TS, eens in de zoveel tijd zijn er bij de Lidl/Aldi van die bandjes met ledlichtjes erin in de aanbieding. Zeg maar dezelfde als die bij andere winkels 8 euro per stuk kosten, alleen kosten ze dan 5/6 euro per 4
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) komen geen wegen van rechts op uit en is lange rechte weg.. bij knipperen remmen mensen eerder is mijn ervaring.. josie schreef:Ben ooit eens iemand achter op gereden (niet aangereden hoor, maar achter op gekomen) met reflectie spullen aan en op het paard, deze zie je pas als je er bent, dus laat (omdat dan in de lichten van de auto de reflecterende spullen pas gereflecteerd worden, gezien je snelheid ben je er dan ook al).
viola schreef:Ik zoek me rot naar dingen met lampjes die niet knipperen. Ik vind knipperende lampjes heel vervelend omdat je niet goed kan zien waar die nou heen gaan, komen ze naar je toe of gaan ze van je af? en hoe snel? Dat is bij constant brandende lampjes veel beter te zien. Van mij mogen die knipper dingen (ook bij fietsers) verboden worden, als dat nog niet zo is.
Ik rij vrijwel nooit in het donker, maar ben wel wat spul bij elkaar aan het verzamelen. Heb een halsring gemaakt met twee witte fietslampjes die dan elk aan de zijkant op de borst hangen. 4 reflecterende banden voor om de benen en twee rode fietslampjes voor achteraan mijn zadel of in de staart te knopen.
Nu ook een cap met achterop een rood (helaas knipperend) lampje ingebouwd en zoek nog een hesje voor mezelf met constant brandende lampjes.
Ik ben zelf voor constant licht, vind knipperend licht erg verwarrend. xChantal94 schreef:Bedankt voor alle reacties al!
Maakt het overigens ook nog verschil of je gele of oranje reflectie spullen neemt?

) en moet zeggen dat ik zelfs als paardeneigenaar regelmatig 'verrast' wordt door paarden op de weg. Ondanks reflectie materiaal. Ergens in die bovenkamer ben je als automobilist toch ingesteld op rode lampen achter en wit voor, ter hoogte van waar het op een fiets/ auto zit. Niet dat je het anders niet ziet, maar het komt gewoon later binnen ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen... Maar mijn advies is dus: vooral duidelijke rode (led)verlichting achter en witte voor, zo laag mogelijk (in elk geval op de staart). Het mooiste is denk ik als je er goed verlicht naast kunt lopen/ fietsen en zo een 'herkenbaarder' object bent voor de gemiddelde automobilist.
. Even kijken als ik alles aan spullen heb in hoeverre het goed zichtbaar is en anders nog wat extra aan verlichting er aan hangen