In het donker te paard over straat; reflectiespullen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: In het donker te paard over straat; reflectiespullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:24

Wat een gezaag over dubbeltopics. Als je je eraan ergert klik je toch gewoon weg.

TS, eens in de zoveel tijd zijn er bij de Lidl/Aldi van die bandjes met ledlichtjes erin in de aanbieding. Zeg maar dezelfde als die bij andere winkels 8 euro per stuk kosten, alleen kosten ze dan 5/6 euro per 4 :Y)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:30

Bedankt voor de tip Kirsha! Heb ze inderdaad bij oa de blokker gezien een daar kosten ze idd 8 euro oid per stuk. Ga het goed in de gaten houden want dat scheelt toch wel wat! :D

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:59

Bij de Action heb je van die reflectie bandjes met rode lichtjes. Ze zijn bedoel voor om je armen. Maar je kunt ze bvb ook om de peesbeschermers doen. goedkope oplossing.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:22

en over dat licht constant moet zijn of knipperen .. tja knipperen denken automobilisten van huh? was dat??
vind ik zeer prettig (rij dan ook int donker langs weg waar 60 mag maar ruim 100 gereden word door veel mensen (zelf ook gauw O:) ) komen geen wegen van rechts op uit en is lange rechte weg.. bij knipperen remmen mensen eerder is mijn ervaring..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:29

josie schreef:
Ben ooit eens iemand achter op gereden (niet aangereden hoor, maar achter op gekomen) met reflectie spullen aan en op het paard, deze zie je pas als je er bent, dus laat (omdat dan in de lichten van de auto de reflecterende spullen pas gereflecteerd worden, gezien je snelheid ben je er dan ook al).

Probleem met reflectie is vaak ook dat mensen het te hoog doen terwijl autolampen juist laag schijnen en als je het hoog doet (bijv ruiter een hesje en hoofdstel/bovenaan staart) reflectie om de benen van het paard zien mensen eerder, zou dat combineren met licht want als je alleen een lampje ziet heb je misschien echt pas heel laat door dat het een paard is ipv een fietser of wandelaar.

Maar als het licht knippert is het wel moeilijker om nu te onderscheiden wat er nu aan het licht vast zit, terwijl het wel handig is als iemand je paard van een fiets kan onderscheiden..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:47

Ik zoek me rot naar dingen met lampjes die niet knipperen. Ik vind knipperende lampjes heel vervelend omdat je niet goed kan zien waar die nou heen gaan, komen ze naar je toe of gaan ze van je af? en hoe snel? Dat is bij constant brandende lampjes veel beter te zien. Van mij mogen die knipper dingen (ook bij fietsers) verboden worden, als dat nog niet zo is.

Ik rij vrijwel nooit in het donker, maar ben wel wat spul bij elkaar aan het verzamelen. Heb een halsring gemaakt met twee witte fietslampjes die dan elk aan de zijkant op de borst hangen. 4 reflecterende banden voor om de benen en twee rode fietslampjes voor achteraan mijn zadel of in de staart te knopen.
Nu ook een cap met achterop een rood (helaas knipperend) lampje ingebouwd en zoek nog een hesje voor mezelf met constant brandende lampjes.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:50

viola schreef:
Ik zoek me rot naar dingen met lampjes die niet knipperen. Ik vind knipperende lampjes heel vervelend omdat je niet goed kan zien waar die nou heen gaan, komen ze naar je toe of gaan ze van je af? en hoe snel? Dat is bij constant brandende lampjes veel beter te zien. Van mij mogen die knipper dingen (ook bij fietsers) verboden worden, als dat nog niet zo is.

Ik rij vrijwel nooit in het donker, maar ben wel wat spul bij elkaar aan het verzamelen. Heb een halsring gemaakt met twee witte fietslampjes die dan elk aan de zijkant op de borst hangen. 4 reflecterende banden voor om de benen en twee rode fietslampjes voor achteraan mijn zadel of in de staart te knopen.
Nu ook een cap met achterop een rood (helaas knipperend) lampje ingebouwd en zoek nog een hesje voor mezelf met constant brandende lampjes.

Ik heb hier veeeeel spullen die zowel knipperen als constant licht geven. Onder andere het beroemde hesje dat ze inmiddels bij bijna iedere ruitersportzaak verkopen :) Ik ben zelf voor constant licht, vind knipperend licht erg verwarrend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:34

Ik verwar graag als ik te paard zit want het eerste wat automoblisten dan doen is remmen.

