Help welke deken moet ik?! paard krijgt schuurplekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Help welke deken moet ik?! paard krijgt schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:49

Ik heb ook alleen maar Amigo dekens voor mijn paard.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:56

Ik volg dit topic ook even... Mijn paard begint nu alweer een grote schuurplek te krijgen op zijn borst van zijn deken.
Zat zelf ook te denken aan Rhino of Rambo. Maar ik luister even mee! :P

_KellyAV

Re: Help welke deken moet ik?! paard krijgt schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 08:08

ik geloof dat bucas net zo'n sluiting aan de voorkant heeft als amigo?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:09

Zeker voor de wat bredere paarden heb ik zeer goede ervarignen met de Horseware dekens. De modellen zijn onderling nog wel wat verschillend, dus even uitproberen welk model het beste past. (Bijvoorbeeld mbv de passervice van de Paardendrogist.) Ik heb nu een Rhino deken voor mijn tinker. De Rhino past hem het beste qua pasvorm van de hals en de prijs/kwaliteit verhouding sprak me ook erg aan. De deken zit hem perfect, nooit geen schuurplekken gehad. En de deken heeft zijn eerste winter in de groepsstalling (waar de meeste dekens sneuvelen) probleemloos overleefd. :)
Ik heb een ongevoerde regendeken en losse liners daarbij. Dat is echt ideaal, hele winter door 1 waterdichte deken en ik pas de dikte van de voering aan het weer aan. Na de winter hpoef ik maar 1 deken naar de dekenwasserij te brengen, de liners gaan gewoon in mn eigen wasmachine. Ik weet niet welke Amigo regendeken je hebt gekocht, de Amigo Bravo dekens hebben bijvoorbeeld ook het liner systeem.

Ragazzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:05

RianneH schreef:
Amigo gaf juist bij mijn paard schuurplekken op het schouder. Ik ga nu de Bucas Turnout proberen omdat die meer een U vorm lijkt te hebben dan een V vorm, want ook dat gaf bij de Rambo schuurplekken aan haar hals.
Nylon binnenvoering bij de Amigo bleek bij mijn merrie toch niet schuurloos te blijven.

En misschien kan jouw paard geschoren worden in een patroon waar het schouder niet geschoren wordt, kort haren schuren natuurlijk sneller kapot dan een nette (dunnere) wintervacht.

Hier precies het zelfde verhaal met de Amigo. Voorheen altijd de Rhino gebruikt….op zijn moeder en die had nergens last van.