Bates "dressage" zadel met cair

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Re: Bates "dressage" zadel met cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:25

ik hoop het ook voor je!! veel plezier met je aanschaf!!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:25

Bedankt :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:27

Die heb ik ook gehad Anouk! In mijn profiel kan je meerdere foto's zien ervan :)

En ja... Heel slecht van mijn zadelmaker. Heb nu de osteo en alles erbij moeten hebben voor mn paard weer los te maken. Zat helemaal vast van de rugpijn, arm beestje

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:50

pff vervelend zeg, arme pony :(
haflingers hebben vaak toch een korte(re) rug? of heb ik dat verkeerd?

ik zal even kijken in je profiel :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:51

Ja klopt! die van mij heeft dan wel een belachelijke korte rug.. Een schouder die ver naar achteren staat en de laatste wervel stopt ook al kort. Mijn zadel mag daarom ook niet langer zijn als 43 cm..

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:57

Pluspunten vind ik de beugelophanging, één van de weinige dressuurzadels waar je beugel onder je zwaartepunt hangt ipv ervoor, de singelstoten die je enigzins van positie kan veranderen, al is het beperkt, en de verwisselbare boom.
Wel heb ik de Cair laten vervangen door Flair, gaat heel makkelijk. De kunststof zweetbladen vond ik wat goedkoop ogen (en piepen) maar voordeel is dat ze heel mooi blijven hahaha. Zitting is echt leer en oké.
Maar die van mij is alweer een jaar of wat oud. Geschikt voor paarden met een wat diepere rug en niet te veel uitstekende wervelkolom. Op een fries lag ie fantastisch bijvoorbeeld.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:59

pfoe das wel even heel vervelend kwa zadels kopen/passen/aanmeten of niet?

ik ga namelijk ook een 17,5 inch kopen. die zou dan wel moeten passen op een E pony (kwpnXdraver).
en op mijn new forester van 1.47(vrij lange rug) wil ik hem ook even leggen totdat de E pony er is. zou dat kunnen? (zo even schattend)
(uiteraard ga ik als het zadel er op ligt ga ik kijken of het wel echt kan en hij niet over de 16e rib komt)

op de NF heeft al eerder een 17,5 inch zadel gelegen.
Dus ik ben hartstikke benieuwd of hij gaat passen :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 13:02

wittepit schreef:
Pluspunten vind ik de beugelophanging, één van de weinige dressuurzadels waar je beugel onder je zwaartepunt hangt ipv ervoor, de singelstoten die je enigzins van positie kan veranderen, al is het beperkt, en de verwisselbare boom.
Wel heb ik de Cair laten vervangen door Flair, gaat heel makkelijk. De kunststof zweetbladen vond ik wat goedkoop ogen (en piepen) maar voordeel is dat ze heel mooi blijven hahaha. Zitting is echt leer en oké.
Maar die van mij is alweer een jaar of wat oud. Geschikt voor paarden met een wat diepere rug en niet te veel uitstekende wervelkolom. Op een fries lag ie fantastisch bijvoorbeeld.

waarom heb je de cair laten vervangen door flair als ik vragen mag? :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:06

Omdat cair maar een paar jaar meegaat, dan is de kussentjes werking uit de sponsjes, zijn ze plat. Plus dat het niet aanpasbaar is, en Flair wel. Maar las hierboven al iets over inlegdingetjes, dat zou dat laatste op moeten lossen.

Onder mijn Bates zitten trouwens qua model heel fijne kussens, over paarden met korte ruggen gesproken. Geen keilkussens, dus geen druk op de lendenen. Vandaar mijn opmerking over geschikt voor paarden met diepere ruggen.
Laatst bijgewerkt door wittepit op 30-09-13 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:07

Lante schreef:
En misschien vooral; ze kunnen er niet aan verdienen?

Ze verkopen liever een zadel zonder Cair dan met Cair. Ongeacht of ze ook je zadelmaker zijn.
Zadels zonder Cair zijn vaak iets goedkoper dus denk niet dat het ze daarom te doen is.