Al mijn lichtjes kunnen overigens behalve knipperen ook gewoon constant lichtgeven. Kwestie van 1x vker op het knopje drukken.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:43

De action heeft van die bandjes met lampjes voor om je armen (ik heb ze ook om m'n bovenbenen als ik te paard zit)
die kunnen knipperen maar ook constant schijnen.
Verder heb ik een reflecterende fleecedeken, reflecteren hesje, reflecterende bandages.
Maar zonder lampjes voel ik me niet veilig in het donker, alleen reflecterende dingen ziet
een automobilist vaak pas als hij al dichtbij is, en een knipperend licht is stukken duidelijker.
Misschien wel verwarrend voor de automobilist, maar dat is dan maar zo, ik vind het belangrijker
dat ik goed zichtbaar ben en dat ze op tijd remmen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:51

xChantal94 schreef:
Bedankt voor alle reacties al!
Maakt het overigens ook nog verschil of je gele of oranje reflectie spullen neemt?

Het geel / oranje reflecteert niet, die kleuren zijn er om overdag op te vallen.

Op de betere veiligheidshesjes zitten ook van die grijze strips, die reflecteren als er in het donker licht op valt als een dolle.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:53

Ik heb lichtgevende lampjes om zijn pootjes en mijn benen :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:59

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:03

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:15

Ik heb een paar jaar geleden een eigen reflectie tuigje gemaakt. Ik wou reflectie hebben die ik over elke deken, over het blote lijft, over mijn mentuig enz kon doen.
Het is aardig gelukt. We vallen flink op als ze dit op hebben.
Het handige is, dat ik lampjes vast kan maken waar ik maar wil.

Afbeelding

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:16

mooi!! gemaakt

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:19

En verstelbaar, zowel in de lengte als in de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:19

Mooi gedaan!

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:00

Hier nog een kerstboom :-)

Om naar de rijbak te gaan ben ik zo'n 20-25 minuten onderweg.

Ik rij met het volgende:
- reflecterende uitrijdeken met rood fietslampje aan achterkant
- reflecterend hesje met lampjes
- reflecterende banden om de benen van het paard
- reflecterend borsttuig met daaraan een wit lampje bevestigd
- hoofdlampje (petzl) op mijn cap

Dus ook een combinatie van reflectie en verlichting. En ook ik heb een voorkeur voor constant brandende lampjes.
Op deze uitrusting krijg ik over het algemeen erg goede reacties en ik merk aan de auto's dat we gezien worden.

Misschien nog een tip: de hema heeft nu van die lampjes met een koordje eraan in de aanbieding voor 3 euro, een rood en wit lampje.

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:37

Ook ik heb een breed assortiment omdat ik 2jaar geleden met mijn paard op de weg moest stappen na een peesblessure. Ik vond het erg belangrijk dat als ik om wat voor reden dan ook niet meer op mn paard zit, andere weggebruikers toch mijn paard moesten zien. Daarom heb ik:
Uitrijdeken met reflecterend borststuk en staartflap,
4x peesbeschermers,
2x springschoenen,
Hoesje om neusriem, frontriem en teugels,
Lampje aan linkerlaars met voor wit en achter rood licht,
Een hesje over mijn jas,
Licht voor op mijn cap.
Voor een eventueel 2e paard heb ik nog:
Staartbeschermer
Borsttuig,
Lintjes met klittenband voor om de benen,
Uitrijdeken,
En een 2e hoofdlamp

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:04

Ik rij zelf regelmatig in het donker met de auto in het buitengebied (naar mijn paard :P ) en moet zeggen dat ik zelfs als paardeneigenaar regelmatig 'verrast' wordt door paarden op de weg. Ondanks reflectie materiaal. Ergens in die bovenkamer ben je als automobilist toch ingesteld op rode lampen achter en wit voor, ter hoogte van waar het op een fiets/ auto zit. Niet dat je het anders niet ziet, maar het komt gewoon later binnen ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen... Maar mijn advies is dus: vooral duidelijke rode (led)verlichting achter en witte voor, zo laag mogelijk (in elk geval op de staart). Het mooiste is denk ik als je er goed verlicht naast kunt lopen/ fietsen en zo een 'herkenbaarder' object bent voor de gemiddelde automobilist.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 16:53

Ik heb nu reflectiebanden met verlichting gekocht voor benen/armen en misschien dat ik deze ook op creabea wijze om paard kan hangen.
Verder fietslampjes (voor om de benen, achter rode voor witte. Nog even een bij halen voor in de staart en misschien op de borst oid)
Wil ook nog een hesje met ledlampjes en iets van een ruiterlamp.

En daarbij ook nog reflectie :). Even kijken als ik alles aan spullen heb in hoeverre het goed zichtbaar is en anders nog wat extra aan verlichting er aan hangen :)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:00

Ik zag toevalig net op facebook iets voorbij komen van een lichtgevende staart , zag er nog leuk uit ook :')

Reed vroeger ook compleet verlicht sávonds buiten.
Vriendin en ik zijn nog wel is aangesproken ze dachten dat we van de stadswacht / bereden politie waren _O-

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:55

je heb ook ergens glow in the dark springschoenen te koop weet niet meer waar ..
maar dan moet je er wel aan denken om ze een daggie in het licht te hangen voor gebruik

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:25

Bij de action hebben ze van de arm dingen die je op knipperen en constant kan zetten
Kost iets van 1,70 pet stuk dacht ik