[***] schreef:@juleke, vervelend dat het zo gelopen is bij jouw paard. Ik hoop dat je snel een zadel vindt dat bij je paard past.
Ik vind het gewoon erg vreemd, want ik heb de laatste 10 jaar behoorlijk wat zadels onderzocht en ook de nodige vakmensen gesproken, maar werkelijk nog nooit gehoord van het probleem dat jij omschrijft. Wel dat Stubben zijn eigen boom gebruikt, maar niet dat daar zoveel problemen mee zouden zijn en zeker hoor ik geen slechte ervaringen met de dressuurzadels. Jammer.
Ik ga dit eens verder uitzoeken en zeker eens proberen te achterhalen wat er waar van is. Zal in ieder geval Stubben weer eens contacten om te kijken wat hun reactie is.
Het is heel jammer ja. Ik vind het verder echt een SUPER zadel. Het heeft bij mij echt wel wat tijd nodig gehad om echt te erkennen dat het zadel niet goed was. Ik wilde het eerst gewoon niet weten. Uiteraard verwijt ik Stubben niks. Het is de fout van de eigenaar van de ruitershop die zichzelf zadelpasser noemt maar blijkbaar meer in de mist gaat dan dat hij het goed heeft. Ik ben niet de enige gedupeerde...
Stubben zelf erkent het probleem helaas niet volgens wat ik gehoord heb. Persoonlijk vind ik het doodjammer dat ze geen zadel met een rechte boom in hun lijn hebben of opnemen. Zeker nu de ruggen van de paarden alsmaar rechter worden. Het plaatje van de Stubben boom dat ik eerder postte, komt overigens van een Stubben site. Op dat plaatje kan je wel duidelijk zien dat er een behoorlijke curve in de boom zit.
Het was zeker mijn bedoeling niet om Stubben af te kraken. Ik wilde alleen ts waarschuwen omdat niet iedereen weet dat Stubben niet echt geschikt is voor paarden met een rechte rug.

!
ben ook heel blij met m, haha.