Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:18

Denk dat je gewoon pech hebt gehad met jouw deken. Maandagmorgen modelletje misschien, helaas.
Onze hengsten proberen zich wel eens uit te kleden of rukken aan de voorkanten van de dekens, ze kunnen er echt prima tegen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:19

Hier erg tevreden over de 1200d amigo. Jaren gehad, heel veel happen te verduren gehad en uiteindelijk vorig jaar bezweken. Alleen minder tevreden over de pasvorm.

Vraag mij ook af of de HH van 600D dr tak overleefd zou hebben.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:22

RianneH schreef:
Hier erg tevreden over de 1200d amigo. Jaren gehad, heel veel happen te verduren gehad en uiteindelijk vorig jaar bezweken. Alleen minder tevreden over de pasvorm.

Vraag mij ook af of de HH van 600D dr tak overleefd zou hebben.

Daar staat ze nu weer onder sinds 2 dagen, dr oude dekentje van 4 a 5 jaar oud...
Land ligt vol takken , nog geen gaten en / of scheuren hoor :n

KozieZ

Re: Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:29

Ik heb ook een light, 600d en die heeft mijn paard nu 2 jaar. Nog geen krasje, geen roest, helemaal niks en super waterdicht. Heb sinds begin dit jaar de bravo lijn (1200d met liner-systeem) en ook die zijn keurig waterdicht. Geen sloper, maar ze rolt wel gewoon. Staat in een kudde, maar de rest blijft er ook netjes vanaf. Super dekens!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:33

Heb dezelfde deken, niet in het paars trouwens. Ben er zeer tevreden over! Zonde dat die van jou zo snel kapot is gegaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:38

Ik ben erg tevreden over de Amigo dekens.

Het zijn superdekens en ze doen echt wat ze beloven.

Je had zeker een pechgeval?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:39

HH is 600D maar heeft ripstop (de vierkantjes in de stof) dit is tegen doorscheuren als er een snee in komt (tenminste.......als het een klein scheurtje is). De Amigo 600 heeft dit niet.

Maar ik wil niks anders meer dan de Amigo's. Gebruik ze nu 5 jaar en heb geen problemen met de dekens. Ik verkies ze ook omdat ze geen kruissingels bij de benen hebben. Ik heb 600 en 1200 D.
En de paarden staan hier in een kudde van 9 paarden die graag spelen......;-)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:44

Nouja nogmaals, ik zal wel gewoon pech hebben en zoals iemand al noemde,
een maandagochtend modelletje hebben :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:48

Grappig..

ik heb een regendeken met fleecevoering pas besteld en na 1 week zat er ook winkelhaak in... ik heb hem laten maken.
had nog zitten denken om hem terug te sturen maar had ik geen zin in

verder past ie super!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:36

Ik heb er ook 1 van amigo. Nu is mijn pony nogal een sloper en de eerste scheur zat er in no time in! Ik heb hem laten maken, en daarna is hij nogmaals op meerdere plekken gescheurd. Ik heb hem nu weer opliggen, maar ben benieuwd voor hoe lang voor hij weer in 2en ligt. Maar nogmaals, ik heb een sloper! Misschien heb jij net pech gehad, zo snel zou hij niet stuk mogen gaan.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:41

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:42

Humphry schreef:
Wesco schreef:
De deken uit je link is 600 denier. Dat zijn de meeste regendekens heeft dus net zo veel kans op kapot gaan als andere dekens.

Maar mn pony heeft hiervoor 4 jaar met een harry's horse deken van 600 denier gedaan, geen krasje, geen scheurtje, geen gaatje niets!
Amigo staat qua kwaliteit toch wel wat beter aangeschreven als harry's horse...

Mja niet dus :Y)

Wie weet was een deken van Harry's Horse ook wel kapotgegaan onder de omstandigheden waaronder je paard de Amigo gebruikt heeft?

Voor mijn ruin heb ik ook een Amigo regendeken, en daar ben ik supertevreden over. Mijn deken is 1200 denier. De deken is beter waterdicht dan mijn andere regendeken (van Global) en... hij past *\o/* Wat op zich vrij uniek is, mijn paard heeft namelijk een hals die zo ongeveer tussen z'n voorpootjes begint. Ik heb wel de flappen aan de voorkant eraf gehaald, hij schopte er steeds met z'n knieën tegenaan. Verder ben ik nog nooit zo tevreden geweest over een deken, ik wil er zelfs nog één voor het geval deze doorlekt in heel hevig regenweer.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:50

Hoi hoi, ik denk dat de Amigo dekens niet heel sterk zijn, maar gewoon gemiddeld. We zijn Harry's Horse dekens die echt vele kunnen hebben. Ik heb er eentje weggedaan omdat ie zo ging stinken, niet omdat hij niet waterdicht was. Ik vind de pasvorm van de Amigo geweldig. Wij hebben er heel wat op stal. Echter, het is en blijft de net goedkopere variant van Rhino en Rambo dus als je sterker wil dan moet je daar wat mee. Ik denk dat je pech hebt gehad. Het niet-waterdicht verhaal komt me wel bekend voor...ik heb dus gemerkt dat de vrijwel nieuwe deken van mijn pony (12100D) lekte als een mandje de eerste regenbui na de zomer. Echter, de bui erna was ie weer waterdicht. Best bijzonder..

