Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonshine88

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:47

Klopt sommigen dingen zijn belachelijk.. Maar er zijn mensen die daar het geld voor hebben. Zelf heb ik ok een Myler bit (maar 2e hands voor de helft van de prijs:D)

Ik wil ook zo graag de nieuw editie van Animo rijbroek Netherlands €230,00!!!!!!!!!!!!!!! Ik durf hem eigenlijk niet te kopen, wat een geld! Maar hij is mooi mooi mooi

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:48

Ik wil toch even reageren, want de stelling dat dingen duurder worden vind ik niet helemaal correct.
Wij zelf hebben een ruitersportzaak en de dingen die al langere tijd op de markt zijn blijven toch echt dezelfde prijs behouden. De dingen die in de OP opgesomd worden zijn allemaal redelijk "nieuwe" artikelen, die zijn duurder dan de rest maar dat zal waarschijnlijk ook ergens in het gebruiksgemak/kwaliteit terug te vinden zijn.
Het is op dit moment ook erg moeilijk om nog weer iets nieuws op de markt te brengen, alles bestaat bijna al wel. En het wiel voor de 2e keer uitvinden levert geen centen op. Waarschijnlijk denken de mensen die nieuwe producten bedenken dat het dan toch maar duurder moet om iets nieuws te hebben.
Maar ik wil jullie toch echt even zeggen dat bestaande producten echt niet duurder zijn geworden (of de winkelier moet ze duurder maken) en mocht er op die producten ietsje bij zijn gekomen kan dat komen door de btw verhoging van vorig jaar ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:57

Als ik die dure dingen zie dan denk ik maar zo: als je al niet kan rijden ZONDER dure merkjes (dan heb ik het niet over niet passende zadels of zo), dan kun je ook niet rijden MET dure merkjes.

En wat mij dan keer op keer verbaast: dan rijdt iemand in een set en tuigage van 5000 euro, en dan wordt er nog geen deuk in een pak boter gereden..

Nee.. Niks voor mij. Heb een duur genoeg zadel, wel nog onder de 2000, maar mijn caps zijn niet duurder dan 100 (idd, 1 keer vallen is vervangen!).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:03

Peelie schreef:
Ik vind die prijzen ook belachelijk.

Ik heb wel kwalitatief goed spullen (geen pagony), maar die zijn niet zó duur.

Mijn hoofdstel bijv. 150 euro. Zadel 2000 euro. Singel, 60 euro. Enz enz. De normale prijsklassen zeg maar.

€150,- voor een hoofdstel?! En dat noem jij normale prijsklasse? Ik koop er 3 voor dat geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:07

Tigra_ schreef:
Wat ik vanmorgen tegenkwam waren oornetjes van 99 euro. Ik dacht echt zoiets koop je toch niet. Echt duur sommige dingen. Al zou ik heel veel geld hebben zou ik nog niet bereid zijn om aan bepaalde dingen zoveel uit te geven. Een cap van 1000 euro. Als je er 1 x goed meevalt is die net zo goed stuk als eentje van 100 euro.
Er zijn dingen waar ik graag meer voor betaal maar dan moet het ook echt voor mezelf of het paard een meerwaarde hebben. Dus een bepaald bit of iets wel maar aan zoiets onzinnigs als een oornetje of halster nee daar ga ik niet zoveel voor neertellen.

Oornetjes http://www.nordicmart.com/shopmerge.asp ... _print.htm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:13

Ik sta ook af en toe echt te kijken van *wow* dat mensen daar zoveel geld voor over hebben... vaak zijn erg dure dingen wel erg hi-tech zeg maar, maar het is dan de vraag in hoeverre het verschil nu echt de meerprijs rechtvaardigt...

Bvb. die caps inderdaad. Je bent toch eigenlijk niet wijs als je 1000 euro voor een cap gaat betalen :=
Maarja, als iemand het er voor over heeft dan moet 'ie het zelf weten natuurlijk :)

Het valt mij wel op dat er altijd mensen zijn die zich heel graag laten misleiden...

Ik maak zelf ook wel mee dat mensen per-sé een duurder zadel willen dat ik verkoop, als ik dan aangeef dat een goedkopere die ik ook verkoop waarschijnlijk beter bij hun past willen ze dan gewoon niet van me aannemen dat die goedkopere een betere keus is... en bestellen toch die duurdere :=

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:15

antje_vip schreef:
Even een paar voorbeeldjes waar ik mij over verbaas qua prijs:

Fairfax dressuursingel €295
Schumacher dressuursingel €159,95
Schumacher Munchen hoofdstel €550
Passier Neptune hoofdstel €299
Sprenger & Myler bitten meer dan €100
Jerr Stirup beugels €174 (hier op de bokt markt)
Samshield Christal cap €1095
Coutoure Hippique plastron €55
Bron: http://www.divoza.com

Wordt dit nou serieus verkocht? Waarom is hier überhaupt een markt voor? :+ Is er iemand op bokt die dit koopt/zou kopen? Ik snap best dat je een keer iets mooiers wil dan het €20 pagonyhoofdstel (die het trouwens prima doet) maar deze spullen zijn toch overprized?

