Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Niet in die zin dat ik beslis om hem in de winter onder dekens te zetten ofzo, maar qua zweten en afspoelen en dergelijke ... Heb er eigenlijk ook geen ervaring mee. Eerder reed ik enkel als het zeg maar warm was, en dan was beetje zweten niet zo erg. Zodra het kouder/natter werd reed ik eigenlijk niet meer, of toch niet meer in die mate dat hij ging zweten. Dat ga ik nu wel doen, dus vandaar de twijfel wat ik dan moet.. Heb die ervaring allemaal niet

[***] schreef:Dus? Nooit meer natmaken? Gewoon uitstappen en "bezweet" terug in de paddock gooien?
[***] schreef:Ok
En als ik wel iets extreems gedaan heb?(wat is extreem dan natuurlijk
Cob zal het al snel extreem vinden
).
[***] schreef:Staat verder niet onder een deken neen, weet nog niet of dat zo gaat blijven of niet, moet ik even zien.
Als hij hard gewerkt heeft (onder het zadel of voor de koets) en dus goed bezweet dan wordt hij afgespoeld (warm water) en daarom doe ik hem dan een zweetdeken op. Hij is dan volledig nat en als ik hem dan zo op de paddock zet lijkt me dat ook niet gezond. Dus wil ik hem dan even op stal zetten met een zweetdeken zodat hij wat sneller droogt.
Echt wassen doe ik niet trouwens, gewoon afspoelen met water. Maar volgende keer dus gewoon terug in de paddock en lekker laten rollen en de volgende keer even met een borsteltje erover. Komt goed 
Bedankt voor het enorme (offtopic)compliment
[***] schreef:@ Azzelien :![]()
Bedankt voor het enorme (offtopic)compliment
![]()
Heeft de pony mij ook wel geleerd hoor, bij hem werkt dat niet om gewoon te doen wat je wil, zonder rekening met hem te houden. Dus ben ik dingen anders gaan aanpakken, en gaandeweg gaat hij mij ook steeds meer teruggeven en steeds meer proberen, dus nu ben ik op een punt dat ik hem wat harder kan laten werken zonder dat hij meteen in de staak/verdedig/ikbenerniet-modus schiet. Is trouwens ook wel een heel fijn gevoel, als je hem nu vergelijkt met een aantal jaren terug .. onherkenbaar. Toch wel leuk
mirgino schreef:maar als je wilt rijden zal het zand of bij mij dan de bagger er toch af moeten,anders schuurt dat lekker onder je zadel.