Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Re: Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:44

Ik dus ook niet... Maar het schijnt dat het slecht is voor de doorademing... En daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Wassen kan prima, maar ik breng 'm de volgende keer naar De Paardendrogist waar ik de deken koop. Dan heb je dus wel garantie.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:46

Bucas in het algemeen slechte pasvorm en schuurplekken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:47

Dat ben ik absoluut niet met je eens Tooske. Het ligt altijd aan het type paard. Zoals ik al zei, ik heb net de Rambo Heavy besteld, en die past dus niet op mijn paard. Bucas ligt perfect aangesloten en heb nog nooit 1 schuurplek gehad.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:57

Hier Bucas en Horseware. Mijn ruin van 1m80 met hele hoge schoft heeft altijd een bucas. Heb een smartex all-in -one, die hij al zeker 10 jaar heeft.
T is zelf geen sloperd,maar hij stond ook op de wei met jonge paarden en hij is er nooit stuk van gegaan.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 12:04

@tooske: ik denk dat ieder paard wel 1 of meer merken heeft die niet goed liggen. Daarom wil ik het specifiek weten voor smalle paarden met een flinke schoft

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:27

Dieselpaard schreef:
@tooske: ik denk dat ieder paard wel 1 of meer merken heeft die niet goed liggen. Daarom wil ik het specifiek weten voor smalle paarden met een flinke schoft

Zo'n paard heb ik, en de deken ligt en past prima. Geen last van schuurplekken.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:32

Mijn jonge merrie had een bucas turnout power extra.
Ik vond het geen fijne deken .
Hij trok op haar voorkant ( ze is smal gebouwd ) en doordat hij zelf licht van kleur is zie je iedere vlek veel beter als op een andere deken had ik het idee. Die van ons zag er na een maand al echt niet meer uit terwijl ze niet echt een viezerik is. Dan had hij een soort van fleece voering waardoor de binnenkant meer haren erop had liggen dan op mijn paard.
Ik heb hem dan ook na 1 winter verkocht .

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:48

Tooske schreef:
Bucas in het algemeen slechte pasvorm en schuurplekken.

Of je hebt mislukte paarden :D Hier staan ze bijna allemaal met Bucas en heb nog nooit een schuurplek ontdekt.

Ik heb de all-in-one/extra zelfs twee voor een paard omdat hij zo lang op ligt en ik hou niet van vieze dekens. De medium heb ik ook en omdat ik de voering zo fijn vind heb ik ook een shamrock powerdie ik gebruik als dunne onderdeken. Als het echt stervens koud is leg ik die er onder, momenteel ligt hij onder de sun shower. De hals heb ik er ook bij, vind die wel vrij duur voor wat het is, maar hij bevalt goed. Wel heb ik een losse hals bestaande uit twee lagen goede kwaliteit fleece laten maken om die er onder te doen op de koudere dagen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:44

Wat ik me afvraag bij deze dekens: als ze op een bezweet paard gaan, gaan ze dan niet heel erg stinken?
Ik was nl mijn zweetdeken meerdere keren per winter om het zweet eruit te wassen.
En ik werk zelf met rambo dekens met liners en ook die liners gaan onmiddellijk de wasmachine in zodra de ene liner wordt vervangen door een andere (dikkere/dunnere).

Ik vroeg me dus af hoe dat met de bucas dekens is?
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 21-09-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:48

Ik leg hem zelden op een bezweet paard, inderdaad omdat ik bang ben dat het dan gaat stinken. Na wassen/afspuiten leg ik ze er wel gewoon op en dat gaat heel goed. Iemand in dit topic zei al dat zijn/haar dekens nooit gewassen worden, ik vind dat dus ook niet zo fris en daarom heb de extra 2x en dan ook nog een medium.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:55

Mijn paard heeft ook snel schuurplekken maar zij heeft dan ook gewoon een hele gevoelige huid en krijgt zelfs schuurplekjes van de dekjes in de winter en de teugels en halster etc..
Toch liggen de bucas dekens het beste en blijven perfect qua kwaliteit

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:01

Nies_ schreef:
Ik leg hem zelden op een bezweet paard, inderdaad omdat ik bang ben dat het dan gaat stinken. Na wassen/afspuiten leg ik ze er wel gewoon op en dat gaat heel goed. Iemand in dit topic zei al dat zijn/haar dekens nooit gewassen worden, ik vind dat dus ook niet zo fris en daarom heb de extra 2x en dan ook nog een medium.

