Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

borrelnoot schreef:Wintec zadels vond ik persoonlijk ook niks. Ze zijn gewoon kneiterhard.
Ik heb zelf een Kentaur zadel vanwege een ook niet zo'n groot budget, en daar ben ik heel erg over te spreken. Zit lekker en de prijs-kwaliteit verhouding is toppie. En ze hebben ze in het bruin hihi. Mooi hoor.

anneliesdj schreef:Nee thorowgood heeft vooral kunststof, ik bedoel in iets hogere prijsklasse.
Kentaur is er ook in cognac/lichtbruin

gomir schreef:Kentaur zijn fijne zadels en de Rossner-zadels zijn ook prima qua prijs-kwaliteit verhouding.
Verder kun je idd kijken naar tweedehands zadels van de wat bekendere merken, maar dan zit je wel vaak in de particuliere verkoop en is het passen toch vaak je eigen zorg. En je weet natuurlijk nooit hoe het zadel er echt aan toe is.
"Ladyson schreef:Kentaur is volgens mijn zadelmaker een goed merk en makkelijk aan te passen. Ik vond het een heerlijk zadel.

ZoeyDercks schreef:Oxblood is een hele gave kleur!
En wat een knetter van een zadelmaker had je hiervoor dan.. jeetje... :C
Hoop voor je dat er vanaf nu een stijgende lijn in zit! En dat dit zadel past.
Ik heb zelf alleen ervaring met KN en waar ik nu op rij is een ehh... geen idee eigenlijk..

Princesj schreef:Ik heb hele slechte ervaringen met Kentaur, nooit meer een voor mijn paarden.
Een goedkoper merk waar ik zelf wel tevreden over ben is Henri de Rivel. Ik heb hier een heel fijn, goed en simpel aanpasbaar dressuur zadel van. Rosner heb ik ook gehad, prima zadels, alleen passen niet op elk paard even fijn.
Heb een Thorowgood t8 cob en vind het wel echt een heerlijk zadel! Maar kijk ook graag even verder naar andere zadels/merken.
Diaana schreef:Ik lees ook even mee! Ben op zoek naar een ander zadel aangezien me huidge zadel naar mijn idee wat te lang is en te groot voor mezelfHeb een Thorowgood t8 cob en vind het wel echt een heerlijk zadel! Maar kijk ook graag even verder naar andere zadels/merken.
Bij de Thorowgood is de t8 wel bijna helemaal van leer, behalve de zweetbladen dan.. en de t6 dacht ik ook gedeeltelijk van leer.
@S_uus: ik heb via ruitershopwinkel.eu peesbeschermers gekocht, zijn gister bij me ouders aangekomen, levering was best snel! Wat betreft zadels heb ik geen ervaring met de site!
Undefined schreef:Ik heb een wintec gehad en die vond ik wel lekker zitten, had er wel dikkere kniewrongen bij dan die standaard geleverd worden.
Verder heb ik nu een JC Blackjack springzadel, heerlijk zadel en gekocht voor 650 bij de zadelmaker.
Als dressuur heb ik een Euroriding Diamant, tweedehans gekocht voor 75 (!) euro. Zadelmaker heeft hem nagekeken en het zadel is prima. Was zo goedkoop door een paar losse naadjes die weer gestikt waren en een beschadiging (geschaafd) op de lepel.
Ben zelf ook fan van knight rider, zitten heerlijk en zijn ook niet zo duur
Super !

S_uus schreef:rumay schreef:Heb ervaring met een MSFC extreem heerlijk zadel ook speciaal voor rondgeribte paarden. Ook in maat medium Wide uitvoering.
Oh eens even googlen, ken het merk nog niet !

Focussed schreef:Rossner heb ik zelf (Amerika + zadel). Erg fijn zadel.
Maar als ik nu de keus opnieuw zou doen zou ik voor dat geld (met aanmeten +/- €1000,-) eerder een tweedehands A-merk kopen en aan laten meten.
Heb hem nu 7,5 jaar waarvan 2 jaar écht intensief mee gereden, en hij ziet er nog piekfijn uit. Daar niet van. Maar merk gewoon dat ik zelf qua zit de wat duurdere zadels prettiger vind.
zolang het maar niet weer kunstof is haha