Zadelmerken ? Welke zijn goed en welke niet.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:06

Kentaur zijn fijne zadels en de Rossner-zadels zijn ook prima qua prijs-kwaliteit verhouding.

Verder kun je idd kijken naar tweedehands zadels van de wat bekendere merken, maar dan zit je wel vaak in de particuliere verkoop en is het passen toch vaak je eigen zorg. En je weet natuurlijk nooit hoe het zadel er echt aan toe is.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:09

Kentaur is volgens mijn zadelmaker een goed merk en makkelijk aan te passen. Ik vond het een heerlijk zadel.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 23:10

borrelnoot schreef:
Wintec zadels vond ik persoonlijk ook niks. Ze zijn gewoon kneiterhard.
Ik heb zelf een Kentaur zadel vanwege een ook niet zo'n groot budget, en daar ben ik heel erg over te spreken. Zit lekker en de prijs-kwaliteit verhouding is toppie. En ze hebben ze in het bruin hihi. Mooi hoor. :9

Ja die bij mij zaterdag gepast word is Oxblod kleur (meende dat het zo heet).
Ben zooo benieuwd!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 23:12

anneliesdj schreef:
Nee thorowgood heeft vooral kunststof, ik bedoel in iets hogere prijsklasse.

Kentaur is er ook in cognac/lichtbruin :j

Ah oke haha ik begreep van Heleen Klumper ( http://www.saddlefitservice.nl/ ) dat torrowgood toch best goed is en ook in kunstleer te krijgen is i.p.v kunsstof :j

In ieder geval, haal ik nooit meer die man erbij die ik er nu bij gehad heb maar wel de bovenstaande , ze neemt het opmeten en andere informatie ook veel serieuzer.
Ze gaat alle protocollen van saddle fit service na.

Maar ja dat is altijd achteraf he ! -O-

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 23:15

gomir schreef:
Kentaur zijn fijne zadels en de Rossner-zadels zijn ook prima qua prijs-kwaliteit verhouding.

Verder kun je idd kijken naar tweedehands zadels van de wat bekendere merken, maar dan zit je wel vaak in de particuliere verkoop en is het passen toch vaak je eigen zorg. En je weet natuurlijk nooit hoe het zadel er echt aan toe is.

Nee daarom, ik probeer altijd of ik beweging in de boom krijg om te checken op een breuk.

Maar als kentaur aan te passen is, dan kan ik eventueel dat zadel van zaterdag wel passend maken toch?
Of is niet elke kentaur aan te passen?

Wat een gedoe eigenlijk .
Ik weet wel veel punten maar ook niet alles....... Altijd nog dingen dat ik denk 'oja! :)* "

Ladyson schreef:
Kentaur is volgens mijn zadelmaker een goed merk en makkelijk aan te passen. Ik vond het een heerlijk zadel.

Top, hopelijk is die 'van mij' ook aan te passen.

ZoeyDercks

Re: Zadelmerken ? Welke zijn goed en welke niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:19

Oxblood is een hele gave kleur!
En wat een knetter van een zadelmaker had je hiervoor dan.. jeetje... :C

Hoop voor je dat er vanaf nu een stijgende lijn in zit! En dat dit zadel past.

Ik heb zelf alleen ervaring met KN en waar ik nu op rij is een ehh... geen idee eigenlijk..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:25

Heb ervaring met een MSFC extreem heerlijk zadel ook speciaal voor rondgeribte paarden. Ook in maat medium Wide uitvoering.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:13

ZoeyDercks schreef:
Oxblood is een hele gave kleur!
En wat een knetter van een zadelmaker had je hiervoor dan.. jeetje... :C

Hoop voor je dat er vanaf nu een stijgende lijn in zit! En dat dit zadel past.

Ik heb zelf alleen ervaring met KN en waar ik nu op rij is een ehh... geen idee eigenlijk..

Ja vind ik ook,hoop ook echt dat ie past ze zei dat ie op een fjord ook gelegen heeft .
Mijn pony is wel wat rondgeribt maar heeft ook wel weer schoft , volgens mij best lastig.

De zadelmaker/zadelpasser houd echt stug zijn mening vol erg jammer..

Het KN zadel waarmee ik rijd ben ik ook zeer tevreden over, de pijn in mijn onderrug is ook weg.
Maar helaas past dat zadel ook niet 100% dus neem het sowieso niet over.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:13

rumay schreef:
Heb ervaring met een MSFC extreem heerlijk zadel ook speciaal voor rondgeribte paarden. Ook in maat medium Wide uitvoering.

Oh eens even googlen, ken het merk nog niet !

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:15

Ik heb hele slechte ervaringen met Kentaur, nooit meer een voor mijn paarden.

