt felle wind is, of wanneer het waait en ijzelt of sneeuwt tegelijk. Deze deken blijft ook gedurende deze tijd waterdicht (ook als die 5 dagen na elkaar op ligt en het blijft regenen). Ook deze deken wordt maar 1x per jaar gewassen en waterdicht gemaakt in de lente/zomer
- Deken 3 ligt op vanaf oktober tot ongeveer maart omdat deze pony slechte vacht aanmaakt (getest door de DA) dus zij moet altijd winddicht staan. Deze deken begeeft het ergens halverwege de winter. Dus deze deken wordt dan vervangen door de reservedeken (of deken van pony2) en gewassen met waterdichtmiddel. Als de deken droog is, wordt het weer op de pony gelegd en bijft het (tot nu toe) waterdicht tot na de winter. In de lente/zomer wordt het standaard nog een keer gewassen met waterdichtmiddel
jesito schreef:linnie050 schreef:Ook mooi balen JessicaChico.
Ik ga nu sparen voor een nieuwe goede 0 grams regendeken.
Kijk eens naar de linkjes in dit toppic voor ongeveer 50 euro incl. verzenden heb je er al een.
. Ken de naam van het flesje niet vanbuiten, het is een blauw busje met een wit spul erin maar heb het niet meer staan. Als ik naar de winkel ga, zal ik de naam hier even komen posten Love_Mirra schreef:Jesito: de dekens zijn allemaal ongevoerde regendekens, eentje van HH, eentje van BR, end e andere weet ik zo gauw even niet.
Moet inderdaad wel zeggen, de speciale dekenwasmiddelen hielpen niet echt (van rambo bijvoorbeeld). Die gaven na een paar buien al door. Met dit flesje ben ik heel blij, als ik naar de winkel ga, neem ik direct de hele voorraad mee. Ken de naam van het flesje niet vanbuiten, het is een blauw busje met een wit spul erin maar heb het niet meer staan. Als ik naar de winkel ga, zal ik de naam hier even komen posten