Twijfel of het zadel goed past

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

suusje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:04

Hoi, ik heb de berichten hiervoor gelezen en denk idd ook meteen.....een Thorowgoodzadel zou best eens de oplossing kunnen zijn. Ik heb al jaren een tweedehands thorowgood T 4. Het heeft door omstandigheden op 4! Verschillende paarden gelegen. Soms zonder aanpassing aan de boom en kussens soms met een vlotte kleine aanpassing. Het zadel ligt nu op een oude merrie 160 hoog met regelmatig een lekkere ronde grasbuik...... Ik gebruik er een banaansingel bij omdat de singel door de bolle buik en borstkas naar de oksel glijdt. Ik ben helemaal blij met dit relatief goedkope maar oh zo sterke zadel. Als ik jouw paard zo zie denk ik dat je dat eens zou moeten proberen. Leg het iets verder naar achter en bevestig ook de singel gevoelsmatig wat verder naar achter. Ik weet niet waar je woont, maar Helen van Happy Horse zadeladvies in Loenen zou je denk ik prima aan een goed Thorowgood kunnen helpen.

Manifesto

Re: Twijfel of het zadel goed past

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 10:34

Ik woon in Gouda vlakbij Rotterdam.
Heb al meerdere tips gehad over dit zadel ook!
Moet nu iemand zien te vinden die hem heeft om te passen. Heb mijn zadelmaakster een berichtje gestuurd!
Wil alles goed tegen elkaar afwegen. Heb gister gereden met de Barefoot Londen. Nou..dat ging voor geen meter en Rolls was ook niet happy!
Bedankt voor de tip suusje7!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:41

Barefoot moet je aan wennen, maar dan wil je ook echt niks anders meer! Als paard het niet fijn vond, komt dat misschien omdat jij er nog niet helemaal lekker in zat, of de verkeerde pommel, singel of inlages.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 11:25

Dat zou ook kunnen ja. Maar de zweetbladen waren zo lang dat ik totaal geen beencontact had. Mijn benen staken naar buiten.. Kon mijn kuit niet meer aanleggen. Om aan te drijven moest ik mijn been naar achter gooien.

Ik ga de thorowgood wel bekijken denk ik. Veel meer opties zijn er toch niet denk ik..

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:13

Heeft iemand nog tips voor een goede zadelmaker in zuid Holland (west) die thorowgood verkoopt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:22

Ik weet niet wat je aan een zadel wil uitgeven. Ik heb zelf op mijn pony van 1,56 (Welsh cob, rond geribt holle rug, veel schouder) een Albion SLK zadel liggen. Het enige zadel dat hem goed past. Heb een 16,5 inch (valt als 17inch) groter kan niet. Ben er erg tevreden over. Er staan er hier en daar wel wat op internet tweede hands.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:29

Wat mij vooral opvalt in je bericht is dat je maanden rijdt en je zadel dan te krap wordt, vind je dit echt zo raar?
Als je goed rijdt groeit je paard en daar kan je zadelmaker niks aan doen. Waarschijnlijk lag je zadel dus inderdaad goed maar heb je te lang gereden en is je paard veel veranderd, niks geks aan?

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 17:16

We rijden 4 x per week recreatief en het zadel is te ook lang als je goed leest.. Plus hij heeft een holle rug, dus het zadel brugt. De boom is prima.
Heb nog nooit een paard gezien wat van rijden korter wordt.
Ik heb er 3 zadelmakers bij gehad en allemaal twijfelden ze aan dit zadel. Steeds met vullen en boom wisselen kon het net wel, net niet.

Das voor mij niet goed genoeg. Hij is (helaas) nog even stevig als toen ik hem kocht en een gespierde Arnold Schwarzenegger is het ook niet inmiddels..

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:27

heb nu een Trekker Luxus als testzadel. Wil het alleen nog vergelijken met een Thorowgood T4 Dressuur het liefst...