Een goedkoper merk waar ik zelf wel tevreden over ben is Henri de Rivel. Ik heb hier een heel fijn, goed en simpel aanpasbaar dressuur zadel van. Rosner heb ik ook gehad, prima zadels, alleen passen niet op elk paard even fijn.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:27

Ik kom net via MP terecht op deze site:
http://www.ruitersportwinkel.eu
Iemand ervaring?

En ik kom daar ook Kent en Masters/Rider pro tegen, hoe zit het daarmee?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 11:28

Princesj schreef:
Ik heb hele slechte ervaringen met Kentaur, nooit meer een voor mijn paarden.

Een goedkoper merk waar ik zelf wel tevreden over ben is Henri de Rivel. Ik heb hier een heel fijn, goed en simpel aanpasbaar dressuur zadel van. Rosner heb ik ook gehad, prima zadels, alleen passen niet op elk paard even fijn.

Oh das jammer!

Ik zal eens kijken naar Henri !

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:25

Ik lees ook even mee! Ben op zoek naar een ander zadel aangezien me huidge zadel naar mijn idee wat te lang is en te groot voor mezelf ;( Heb een Thorowgood t8 cob en vind het wel echt een heerlijk zadel! Maar kijk ook graag even verder naar andere zadels/merken.
Bij de Thorowgood is de t8 wel bijna helemaal van leer, behalve de zweetbladen dan.. en de t6 dacht ik ook gedeeltelijk van leer.

@S_uus: ik heb via ruitershopwinkel.eu peesbeschermers gekocht, zijn gister bij me ouders aangekomen, levering was best snel! Wat betreft zadels heb ik geen ervaring met de site!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:36

Ik heb een wintec gehad en die vond ik wel lekker zitten, had er wel dikkere kniewrongen bij dan die standaard geleverd worden.
Verder heb ik nu een JC Blackjack springzadel, heerlijk zadel en gekocht voor 650 bij de zadelmaker.
Als dressuur heb ik een Euroriding Diamant, tweedehans gekocht voor 75 (!) euro. Zadelmaker heeft hem nagekeken en het zadel is prima. Was zo goedkoop door een paar losse naadjes die weer gestikt waren en een beschadiging (geschaafd) op de lepel.
Ben zelf ook fan van knight rider, zitten heerlijk en zijn ook niet zo duur.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 15:46

Diaana schreef:
Ik lees ook even mee! Ben op zoek naar een ander zadel aangezien me huidge zadel naar mijn idee wat te lang is en te groot voor mezelf ;( Heb een Thorowgood t8 cob en vind het wel echt een heerlijk zadel! Maar kijk ook graag even verder naar andere zadels/merken.
Bij de Thorowgood is de t8 wel bijna helemaal van leer, behalve de zweetbladen dan.. en de t6 dacht ik ook gedeeltelijk van leer.

@S_uus: ik heb via ruitershopwinkel.eu peesbeschermers gekocht, zijn gister bij me ouders aangekomen, levering was best snel! Wat betreft zadels heb ik geen ervaring met de site!

Een heel gedoe vind je niet?
Thorowgood hoorde ik van diegene met Master Saddle Fit papieren dat die zadels toch erg goed zijn dus misschien het proberen wel waard.

Oké in ieder geval al mooi dat ze goed zijn met leveren, ze zitten alleen voor mij zover weg en een zadel bestellen vind ik niet zo'n goede optie..

Undefined schreef:
Ik heb een wintec gehad en die vond ik wel lekker zitten, had er wel dikkere kniewrongen bij dan die standaard geleverd worden.
Verder heb ik nu een JC Blackjack springzadel, heerlijk zadel en gekocht voor 650 bij de zadelmaker.
Als dressuur heb ik een Euroriding Diamant, tweedehans gekocht voor 75 (!) euro. Zadelmaker heeft hem nagekeken en het zadel is prima. Was zo goedkoop door een paar losse naadjes die weer gestikt waren en een beschadiging (geschaafd) op de lepel.
Ben zelf ook fan van knight rider, zitten heerlijk en zijn ook niet zo duur

Ik ga eens op zoek naar wat jij meld, die Euroriding heb je wel geluk mee gehad :D Super !
Ach een schaafplekje lig ik ook niet wakker van, als ie maar goed is :j

Bedankt voor je informatie!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:00

Ik rijd met de Epplejeck Nurnberg, een dressuurzadel. Ik ben er heel tevreden mee, een hele fijne zit. Zadel is nu bijna een jaar in gebruik en er is niets mis mee vind ik zelf. Het zadel blijft ook mooi, echt een aanrader :)

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:04

Ik heb nu als 4 jaar een JC zadel. Super fijn en je hebt alleen onder je beugels dat het iets lichter is maar zo weinig dat het niet opvalt. Zeerr fijn. Heb er al meerdere pony's mee zadel mak gemaakt. En spring er ook fijn wedstrijden mee!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:11

Ik heb echt gedoe gehad met een rossner op mijn pony.
Gewoon niet het juiste zadel, steeds maar aanpassen 'jaja ligt goed'... Niet dus.
Ligt nu op de pony van een stalgenoot en dat is prima.
Omdat ik toch stopte met de sport en pony als leermeester aan de slag ging op zoek gegaan naar een VZH.
Pagony er op, en top!
Pony is inmiddels overleden maar het zadel wordt nog erg veel gebruikt door anderen. Zit ook goed.
Baal dat ik hem niet zelf gehouden heb.