Maar als je echt sterkere dekens wil moet je toch kijken bij de R en R :) Maarja, daar is de prijs ook wel naar. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van de winkel....houd je ons op de hoogte?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:41

Nou ik ga gewoon weer terug op de dekens van Harry's Horse.
Paard heeft hier mee kunnen rollen op verharde paddocks waar puin ( zand, steentjes,en dat soort spul ) in lag en de dekens van Harry's Horse hebben daar niets aan overgehouden!
Ook hier een Rhino op het rek hangen van 200,- die een speelkwartier in de paddock niet eens overleeft heeft ( bijtgaten van paard die ernaast stond ) Ben dus niet mee eens dat je meteen een Rhino of Rambo moet hebben om een goede deken te hebben. Ik snap dat Global, Premiere, Pagony en al dat soort "in mijn ogen crack merken" doorlekken en/of niet sterk zijn. Maar dan ben je voor 5 tientjes ook klaar...

Ik zal hier uiteraard de vorderingen plaatsen, ik verwacht morgen wel antwoord te hebben van de verkopende partij.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:23

Ik heb ook een amigo vind de pasvorm super maar jammer dat de gespen na één
regenbui gaan roesten. Ben niet heel moeilijk maar een deken van nog geen 3 weken
oud na een regenbui gaan roesten op de gespen vind ik not done!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:26

Omdat bokt altijd positief is over deze dekens heb ik een paar jaar terug er ook 2 gekocht. Regendekens.
waardeloos!
Veel te smal op de borst wat niet te verstellen was.
En na een korte periode al doorregenen.
Nooit mee voor mij.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:27

Ik heb ook de amigo hero. Ook niet tevreden hierover. De stof gaat erg makkelijk kapot, gespen roesten al en op meerdere plekken gaan stiksels los. Stiksels waren na paar dagen al en daarom mag ik de deken terugbrengen als ik het regendek niet meer nodig heb. Waterdicht is ie wel super!
Ga nu de 1200 bravo bestellen ipv de hero 600, als dikker winterdek. Pasvorm is ook erg goed voor mijn paard.

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:30

Hier ook negatieve ervaring. Deken is na drie buien niet meer waterdicht. Deken is nog wel heel maar mijn paard is geen sloper. Vriendin van mij heeft het zelfde probleem met deze deken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:32

Ook ik ben erg tevreden over de Amigo. Heb een 0 grams en die zit echt super bij mijn paard en blijft ook goed waterdicht. Had mijn twijfels aangezien de borst niet te verstellen is, maar hij ligt echt super op hem. Heb nu ook de 200 grams voor als het iets kouder wordt gekocht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:34

Ben heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:41

Ik heb anders een zeer goede global van 1200 den die al jaren mee gaar en nergens stuk is.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:42

Gewoon pech denk ik? Ik heb precies dezelfde en die doet het prima.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:49

Ik ben ook heel tevreden over Amigo, niks op aan te merken. Paard stond op de oude stal van 's ochtends tot 's avonds laat buiten en nooit nat geworden.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:38

Jeetje dat stuk gaan verbaast mij ook echt hoor. Paarden staan hier ook van ochtend tot avond buiten. Ik heb mijn oudste amigo echt al jaaren (0 grams)...Met echt spelen (bijten en vasthouden als paard/pony wegdraait) komen er gaten in, maar dat vind ik ook niet meer dan logisch....daar kunnen maar bar weinig dekens tegen....blijft balen als een deken niet bevalt hoor. Het is en blijft een dure gok soms....

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:20

Dat vond ik dus ook jammer. Want eindelijk een dek gevonden wat mooi ligt en wat goed waterdicht is.
Maar kwaliteit is echt minder van de hero. Ook geen ripstop waardoor er bij een gaatje meteen een groot gat zit. Paard heeft nu op 3 plekken ducktape op de deken om m nog bruikbaar te houden.
Ben erg benieuwd wat horseware er mee gaat doen. Ruitersportzaak gaat hem retourneren voor mij.