Wahahaa die mensen hier die vinden dat er iets *stinkt** van paarden als ze een beetje gezweet hebben??
Broehahahha mag ik even lachen.... _O-

Ik was ook mijn Bucas dekens maar zelden vanwege de beschermde laag van de deken. Heee hallo je werkt met paarden joh. Echt, van die schone mensjes op stal met piepschoon gepoetste paarden, en bloemetjesfrisse dekens, tssss echt jonge....ik kan er met mijn pet niet bij.
Maar iedereen zijn lol hoor, bij zijn robijn sensation paardjes.

Ik ben overigens, even on topic, enorme Bucas fan, al mijn dekens heb ik al jaren! Voor mijn PRE een big neck vanwege haar barokke bouw. Ik zweer bij de Smartex dekens. Super!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:08

Ik heb de power turnout extra voor mijn paard, past echt perfect! Heb hem nu 2 keer laten wassen bij professioneel bedrijf en hij is nog steeds waterdicht en na 2,5 jaar nog helemaal heel. Heb ook de hals, ook erg fijn, maar die gebruik ik alleen op de trailer.

Ook als mijn paard bezweet is leg ik hem er gewoon op, niks aan de hand. Voor mij geen andere meer dus!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:14

Hier ook een tevreden bucas (ex) gebruiker.
Mijn slopert heeft het slopen afgeleerd omdat hij deze deken niet af/stuk kreeg. Daarvoor 3 regendekens stuk en na deze waar hij zelf echt mee bezig is geweest, is er geen 1 meer stuk gegaan. Helaas was ik niet zo slim, ik kocht hem als 5 jarige en dacht dat hij mooi uitgegroeid was(hij was toen al 1.72) maar groeide die winter nog even 4,5 centimeter. Toen paste de deken niet meer. Aangezien hij toen ging uitzwaren en hij krap werd(paste echt van geen kanten meer) heb ik ook geen bucas meer terug gekocht. Over de voering, ik legde hem wel op als hij licht bezweet was onder zijn zadelplek, anders toch onder een zweetdeken. Voor mijn gevoel een stuk fijner. Maar hij kan er wel goed tegen.
Ik heb nu alleen nog een zweetdeken. Die ligt eigenlijk wel te krap bij de borst, maar voor het max uurtje dat hij opligt kan het prima.

Ik vind wel dat bucas echt gemaakt is voor smal gebouwde paarden. Ik had namelijk al de big neck versie en zelfs daar werd mijn paard te breed voor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:20

Fransje_70 schreef:
Nies_ schreef:

Wahahaa die mensen hier die vinden dat er iets *stinkt** van paarden als ze een beetje gezweet hebben??
Broehahahha mag ik even lachen.... _O-

Ik was ook mijn Bucas dekens maar zelden vanwege de beschermde laag van de deken. Heee hallo je werkt met paarden joh. Echt, van die schone mensjes op stal met piepschoon gepoetste paarden, en bloemetjesfrisse dekens, tssss echt jonge....ik kan er met mijn pet niet bij.
Maar iedereen zijn lol hoor, bij zijn robijn sensation paardjes.

Ik ben overigens, even on topic, enorme Bucas fan, al mijn dekens heb ik al jaren! Voor mijn PRE een big neck vanwege haar barokke bouw. Ik zweer bij de Smartex dekens. Super!

wat een rare reactie van jou zeg!!!

ik vind ook dat de dekens gaan stinken als je ze 1 winter gebruikt hebt en op een bezweet paard gelegd heb
na een zomer in de kast gelegen te hebben meurt hij als een gek
heb dat 1x gedaan ,maar was ze nu mooi als de dekens afblijven.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:24

Ik vind mijn dekens ook stinken hoor bah! Zelf ben ik niet zo een muts, maar hij heeft misschien niet alleen zweet, denk eens aan al die mest waar ze in liggen. Mijn zweetdekens was ik met enige regelmaat zelf thuis en mijn winterdekens gaan de schuur in tot ze echt niet meer nodig zijn dan gaat alles naar de wasserette.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:31

Het is ook maar net hoe erg je paard zweet.
Mijn pony kan ik regelmatig 'uitwringen' na het rijden. Compleet met kleverige schuimvlokken.
Als dat in mijn zweetdeken trekt, blijft dat echt niet bij 'een beetje naar zweet ruiken', maar heel erg naar zweet stinken.
Ik ben niet vies van dierengeur, ik werk tussen de varkens, koeien en paarden, dus ik ben wel wat gewend.
Maar als ik zie hoe mijn zweetdeken smerig wordt, vraag ik me dus af hoe zo'n bucas zich houdt als je die op een bezweet paard gooit, een heke winter lang.

