Hoofdstel afgebroken.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:18

Daphne__ schreef:
Ginootje schreef:
Het was mijn paard haar schuld doordat ze in de blokkade ging en daardoor veel druk kwam op de neusriem...

Je geeft zelf het andwoord al. Je hebt het hoofdstel al 5 maanden en je paard heeft hem zelf gesloopt, zou mooi zijn als dat onder garantie valt.

Ja ik ga er vanuit dat mijn paard haar schuld het was, het had ook een mankement kunnen zijn!

Maar de volgende keer komt hier geen topic meer voor, reacties die ik krijg hadden ook aardiger gekund!

_San87_

Re: Hoofdstel afgebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:25

Ik ben wel benieuwd wat voor blokkade je paard opwierp dat een breuk op die plek veroorzaakt. De neusriem is nu niet het eerste stuk leer dat breekt wanneer een paard bijvoorbeeld gaat hangen of op de teugels gaat staan.

Tenzij je natuurlijk het paard aan de neusriem vast had toen het opeens achteruit liep of zo :+.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:30

_San87_ schreef:
Ik ben wel benieuwd wat voor blokkade je paard opwierp dat een breuk op die plek veroorzaakt. De neusriem is nu niet het eerste stuk leer dat breekt wanneer een paard bijvoorbeeld gaat hangen of op de teugels gaat staan.

Tenzij je natuurlijk het paard aan de neusriem vast had toen het opeens achteruit liep of zo :+.

Ik reed op de weg en ze zag een ander paard. (Ze is nog niet veel gewend) en ze gooide haar hoofd in de lucht, toen ik haar terug wilde draaien zag mijn stalgenoot ineens dat de neusriem op de aanhechting was afgebroken.
Ik ga proberen de foto te uploaden.

http://tinypic.com/r/zwyj45/5

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:37

Ik quote mezelf nog is :)

IMJ schreef:
Ts, ik kan de foto niet zien maar als je naar de ruitersportzaak gaat, neem hem dan gewoon mee, vraag of dit onder de garantie valt. Zo niet, neem je gelijk een nieuwe mee

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:38

IMJ schreef:
Ik quote mezelf nog is :)

IMJ schreef:
Ts, ik kan de foto niet zien maar als je naar de ruitersportzaak gaat, neem hem dan gewoon mee, vraag of dit onder de garantie valt. Zo niet, neem je gelijk een nieuwe mee

dat zou ik ook kunnen doen ja, maar is het dan niet verstandiger om eerst naar de schoenmaker te gaan? Dan bespaar ik denk ik een hoop geld :P En kan die het niet maken kan ik altijd nog jou plan van aanpak doen :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:42

Dan zou ik eerst naar de winkel gaan, laten zien en kijk maar wat ze zeggen, vergoeden ze niet rij je door naar de schoenmaker! :j
Althans zo zou ik het doen.
Lijkt me toch haar een zwakke plek in het leer of slecht stiksel? Er zit niets aan vast waardoor het stuk kan gaan of zie ik dat nu verkeerd?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:48

Zat je touw of teugel aan de neusriem?
Snap niet hoe er zonder dat er iets vast zit aan je neusriem zoveel kracht op kan komen dat het daar los laat.
Ik denk overigens dat als het alleen los is gegaan en niet is gescheurd het wel degelijk garantie is.
Stiksel hoort niet binnen 5 maanden los te gaan

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:52

IMJ schreef:
Dan zou ik eerst naar de winkel gaan, laten zien en kijk maar wat ze zeggen, vergoeden ze niet rij je door naar de schoenmaker! :j
Althans zo zou ik het doen.
Lijkt me toch haar een zwakke plek in het leer of slecht stiksel? Er zit niets aan vast waardoor het stuk kan gaan of zie ik dat nu verkeerd?

Nee heb je, ja kun je krijgen. Ook als je zegt wat er gebeurt is. De kans dat de winkel zegt "dat had niet moeten gebeuren, dit is geheel of gedeeltelijk garantie" is misschien niet zo heel groot, het is de moeite waard om het te kijken hoe ze reageren.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:53

Een aanhechting die los gaat in 5 maanden is in feite geen slijtage, ik zou dit wel degelijk proberen bij de ruitersportzaak.
Nee heb je en ja kun je krijgen, toch?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:53

Iemand was me voor. :=

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 18:09

Dan ga ik toch maar eerst proberen, en hopen dat ze zo aardig zijn :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:14

Heeft niet alleen alleen met aardig zijn te maken hoor. Als er echt iets niet goed was (b.v. slecht stikwerk) en ze komen met een oplossing die recht doet aan 5 maanden gebruik (zij zorgen voor herstel oid) dan hebben ze er een tevreden klant bij.

En aangezien je in de paardensport altijd wel weer nieuwe spulletjes kunt gebruiken (zie regelmatig de postbode langskomen als mevr. RR weer wat moois heeft gevonden >;) ) kom je vast nog wel eens terug als je nu goed geholpen wordt ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 18:18

Rex_Rolfo schreef:
Heeft niet alleen alleen met aardig zijn te maken hoor. Als er echt iets niet goed was (b.v. slecht stikwerk) en ze komen met een oplossing die recht doet aan 5 maanden gebruik (zij zorgen voor herstel oid) dan hebben ze er een tevreden klant bij.

En aangezien je in de paardensport altijd wel weer nieuwe spulletjes kunt gebruiken (zie regelmatig de postbode langskomen als mevr. RR weer wat moois heeft gevonden >;) ) kom je vast nog wel eens terug als je nu goed geholpen wordt ;)

Ik bedoel in de zin aardig, dat ze makkelijk zijn om dingen terug te nemen!
Bij deze ruitersportzaak kom ik zeker nog wel vaker terug ook al nemen ze hem niet terug! Het is voor de rest een super winkel en niet ver weg :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 14:46

Ben naar de ruitersportzaak gegaan en hopelijk is die vandaag nog klaar om weer mee te nemen :) En anders voor een ander goedkoop hoofdstelletje kijken dat ik in ieder geval dit weekend kan rijden! Maar hij kon in ieder geval gemaakt worden :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:11

En valt het onder de garantie?

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:16

Welk merk is je hoofdstel ?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:23

IMJ schreef:
En valt het onder de garantie?

Nee, en hij was vandaag nog niet klaar dus heb een nieuwe moeten kopen.. Dus nu in iedergeval altijd 1 in reserve :P

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:23

irisdepony schreef:
Welk merk is je hoofdstel ?

Het is een Euro riding en die ik nu heb gekocht een imperial riding

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:27

Bij mijn Anky hoofdstel was het bakstuk gebroken omdat mijn paard op de teugel was gaan staan.
Ik kreeg een nieuwe via Anky zelf dus niet de ruitersportzaak waar ik hem heen gebracht had.