De zoektocht naar hét maatzadel, wie helpt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: De zoektocht naar hét maatzadel, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:29

Ik heb mijn zadel van Arno besteld en gekregen in de tijd dat de wachttijden nog niet zo lang waren.
Het zadel is echt super mijn merrie haalt weleens rare capriolen uit maar ik zit als een huis op dat zadel!
Ook zijn service was bij mij prima.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:50

Heb fijne custom zadels van gezien maar ook die ronduit slecht lagen!
Zou het zadel daarom ook niet aan mijn klanten durven adviseren..

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:35

Ik heb een dressuurzadel van het merk anatomica, en die vind ik echt heel lekker zitten. Hij heeft ook een diepe, zachte zit en kniewrongen, ik vind het echt een heel fijn zadel.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:47

ik kies echt voor hulsebos.
ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met hulsebos ( ook in mijn omgeving)

ik heb momenteel de dressage cc balance. heel fijn zadel diepe zit veel wrong.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:13

Ninon had hier van 6 zadelbomen een testzadel mee als ik het mij goed herinner :o Natuurlijk geen enkel die ik als leenzadel kon gebruiken wegens PRE'tje zodanig moeilijk rugje dat niks echt goed lag om een tijdje mee door te rijden. Natuurlijk kon ik wel voelen welke zitting / wrongen / lengte van de zweetbladen voor mij ideaal was. De kale boom die perfect op hem paste daarbij gezet...en ik had mijn wenszadeltje ! :D
Ze heeft zeer zeker leenzadels, wel even aangeven als je haar contacteert zodat ze er een aantal kan meebrengen...als je paard een relatief normale rug heeft, kan dat zeker geen probleem zijn ! Ze kan ook nog ter plaatse wat bijvullen / verbreden als het nodig is.
Levertijd was bij mij ongeveer 7 weken...is wel in het midden van belgenland en ze combineert dat dan met andere bezoekjes hier.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:48

Ik krijg over anderhalve week mijn zadel van Ninon Schutte, je kan als zij de juiste pasvorm heeft gemeten etc. verder al je wensen doorgeven. Ik wilde bijv. weinig wrong omdat mijn paard (koudbloed) enorme schouders heeft, met dikke wrongen kreeg ik enorm pijn in mijn liezen/bovenbenen...Ninon zag dat direct. Ik heb fijne ervaring met haar, ze is twee uur geweest en ik kreeg zoveel informatie en ze had alle tijd voor alle vragen...heel fijn moet ik zeggen. Ik zou gewoon eens informeren bij haar!

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 18:08

Fvbb schreef:
Ik heb een dressuurzadel van het merk anatomica, en die vind ik echt heel lekker zitten. Hij heeft ook een diepe, zachte zit en kniewrongen, ik vind het echt een heel fijn zadel.

Even lezen, heb ik al ;)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:35

@Fairlady
Met Hulsebos heb ik dus helemáál geen goede ervaringen :n

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:34

@unamie,
ik denk dat je bij elke zadelmaker goede en slechte verhalen hebt. je moet bij elke zadelmaker ook je eigen gevoel blijven volgen als het over de ligging gaat. altijd goed naar je paard kijken en luisteren.
dat is bij Ninon Schutte, Custom of hulsebos niet anders.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:56

Ik hoor en zie ook alleen maar positieve dingen over Ninon. Custom niet. In mijn omgeving zijn er drie die zo'n zadel besteld hebben (dit jaar) en twee daarvan zijn compleet verkeerd aangemeten. De derde die ik zag was nog geen twee weken oud en lag continu scheef op het paard, terwijl de ruiter echt netjes zat.

Ik heb zelf een zadel volgens http://www.saddlefit4life.com misschien ook een tip voor je? Speciale zadels voor vrouwen. En echt: ik heb 'm nu hoor die lijn van schouder, heup en hak zónder enige moeite. Om over de pluspunten voor m'n paard nog maar niet te spreken.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 13:33

Hmm, mijn twijfels over Custom worden wel steeds groter... Misschien omdat ze ook teveel klanten krijgen dat de persoonlijke aandacht en tijd wat verloren gaat heb ik het idee.

Olympia96, daar zou ik ook eens naar kunnen kijken, dankje!

Ik denk dat ik toch voor Ninon ga :). Vandaag een advies gehad van de ruitersportzaak over mijn oude zadel waar ponylief volledig mee in de staak ging, dus daar ben ik echt wel klaar mee.

Over Ninon hoor ik eigenlijk geen negatieve verhalen, en de levertijd en prijs tegenover de kwaliteit die hier benoemd wordt staat me wel aan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:41

Hier ook een tevreden ruiter met een Hulsebos zadels. Ligt perfect op mijn paard. Laat braaf ieder jaar controleren en is nog nooit opgevuld of aangepast! (heb hem nu sinds 2009)

Service..........kan soms wat beter. Vorige x was hij een beetje geirriteerd omdat ik een andere zadelmaker en naar had laten kijken omdat die er toevallig net op stal was en ik tegen een probleem aanliep.
Heb daarop meteen Hulsebos gebeld en een afspraak gemaakt. Toen kreeg ik toch een commentaar. Heb meteen duidelijk uitgelegd dat ik daar niet van ben gediend. Daarna bond hij wel in.