Jep, echt wel :D

Over het algemeen zoek ik ook naar goede koopjes, maar als je een keer echt kwaliteit moet hebben voor je paard heb je kans dat je portemonnee een keer heel ver open moet. Zo lees ik dat die Fairfax singels echt hele goede resultaten geven, mensen hebben dat blijkbaar wel over voor hun paard. Ik heb voor mijn paard een Döbert stang en trens hoofdstel laten maken, want dat leer is zo zacht en ik wilde een anatomisch gevormd kopstuk. Dat was ook zeker geen koopje (rond de 400 euro), maar was het zeker waard. Daarbij vind ik een fijne cap ook ontzettend belangrijk. En de een heeft geluk en vindt een HH cap heerlijk, de ander heeft pech, of een andere smaak haha, en koopt liever een dure GPA of Samshield.

Natuurlijk zijn sommige dingen duur, maar heb voordat ik mijn CH Plastron kocht een hoop van die goedkope dingen gehad en veel verschillende goedkopere speldjes die constant kwijtraakten. Ik vind die CH plastron dan ook echt wat aparts en zo veel duurder ben je ook niet uit.

Om maar een paar voorbeelden te noemen. En tja, natuurlijk heb je ook paardenspullen voor echt ontzettend veel geld te koop staan.
Dat is dan exclusief, net als Chanel voor mensen exclusief is. Sommige mensen geven daar blijkbaar graag hun geld voor uit, ik vind dat eigenlijk helemaal niet verkeerd :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:16

Heeft iemand die nieuwe gekleurde stijgbeugels al gezien? Met vlag naar keuze := Vind ze heel stoer maar serieus, ruim 180 euro voor een paar stijgbeugels?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:17

WilmaBoy schreef:
mijn kieffer hoofdstel heb ik ook dik over de 200€ betaald..
eerste dag had mijn fries het al naar de botten gekregen...

2 zadels, kieffer en stubben, dekjes vind ik niet belangrijk als ze maar goed liggen, idem voor cap.
Kledij is weer een andere zaak. Ik betaal liever iets meer en kwaliteit dan iedere 5 minuten in de zaak te staan om nieuwe dingen te moeten kopen...

Nou dat ook nog. Heb al meer dan genoeg Mondoni en HH rijbroeken versleten, dan ben ik met die broeken duurder uit geweest als met mijn Kentucky broek, waar ik al jaaaaren mee doe. Idem voor de Pikeur rijbroek +:)+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:19

Zo zag ik vanmiddag in de P&S een winterjas van Pikeur voor €207,- staan. Vind ik ook niet normaal...

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:20

Ik wil wel goede spullen, maar ik ga niet van die belachelijke prijzen betalen, nee dank u vriendelijk. Misschien een keer als er een aanbieding is, maar dat gebeurd ook zelden want dan vind ik het vaak nog te duur.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:21

Kirsha schreef:
Heeft iemand die nieuwe gekleurde stijgbeugels al gezien? Met vlag naar keuze := Vind ze heel stoer maar serieus, ruim 180 euro voor een paar stijgbeugels?

Welk merk is dat? Kans dat die dingen helemaal handgemaakt zijn, dat er een bijzonder concept achter zit, is het een merk die weinig producten maakt en exclusief wil blijven, of misschien vragen ze enkel zo veel geld voor het modieuze geintje. Tja, ik vind het eerder vreemd dat zo veel mensen steil achterover slaan van wat duurdere producten. Dat is toch normaal? Heb je toch overal? :+ Daarbij is er meestal echt wel een reden voor de prijs, meestal dan he! :') Ik ben blij dat het er is, is toch ook logisch dat bijvoorbeeld WOW zadels niet voor 800 euro te koop zijn? Je betaalt er veel voor, maar dan heb je ook wat neem ik aan. Ik ben heel tevreden met mijn relatief goedkope zadel, maar ik heb die WOW zadels eens gevoeld en het was te voelen en te zien dat daar heel veel tijd en werk in heeft gezeten, daar betaal je dan ook veel voor.

FingroLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:23

en halster 37.00 euro

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:26

essie_blue schreef:
Kirsha schreef:

Welk merk is dat? Kans dat die dingen helemaal handgemaakt zijn, dat er een bijzonder concept achter zit, is het een merk die weinig producten maakt en exclusief wil blijven, of misschien vragen ze enkel zo veel geld voor het modieuze geintje. Tja, ik vind het eerder vreemd dat zo veel mensen steil achterover slaan van wat duurdere producten. Dat is toch normaal? Heb je toch overal? :+ Daarbij is er meestal echt wel een reden voor de prijs, meestal dan he! :') Ik ben blij dat het er is, is toch ook logisch dat bijvoorbeeld WOW zadels niet voor 800 euro te koop zijn? Je betaalt er veel voor, maar dan heb je ook wat neem ik aan. Ik ben heel tevreden met mijn relatief goedkope zadel, maar ik heb die WOW zadels eens gevoeld en het was te voelen en te zien dat daar heel veel tijd en werk in heeft gezeten, daar betaal je dan ook veel voor.

Nou ze zijn inderdaad wel custom made, je kan er ook van alles aan laten aanpassen. Overigens sla ik niet per definitie steil achterover van wat duurdere producten, maar ik vind de prijzen die ze voor sommige producten vragen gewoon absurd. Juist omdat lang niet alle duurdere producten ook beter zijn, maar je soms gewoon betaalt voor het aparte kleurtje/vormpje/merkje.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:30

Ik zag pas een supermooie cap...met een soort pauwenkleur op de zijkant..echt fantastisch. Wilde hem hebben en dan wil ik wel wat uitgeven.
Wat denk je dat die koste: 1000 euro!! Oke, dan niet.. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:31

HV polo en eskadron vind ik ook van die woekerprijzen..
En dekjes gaan inderdaad ook echt helemaal de verkeerde kant op qua prijzen.
Zelf heb ik wat pads van Anky en een van eurostar, maar allemaal gekocht voor 25 euro per stuk of minder.
Ik vind dat echt de max voor een zadeldekje als ik eerlijk ben.

Maar ik word in de ruitersportzaken echt niet vrolijk van de prijzen, ik koop er nooit wat behalve wat kleins als het nodig is. :=
Laatst eens een mooi degelijk zwart halster met een zeer degelijk touw gekocht bij de welkoop, 16 euro was ik klaar.
Als ik iets nodig heb zoek ik of in een goede aanbieding of tweedehands, ben gekke henkie niet.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:32

Heel veel spullen zijn inderdaad behoorlijk prijzig maar je moet ook rekening houden met de gebruikte materialen en de locatie van de fabriek. Artikelen die in massaproductie in India gemaakt worden met materialen van mindere kwaliteit zullen veel goedkoper zijn dan artikelen die in Europa gemaakt worden uit materialen met een betere kwaliteit.
Als het bijvoorbeeld over lederen producten gaat, moet je er ook rekening houden dat echt goed leer gewoon duur is. Het looiproces duurt makkelijk een jaar als je het goed wil doen. Er bestaat ook goedkoop leer maar dan wordt de kwaliteit meteen echt bedenkelijk.

Vaak is er ook en heel proces aan vooraf gegaan om een nieuw product te ontwikkelen vooraleer het op de markt komt . Daar betaal je uiteraard ook voor. Toevallig heb ik zondag nog met iemand van fairfax gesproken en die had het erover dat de singels enorm duur zijn om te maken. Ze hebben ook heel veel onderzoek en testen uitgevoerd voor de singel op de markt kwam. Dat alles moeten de singels nu terug verdienen.

Voor bepaalde producten kan ik de hoge prijzen dus best begrijpen. Verder moet je er dan ook bij nemen dat je ook voor een naam betaalt. Paardrijspullen zijn voor een groot deel gewoon ook luxeproducten die soms gewoon veel te hoog geprijsd zijn voor wat het is (en dan heb ik het vooral over kleding, dekjes ...). Ik kijk ook wel eens smachtend naar mooie rijbroeken van bepaalde merken maar ik kan er gewoon niet zoveel geld aan geven. Dan maar een iets minder mooie broek die even lekker zit. Blijkbaar zijn er toch mensen die er wel zoveel aan uitgeven. Anders bleven deze artikelen niet zolang op de markt.

cassandraroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:44

Ik vind de prijzen ook belachelijk hoog, maar ja ik kan begrijpen dat mensen ze kopen.

Ikzelf heb jaren met een cap van harry's horse gereden, waar ik dag in dag uit hoofdpijn van kreeg. Geloof me dat maakt het rijden er niet leuker op. Ben daarna in ruitersport zaken gaan passen en alle caps die ik opzette kreeg ik of hoofdpijn of de pasvorm was niet goed, wat weer heel belangrijk is voor je eigen veiligheid.
Na lang denken heb ik toch een GPA Speedair gekocht waar ik dus ook €475,- voor betaald heb, maar voor je eigen veiligheid en draagcomfort wat deze cap bied is het mij het geld waard.