Overigens, mijn rambo buitendekens worden 1x per jaar professioneel gereinigd en die zijn na jaren nog steeds perfect waterdicht.
Die laag is echt niet zomaar stuk hoor, door het wassen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:04

Niet door het wassen nee, maar ze gaan stuk als ze niet op een natuurlijke manier gedroogd worden. Rambo buitenkant krimpt en Bucas teflon laag verdwijnt. Zo is mij verteld.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:25

Ik ben ook super tevreden over deze deken, heb er 3 van en wil geen andere winterdekens meer.

Zijn hele lichte dekens, niet overdreven zwaar en in het gebruik echt heel makkelijk. Ik heb ook de hals erbij, die is juist heel dun en heeft geen zachte binnenvoering. Paarden krijgen hem niet gesloopt en de deken past perfect. Ik heb een wat forsere pony van 1.54 en een bloederig type van 1.60 en op beide passen ze heel goed. De hals is makkelijk te bevestigen en houdt de haren mooi glad.

Ik heb er alleen 1 nadeel van, en dat is de haaruitval rond de schoft. En dat komt niet van de hals, want die heb ik er later pas bijgekocht. Beide paarden hebben bij het achterste gedeelte van de manenkam flink wat haaruitval en mijn vorige paard kreeg ipv haaruitval wondjes op de schoft. Ik adviseer dus wel om een bontje aan de bovenkant te laten maken, dat is het prettigst.

Verder heb ik met het wassen geen problemen gehad, de ruitersportzaak heeft ze weer keurig afgeleverd en nog steeds helemaal waterdicht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:43

rindin schreef:
Dieselpaard schreef:

Zo'n paard heb ik, en de deken ligt en past prima. Geen last van schuurplekken.

Bij mijn paard stond de deken over de kont ongeveer 30 cm omhoog omdat hij achteraan te smal was. En ik heb een bijzonder rank en bloederig paard ;) Maar ik kon hem gelukkig ruilen, ik zweer voor dat paard bij Weatherbeeta

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:56

Wauw, wat een reacties allemaal! Heel erg bedankt! Ik reageer via mijn foon, dus is het lastig om op iedereen apart te reageren. Ik snap waarom mensen hun dekens laten reinigen, maar ik ben daar geen fan van. Dit omdat het altijd de dekens aantast. Verder was ik mijn zweetdekens nooit...dit heeft er meer mee te maken dat ik geen oude wasmachine heb en mijn nieuwe voor onze kleding is. Je wasmachine kan vaak niet zo goed tegen al die haren.
De tip van het boontje vind ik erg goed. Waar heb jij dat boontje erop laten zetten of heb je het zelf gedaan?
Mijn idee van rambo is dat ze eerder gemaakt zijn voor wat bredere paarden. Ik heb echt een smal paard met een flinke schoft. Ik ben blij om te lezen dat deze bucas hier vaak goed op ligt. Ik ga hem van de week bestellen en dan laat ik mijn ervaringen aan jullie weten :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:04

Afbeelding
Afbeelding

Tijdens de passessie gisteren. Helemaal happy met de pasvorm.

Heb in de winkel nog een demo gezien van die stay dry laag. Dat is écht bizar! Binnen 3 seconden is de laag die op de huid ligt weer droog _/-\o_

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:00

Omdat er hier veel bucas dekens kenners zitten even een vraag.

De power turnout extra van mij had toen een rode binnenkant van een soort stof . De haren kreeg ik er bijna niet meer uit.
Wat voor binnenkant heeft de bucas all in one ? Ik kom er via de sites niet veel wijs uit wat voor soort stof het is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:18

Gewoon zwarte stay dry fleece.
Power turnout heeft rode binnenvoering en dat is een speciale binnenvoering die antibacterieel is.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:14

Dus ook weer fleece ..