Stang is een ongebroken trens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:28

maralyn schreef:
IngeK schreef:
Toen ik mijn myler kocht vond de verkopende partij ook zo ongeveer dat ik mijn jonge pony martelde door hem een stang in te doen. Ik maar "ongebroken trens" herhalen en dat het zo fijn rustig was in zijn mond, en zij maar met afkeurende toon over stang blijven praten, waar haalde ik het lef vandaan :')

Leuk ehh, die mensen die zich daar niet in verdiepen....
Mylers zijn ook absoluut niet verkeerd hoor...!!
Mijn vorige pony, die eerst op een ongebroken trens gereden werd, kocht ik een myler voor.
Ook daar liep hij heeel plezierig op. Maar enkel gebroken en dubbel gebroken? Was het een hell. Kopschudden, op en neer.
Heel hard kauwen. Gewoon onplezierig.

haha, heeel herkenbaar die reactie ;) Vandaar ook dat ik nu voor de dressuur een level 1 heb gekocht met gewone bustrensringen ;) dan valt het niet op :P en het is toegestaan om er dressuur mee te rijden :j

Ben blij gelijkaardige ervaringen te lezen.. Mijn paard liep heel gevangen (en drammerig erboven op ;) ) op een enkel of dubbelgebroken koperen trensje. En lopen hangen.. Myler (na een heel overtuigingspleidooi van een vriend van me, die net als ik 'anti' heel die bittenzooi is ;) ) en echt, paard durfde gelijk lengte maken (iets wat ze voorheen nooit durfde) ik had controle, ze nam veel gemakkelijker stelling door het afzonderlijk draaien van het bit etc. Het was echt een verademing en veel duidelijker voor har :)
Ook is het wat dunner: ideaal voor mijn merrie met weinig plaats in de mond :j

vriendlief geloofde het eerst niet, dus ik: rijd gerust nog eens met het enkelgebroken of dubbelgebroken bitje, was er na een kwartier weer uit en myler er weer in ;) Dus die is ook overtuigd! :Y) :D

Later nog eens een soort van rubberen dun enkel gebroken bitje geprobeerd (omdat onze jonge merrie er zo fijn op liep) en de 3e keer deed ze gewoon haar mond niet meer open :P Dus dat zei voor mij al genoeg :+