Als de boommaat bijv. 34 is, is het dan echt van tak tot tak 34 cm? Want heel veel advertentie's zeggen dat die op een breed paard lag, dat het een brede boom is, vraag ik wat de boommaat is en krijg ik iets rond de 18 cm terug..
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
imo ligt het zadel niet helemaal goed en is het meer geschikt voor een paard met een wat hollere rug.
xBalou schreef:Oke. ik snap het niet meer![]()
Als de boommaat bijv. 34 is, is het dan echt van tak tot tak 34 cm? Want heel veel advertentie's zeggen dat die op een breed paard lag, dat het een brede boom is, vraag ik wat de boommaat is en krijg ik iets rond de 18 cm terug..
Mindim schreef:Ik snap nooit zo goed waarom men geen zadelpasser laat komen. Niet alleen in dit topic, maar er zijn er zo veel van. De ligging van het zadel is zo enorm belangrijk, ik heb het idee dat daar toch altijd op bezuinigd wordt. Verkeerd bezuinigen in mijn mening.
Een dier dat vast komt te zitten in zijn rug, een dier dat geen plezier in rijden heeft en alle blessures die er van kan komen en zekers het ongemak voor het paard. Dat wil je toch allemaal niet? Waarom daar dan niet in investeren door een zadelpasser te laten komen.
En heel eerlijk TS, dit zadel kan je net zo goed richting de vuilstort brengen of als decoratie in huis zetten, maar niet meer op een paard leggen.
xBalou schreef:Ik heb gewoon haast geen geld voor zadel, laat staan zadelmaker.. als ik er 1 koop sws met niet goed geld terug zegmaar, en dan laat ik eerst mijn instructeur er na kijken, die heeft er veel verstand van.

xBalou schreef:Dat gaat over mijn shet van 1
De fjord is van mijn opa, ik reed altijd op een heel oud zadel, waar ik een hele zere rug van kreeg, daar ben ik mee gestopt en heb sinds dien niet meer gereden.
Mijn opa wil geen ander zadel kopen, dus ik sta er alleen voor..
xBalou schreef:Dat gaat over mijn shet van 1
De fjord is van mijn opa, ik reed altijd op een heel oud zadel, waar ik een hele zere rug van kreeg, daar ben ik mee gestopt en heb sinds dien niet meer gereden.
Mijn opa wil geen ander zadel kopen, dus ik sta er alleen voor..
xBalou schreef:Ik heb maar omgeveer 50 te besteden..
Mindim schreef:aerdenhout1 schreef:Dit zadel ligt in elk geval niet goed, maar een zadel maker laten komen wil ook lang niet garanderen dat je zadel dan wel goed ligt!!
Nee, daar heb je gelijk in, maar laten we wel wezen, ze hebben er toch wel een stukje meer verstand van dan de gemiddelde ruiter.