Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peelie schreef:Ik vind die prijzen ook belachelijk.
Ik heb wel kwalitatief goed spullen (geen pagony), maar die zijn niet zó duur.
Mijn hoofdstel bijv. 150 euro. Zadel 2000 euro. Singel, 60 euro. Enz enz. De normale prijsklassen zeg maar.
Tigra_ schreef:Wat ik vanmorgen tegenkwam waren oornetjes van 99 euro. Ik dacht echt zoiets koop je toch niet. Echt duur sommige dingen. Al zou ik heel veel geld hebben zou ik nog niet bereid zijn om aan bepaalde dingen zoveel uit te geven. Een cap van 1000 euro. Als je er 1 x goed meevalt is die net zo goed stuk als eentje van 100 euro.
Er zijn dingen waar ik graag meer voor betaal maar dan moet het ook echt voor mezelf of het paard een meerwaarde hebben. Dus een bepaald bit of iets wel maar aan zoiets onzinnigs als een oornetje of halster nee daar ga ik niet zoveel voor neertellen.
antje_vip schreef:Even een paar voorbeeldjes waar ik mij over verbaas qua prijs:
Fairfax dressuursingel €295
Schumacher dressuursingel €159,95
Schumacher Munchen hoofdstel €550
Passier Neptune hoofdstel €299
Sprenger & Myler bitten meer dan €100
Jerr Stirup beugels €174 (hier op de bokt markt)
Samshield Christal cap €1095
Coutoure Hippique plastron €55
Bron: http://www.divoza.com
Wordt dit nou serieus verkocht? Waarom is hier überhaupt een markt voor?Is er iemand op bokt die dit koopt/zou kopen? Ik snap best dat je een keer iets mooiers wil dan het €20 pagonyhoofdstel (die het trouwens prima doet) maar deze spullen zijn toch overprized?
WilmaBoy schreef:mijn kieffer hoofdstel heb ik ook dik over de 200€ betaald..
eerste dag had mijn fries het al naar de botten gekregen...
2 zadels, kieffer en stubben, dekjes vind ik niet belangrijk als ze maar goed liggen, idem voor cap.
Kledij is weer een andere zaak. Ik betaal liever iets meer en kwaliteit dan iedere 5 minuten in de zaak te staan om nieuwe dingen te moeten kopen...
Kirsha schreef:Heeft iemand die nieuwe gekleurde stijgbeugels al gezien? Met vlag naar keuzeVind ze heel stoer maar serieus, ruim 180 euro voor een paar stijgbeugels?
essie_blue schreef:Kirsha schreef:Heeft iemand die nieuwe gekleurde stijgbeugels al gezien? Met vlag naar keuzeVind ze heel stoer maar serieus, ruim 180 euro voor een paar stijgbeugels?
Welk merk is dat? Kans dat die dingen helemaal handgemaakt zijn, dat er een bijzonder concept achter zit, is het een merk die weinig producten maakt en exclusief wil blijven, of misschien vragen ze enkel zo veel geld voor het modieuze geintje. Tja, ik vind het eerder vreemd dat zo veel mensen steil achterover slaan van wat duurdere producten. Dat is toch normaal? Heb je toch overal?Daarbij is er meestal echt wel een reden voor de prijs, meestal dan he!
Ik ben blij dat het er is, is toch ook logisch dat bijvoorbeeld WOW zadels niet voor 800 euro te koop zijn? Je betaalt er veel voor, maar dan heb je ook wat neem ik aan. Ik ben heel tevreden met mijn relatief goedkope zadel, maar ik heb die WOW zadels eens gevoeld en het was te voelen en te zien dat daar heel veel tijd en werk in heeft gezeten, daar betaal je dan ook veel voor.
Kirsha schreef:Heeft iemand die nieuwe gekleurde stijgbeugels al gezien? Met vlag naar keuzeVind ze heel stoer maar serieus, ruim 180 euro voor een paar stijgbeugels?