Ik zou nooit een product kopen wat zo geprijsd is als het geen meerwaarde heeft in betere veiligheid, groter draagcomfort of beter voor je eigen lichaam of dat van je paard.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:51

Weet je wat ik dan al helemaal erg vind. Mensen die setjes gaan verzamelen. Per keer doe je er toch maar 1 op :+

Dat je er 2 doet oke voor als eentje nog nat is van de vorige keer.

Maar heel eerlijk ik geef toe ik heb ook een hv polo broek maar dit komt deels ook omdat ik gewoon een paar broeken in mijn maat pak en ga kijken welke het fijnste zit en meestal zijn dat die van hv polo. Maar goed ik rijd na 5 jaar ook nog steeds met m'n rubbere laarzen en HH cap .

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:54

Je hebt natuurlijk het verschil in kwaliteit maar je kan ook overdrijven. Kijk bijvoorbeeld naar die oornetjes. 100 euro en wat is het eigenlijk een bol katoen gehaakt lapje stof en wat steentjes. Dat is heel leuk en natuurlijk moet het stevig zijn waarschijnlijk zijn de steentjes zo duur de frontriemen op dezelfde site heb je er ook niet voor 100 euro. Maar wil je echt 10 jaar doen met zo iets. Ik zou graag af en toe wat anders willen dan is kwaliteit wel belangrijk maar sommige dingen hoeven van mij geen 10 jaar mee te gaan.
Zelfde als een cap natuurlijk zal er verschil zitten in een cap van 40 euro, 100 euro en 500 euro. En die cap van 1000 euro zal wellicht beter zitten als die van 100 euro maar veelal betaal je gewoon voor het merk en het uiterlijk want ook die van 1000 zal je moeten vervangen als je er op valt misschien dat er een levenslange garantie bij zit? Dat je hem dus gratis kan omwisselen maar anders zit er in kwaliteit echt niet zo veel verschil in ze moeten gewoon aan bepaalde eisen voldoen. Duurder is zeker niet altijd beter. Soms zelfs helemaal niet door alle versiersels en dingetjes. Dat zijn vaak de dingen die er af vallen of lelijk worden. Zelfde als met het oornetje heel leuk hoor die steentjes kan je ook heel goed zelf doen voor een lage prijs misschien dat ze niet eeuwig blijven zitten maar is dat nodig als je er zelf voor een paar cent een nieuwe op kan doen? Het gaat er ook om hoe belangrijk die kwaliteit is voor het product.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 23:18

Kirsha schreef:

Wut? Dan hef ik zelf de kwast wel :Y)

Als hogere prijs betekent betere kwaliteit snap ik dat je voor een duurdere versie kiest. Als alle goedkopere merken niet lekker zitten en een duurdere wel, snap ik dat men voor de duurdere gaat. Ik wist ook niet dat die fairfax singels zo geweldig waren trouwens. Als je alles hebt geprobeerd en zo'n singel is de oplossing zou ik er ook 1 kopen. En dat je geld steekt in een zadel snap ik ook.
Maar met bijv. dekjes van Eskadron (of eigenlijk alles), €80 per stuk, daaag :evaw: Zijn die nou echt zoveel beter dan andere dekjes? Mijn goedkopere dekjes werken ook prima. Net als zweetdekens, frontriemen, oornetjes...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:26

Koop liever iets duurder (duits gemaakte) spullen dan al die india rommel :')

Mijn paard heeft nu een lak hoofdstel van otto schumacher om, zal hem dan zelf niet helemaal hebben gekocht.
(schrok me dood van de prijs) maar als ik zie, dat hoofdstel is al heel wat jaren oud maar nog gewoon perfect.
Toen was btw lak nog niet gewoon :+

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:03

Als ik naar mijn pikeur kledij kijk dan gaat die echt al een goed tijdje mee...
250€ voor een broek die 3 jaar meegaat is een prijs van 80€ per jaar en dat vind ik best wel aanvaardbaar om eerlijk te zijn. Een bodywarmer betaal ik ook liever iets duurder en zeker te zijn dat ik het warm zal hebben dan een of ander rommelding dat ik nog 5 truien mag aandoen voor ik het warm heb..
Een cap van 1000€ is wel een andere zaak natuurlijk...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:07

Wilmaboy ik rijd al jaren met drie decathlon broeken van 11 euro per stuk, totaal 33 euro. :+

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:11

moonfish13 schreef:
Wilmaboy ik rijd al jaren met drie decathlon broeken van 11 euro per stuk, totaal 33 euro. :+

dan heb je geluk.. die van mijn dochter gaan geen 6 maand mee...