Ervaringen Silvano dekens paardenboulevard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:03

ik heb mijn paarden ook onder een Silvano gehad... (de 200 grams met losse hals)
echt ideale dekens
lagen perfect op de paarden
zonder schuurplekken
baal ervan dat 175 kleinste maat is :( (pony heeft maat 165)

Anoniem

Re: Ervaringen Silvano dekens paardenboulevard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:05

Ah,das balen...en 175 past helemaal niet?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:26

nope :( helaas te groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:28

Ik twijfel tussen 6.0 en 6,3.....

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:46

ik ben van de Silvano weer overgestapt naar de Horseware Amigo bravo plus.
De silvano was toch wat aan de krappe kant geworden en de amigo's liggen toch het beste. Ze zit er met haar maar 190 toch lekker tussenin.
Ik was best tevreden met de silvano maar niet helemaal. Ik vond dat de deken erg vochtig werd van binnen en stinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:39

Welke deken had jij dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:31

Helaas, de mijne zit bij de borst te krap.
Maat 6.3 waar meneer 2 jaar terug nog een 5.9 had... :')
Gewoon niet (meer)de goede pasvorm voor hem...wel erg jammer.

Maat groter zal wel een jurk worden vrees ik.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:38

Ik gebruik de onderdekens onder mijn amigo's, dat werkt super! Zelfde kwaliteit als de horseware liners, maar de silvano heeft 2 borstsluitingen wat ik nog prettiger vindt. Gr Claudia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:15

maar pak je dan dezelfde maat?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:17

Dezelfde maat als de Rhino dekens inderdaad, als je een maar kleiner pakt kan de achterkant net niet dicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:19

Ik word gek van die dekens,haha, had ook alweer amigo besteld maar past ook niet...
Dus gisteren even om te testen een liner(horseware)onder mn rhino wug gedaan...en dat kan eigenlijk best omdat ze zo lekker dun zijn...
Die van silvano ook toch?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:21

Hoe groot is jou paard dan Darkchrystal? Silvano's zijn nog fijner als de horseware liners vind ik, en systeem werkt hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:23

Mijne is ongeveer 1.47,maar heel kort, rond, en barok gebouwd.
Dus alles valt raar,haha.
enige wat hem goed zit, is een wug model van rhino.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:10

Darkchrystal: ik had de silvano plus turnout medium.
Ik zal m wel even laten wassen en opnieuw waterdicht maken, mocht het over een tijd weer warmer worden dan kan die er weer op. Maar met onderdekens is ie wat te krap, los valt wel mee.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:52

Heb een 2 maanden terug de Uitrijdeken Silvano Plus Reflector Exercise sheet besteld. Helaas viel het borststuk wat krap dus heb ik besloten hem zonder borststuk te gebruiken. Helaas bij de eerste keer gebruik (lees het opdoen en alleen stappen), trok aan de rechter achterkant al de hele naad stuk. De naden lijken niet goed vast genaaid.

Helaas zegt de fabriek dat ik net te laat ben met de klacht dus geen garantie meer heb (moest binnen 2 maanden), feit dat ik hem hiervoor niet gebruikt heb maakt niet ui. En ook wil paardenboulevard waar ik hem gekocht heb de deken niet omruilen. 60 euro weggegooid geld, erg jammer.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:46

Dat is niet netjes!

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:54

CK88 schreef:
Dat is niet netjes!

Nee vond ik ook niet. Ik heb ook al gezegd dat ik dan wel even zou gaan uitzoeken of de fabriek, en zij als webwinkel dat zomaar mogen maken. (Juridisch gezien). Nu wilde ze hem wel laten repareren, maar ik wilde hem graag omruilen want het lijkt mij dat als je de kapotte naden weer aan elkaar naait, de deken alleen maar krapper wordt.

Toen mailde ze dat ze de deken wel naar de fabriek wilde sturen zodat hun hem daar ter plekke kunnen beoordelen, maar als de conlusie was dat het aan het gebruik en niet aan de deken zou liggen, zou ze hem zelfs niet eens meer repareren en zo terug sturen naar mij. Toen zei ik weer: dat ik het niet netjes vond dat ze haar aanbod introk, en dat ik niet nogmaals er verzendkosten voor wilde betalen en dus extra geld nog aan de deken wilde weggooien, als ik niet de garantie heb dat hij op zijn minst gemaakt wordt.

Toen kreeg ik een mail terug dat ik blijkbaar de boel bedonder omdat ik er vanuit ga dat ze de deken niet zou laten maken, dus dat ze daaruit de conclusie kan trekken dat ik de deken wel vaker heb gebruikt dan dat ik zeg. En dat ze verder niet meer op mijn mails gaat reageren en ik het maar juridische stappen moet nemen en ze dat wel afwacht :S

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:01

Passen de onderdekens van silvano ook onder horseware? Dus ook netjes vastgemaakt van voren en achteren? I ik vind het een nadeel dat de horseware liners maar een sluiting hebben. Dit geeft toch net iets sneller drukplekken dan twee sluiting en naar mijn idee.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:18

Nee, systeem is precies andersom. Bij Horseware zitten de ringen aan de deken en de klitterband aan de onderdeken. Bij Silvano zitten de ringen aan de onderdeken.

Moet ook wel zeggen dat Horseware bij ons nog nooit voor schuurplekken heeft gezorgd. :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:25

KozieZ schreef:
Nee, systeem is precies andersom. Bij Horseware zitten de ringen aan de deken en de klitterband aan de onderdeken. Bij Silvano zitten de ringen aan de onderdeken.

Moet ook wel zeggen dat Horseware bij ons nog nooit voor schuurplekken heeft gezorgd. :)

Bij mijn silvano onderdekens niet hoor (die blauwe) zitten de klittebandjes aan de onderdeken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:06

Mijne krijgt na een hele winter lichte schuurplek bij de schouder. Onderdeken trekt iets strak aan voorkant. Dit is bij de rambo.
Wil denk ik een 200 grams deken erbij zodat er niet altijd onderdekens onder hoeven.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:59

Dit stukje heb ik gekopieerd van de paardenboulervard site:

Citaat:
De deken heeft een dubbele klittenband borstsluiting en geen buiksingels. De deken is te bevestigen aan de voorkant d.m.v. 2 klittenbanden aan de buitendeken en haken aan de onderdeken (zie foto 2) en aan de achterkant d.m.v. 2 klippen (zie foto 3), zodat hij niet verschuift!

Staat echt klitterband aan de buitendeken en haken aan de onderdeken. Horseware heeft dat andersom.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:21

Hebben mijne niet! Misschien de nieuwe modellen die blauwe 'gewone'

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:06

Hoe vallen de dekens bij de borst/schouders?
Vergelijkbaar met rambo?

Rambo past mn paard perfect. Maar zoek goedkopere reserve deken

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:39

Ik heb er 2 gekocht. Ik ga ze vanmiddag of vanavond passen op mijn Fries. Had ze al gepast op een kwpn hengst van 1,75 en vond ze zelf erg mooi aansluiten.