Ze zijn daarna geweest en wederom super service van die jongen (andere dan aan de telefoon) Duidelijk uitleg en geen extra handelingen die niet nodig waren.

Dit is mijn 3e Hulsebos en geen andere meer voor mij! (heb overigens ook erg korte benen ;) )

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:02

Even uit nieuwsgierigheid: kon Daaleman echt niks voor je betekenen dan? Ik heb tweedehands een Daaleman dressuurzadel gekocht en die zit vind ik behoorlijk diep. Ze maken alles zelf dus jouw wensen moeten toch zeker ook wel besproken kunnen worden lijkt mij? Dat is tenminste de ervaring die ik met ze heb... tenzij jouw wensen niet te combineren zijn met wat je paard nodig heeft, maar dan zal Daaleman de eerste zijn die het je zal vertellen, zo eerlijk zijn ze wel.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:22

Agnes75, hoe graag ik het ook had gewild, want die service vind ik echt top, passen de verschillende dressuurmodellen echt totaal niet bij mij. De zit is voor mij té open waardoor ik niet fijn hulpen kan geven. Dat resulteerde in een paard wat in de war was omdat ik in onbalans zat en hulpen gaf die ze niet gewend was. Daaleman kon de zit niet meer gesloten maken dan dat 'ie nu was, behalve het verplaatsen van de wrongen en beugelriemhaken, maar dat was voor mij niet de oplossing helaas.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:37

Je woont ook erg uit de richting anders had je mijn zadel mogen proberen. ;)

Heb je wat aan een foto van mij te paard? Om te zien hoe het zadel ligt"?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:44

Wij hebben ook Arno Brandt zadels voor diverse paarden op maat laten maken. Wij zijn er zéér tevreden over. Onze zadels hebben extra diepe zit, veel wrong en extra zachte zit... Zalig!!!!

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 19:52

Dimple, dat zou ik erg fijn vinden, dan krijg ik een beter beeld van hoe de zadels liggen :).

Margreth, de zadels van AB zien er goed uit, maar ook de levertijden zijn vrij somber op het moment. Ik heb op vrij korte termijn (in de zadelwereld dan), ongeveer binnen zo'n 8 weken een zadel nodig wat echt past, ook ivm werk.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:56

Ik zal morgen wat foto's maken. Degene die ik nu heb zijn wat te ver af genomen :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:02

Staat niet in je openingspost dat het op zo'n korte termijn zou moeten waarom eingenlijk?
Je kan bij Arno ook gewoon een leenzadel krijgen hoor. Je hebt al een aardig eisen pakket en dan ook wil je het zadel ook nog zo snel hebben. Als ik voor een zadel voor meerdere jaren zou gaan wat maakt die wachttijd dan nog uit? Straks heb je wel snel een zadel en weer niet naar je zin..

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:06

Ik heb na 2 Hulsebos zadels overgestapt naar Albion. Aangemeten door Corry Stoker. Super service en nog belangrijker geweldige zit

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:58

ninon schutte absoluut een aanrader en ook binnen normale termijnen (8 weken) geleverd. Die gekkigheid bij Arno brandt qwa levertijden zijn echt niet normaal. Hij levert goed werk maar denk dat hij zich zelf en daardoor de kwaliteit in meerdere opzichten voorbij loopt!

Ik heb net weer bij ninon een zadel laten aanmeten. Nu voor mijn jonkie en kan niet wachten!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:07

In mijn profiel kun je een plaatje zien van mijn nieuwe zadel. Zoals je ziet, je kunt ineens weer een stuk rug zien achter het zadel. Dat hebben we nog nooit gehad (hele korte rug, heel breed tussenkanaal nodig en erg ronde ribbetjes) :-). En de zit is echt heerlijk, ik ben dus helemaal om nu ik een week op dit speciale zadel voor vrouwen heb gezeten ;-). Groot voordeel: dit zadel is niet paardgebonden. Kan altijd op een nieuw paard aangepast worden.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:31

Ninon Schutte heb ik weer minder goede ervaring mee.
Misschien Macrider?

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:51

Kijk eens bij Black country of Bliss of london. Worden beide op maat gemaakt en ook hebben beide merken een close contact model met een enkel zweetblad.

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:32

hulsebos ligt echt geweldig!
ik heb er een spring en dressuurzadel van en zit heerlijk, past op veel paarden, en geweldige service!

ze hebben 2ehands en ook leenzadels wanneer je even moet wachten op je aangemeten zadel!