Zelf heb ik een ruiz diaz, heel fijn zadel maar niet 100% geschikt voor mijn paard.
Uiteindelijk zal ik dus iets anders aan moeten schaffen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:35

De beste zadels worden in Duitsland gemaakt (Stubben, Kieffer) Daar heb je ook de meeste kans op een recht zadel aangezien dit gecontroleerd wordt. Al die massaproductiezadels uit India is al gauw iets mis mee (uitzonderingen daar gelaten).
De plastic zadels zijn iets goedkoper, juist vanwege het materiaalgebruik. Maar als je bijv. naar Wintec kijkt, die is alleen geschikt voor paarden met lange ruggen vanwege de enorm uitstekende kussens.
Maar daarnaast moet je ook gewoon per zadel kijken of het zadel goed is. Voel de vulling, kijk of de kussens recht genaaid zijn,...... er is zoveel waar je op moet letten %)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 16:53

Ja precies daarom haal ik er altijd iemand bij Antje_vip.
Ik had ook vertrouwen in deze man, nou mooi niet meer dus.
Mijn wintec is daarom ook te koop, amper gebruikt maar misschien is een ander er heel blij mee.
Genoeg mensen die het wel wat vinden, maar mij en mijn pony past het niet lekker.

Waar word Kentaur gemaakt weet je dat zo? En kent en masters ben ik ook nog steeds benieuwd naar :)

Nynke, helaas geen EJ hier in de buurt maar misschien valt het eens te overwegen als ik meerdere goede geluiden erover hoor.

Sophianemo, hoe bedoel je iets lichter?
JC hoor ik wel steeds meer over :)

Pion, het is allemaal lastig, meen ik ook.
Ik hoop niet dat ik uiteindelijk aan een zadel op maat gemaakt zit want dan word het wel een probleempje haha.
Waar komt de ruiz diaz vandaan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:57

Rossner heb ik zelf (Amerika + zadel). Erg fijn zadel.

Maar als ik nu de keus opnieuw zou doen zou ik voor dat geld (met aanmeten +/- €1000,-) eerder een tweedehands A-merk kopen en aan laten meten.

Heb hem nu 7,5 jaar waarvan 2 jaar écht intensief mee gereden, en hij ziet er nog piekfijn uit. Daar niet van. Maar merk gewoon dat ik zelf qua zit de wat duurdere zadels prettiger vind.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:02

S_uus schreef:
rumay schreef:

Oh eens even googlen, ken het merk nog niet !

Ik heb nu een MSFC, ik had weinig keuze omdat mijne een erg korte rug heeft. Ik ben er erg blij mee, al had ik liever een wat goedkoper zadel gehad. Je kan ook kijken naar kent&masters en thorowgood. Deze zadels zijn van dezelfde makers als het MFSC zadel, de bedenkers van de MSFC opleiding.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 17:10

Focussed schreef:
Rossner heb ik zelf (Amerika + zadel). Erg fijn zadel.

Maar als ik nu de keus opnieuw zou doen zou ik voor dat geld (met aanmeten +/- €1000,-) eerder een tweedehands A-merk kopen en aan laten meten.

Heb hem nu 7,5 jaar waarvan 2 jaar écht intensief mee gereden, en hij ziet er nog piekfijn uit. Daar niet van. Maar merk gewoon dat ik zelf qua zit de wat duurdere zadels prettiger vind.

Dat is mooi om te lezen!!
Rossner zijn wel echt leer toch of is het kunstleer zoals bij Tekna?

Ja het is een hoop geld vooral het aanmeten, heb je dat laten doen door diegene die dat voor Divoza doet of door een ander persoon?

[quote="Ladyson"]
Wat ben je er ongeveer aan kwijt geweest?
De Kent en masters kijk ik ook naar uit, thorrowgood wil ik ook eens proberen :j zolang het maar niet weer kunstof is haha :D

Fijn al deze informatie!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:12

Die van mij is iig echt leer, volgens mij zijn alle Rossners van echt leer :j

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:18

Ik heb een premiere zadel.
Volgens de zadelmaker in dezelfde fabriek gemaakt als Kentaur dus eigenlijk heb je dan een Kentaur zadel voor een minder prijsje.
Heel goede kwaliteit en zit heerlijk!
Ik heb de Premiere Bordeaux voor 185 euro 2e hands kunnen kopen in een super staat dus je moet maar net geluk hebben denk ik.
Zadel is prima staat dus ik zou bokt en MP goed in de gaten houden!