hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:01

Ik heb gemeten toen ik net de hoeven heb bekapt. Express die maat aan gehouden zodat wanneer de hoeven zijn gegroeid ik de hoeven kan vijlen en dan de passen de schoenen dus altijd.

Ik heb delta (zelfde als cavalor) alleen ander naampje :P

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:02

ja daar ben ik ook bang voor mijn paard heeft een nauwe voor stand.
ik rijd haar ook altijd met peeskappen en die strijken ook tegen elkaar!!
ik hoop echt dat de hoefschoen een oplossing is want anders ben ik genoodzaakt terug op ijzers en na mijn val heb ik echt angst gekregen!!

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:03

mijn smid is vandaag geweest en samen hebben we het gemeten.
ik heb ook gevraagd te bekappen zodat hij over een week of vier terug moet komen!!
Hopelijk alleen om te vijlen maar toch niet ineens tekort gezet want ik dacht zo ik neem het gemiddelde!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:20

makkie79 schreef:
wacht ik denk dus serieus dat ik verkeerd gemeten heb!!
lv 12.5 x 13.0
rv 12.5 x 12.5
dan zit ik dus in maat 3
125 x130

Dan zou ik idd voor een maatje 3 gaan. Ik heb de mijne gemeten op rv breed 120 mm x 130, en lv 120 mm x 123 mm. Die zit net een maatje kleiner.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:52

rina schreef:
Kaunos op alle sites staat echt dat je de renegades toch moet laten aanmeten. En van de standaard maten zou ik in de maattabellen echt een heel stuk aan de achterkant over hebben. Ik weet dat je ze in kan laten korten, maar dan lijkt het me nog dat je ze dan laat aanmeten. Omdat ik het eerst gewoon eens wil proberen, heb ik nu een paar 2e handjes van Cavallo gekocht.

Ik zie het nu inderdaad ook overal staan....Ik heb me destijds vooral georienteerd op de site van Renegade zelf in de VS, heb ze ook daar besteld. Daar hebben ze het er inderdaad over dat als je je onzeker voelt over het aanpassen, je een professional erbij moet halen :).
Moet wel ook zeggen dat het mij dus erg geholpen heeft om even te kunnen passen en uitproberen voordat ik ze besteld heb. Het scheelt zoveel als je het even aan de voeten kunt zien hoe het zit en hoe je paard ermee loopt.

De Cavallo's heb ik verder geen ervaringen mee, maar heb ook wel de indruk dat ze gemakkelijk in het gebruik zijn.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:56

Ik heb laatst ook de hoefschoenen van cavallo gekocht, maat 4 voor een paard van 1.72
Ze bevallen me erg goed, aantrekken vergt wat hulp van paard zelf, hij moet er zelf echt even goed 'in' stappen. Ze zijn onmogelijk om kwijt te raken en mijn paard loopt er veel zekerder mee dan zonder.
Hij liep vooral wat voorzichtig op hard terrein, met met zijn klompen ( :+ ) stapt hij echt lekker lomp door.
Helaas kreeg hij wel een klein wondje nadat ze echt lang (rit van 6 uur) om hadden gezeten, ben aan het bedenken hoe ik dat ga oplossen, misschien door alles onder te smeren met vaseline of door zo'n sok ervoor te kopen die je om zijn hoef heen kan doen.

Louis71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:01

Oud stalgenoot van ons had Easyboots dacht ik. Kan dat?
In ieder geval gebruikte zij ze als ze met haar paard ging buitenrijden. Volgens mij ging dat heel goed.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:06

Hier goede ervaringen met easyboots epic en gloves. Na 120 km op 4 dagen geen wondjes. De ijzeren kabeltjes komen n iet in contact met de hoef. De schoen komt niet over de rand van de hoef. Ze moeten ook niet ingelopen worden.

Ze bestaan ook voor rondere hoeven. Dat zijn dan de wides.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 21:12

poehee

jullie maken het niet makkelijk voor me!!
Hihi
Maar denk nog steeds dat ik voor de roze FRA ga.
Zowiezo ben ik een penny meisje alles roze!!!
En daarnaast mocht ik ze eventueel verliezen is roze het makkelijkste terug te vinden!!
Heb vandaag weer een klein rondje blootvoets gelopen en ik vond het heerlijk!!
Zoveel stabieler steviger....

Das mijn doel!!!