Het is een oudere merrie waar ik lang niet mee heb gereden ivm omstandigheden. Vandaar geen bespiering en wat bloodliggend.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Geryon schreef:Nee ik bedoel de boom door het hele zadel. Die kan toch wat minder recht en dus beter aansluiten dan dat het zadel doet lijken, of ben ik nou te naief.
Op de eerste foto (dus op deze pagina, de post boven mij) vind ik het zadel nog steeds te ver naar voren liggen. Zo in stand ligt 'ie wel achter de schouder maar wanneer ze loopt, en het schouderblad naar achter brengt, ligt het zadel nog steeds in de weg. Koper schreef:Dat is natuurlijk zo Geryon. Maar hoe wilde je dit zadel dan naar het paard vormen? Kussens in het midden dikker en achteraan dunner? Dat kan met deze kussens zo te zien niet. Het blijft ook niet goed zitten, na een paar maanden is de vulling weer overal gelijk verdeeld.
Een te rechte boom is gewoon een te rechte boom.
Koper schreef:Dit is anders toch wel duidelijk nienSCHaap. Paard heeft niet genoeg lengte in de rug voor zo'n rechte boom, de rug is niet héél gewelfd maar loopt aan de achterkant gewoon te snel op voor deze kussens en vermoedelijk ook voor de boom.
Ik geef een algemeen antwoord, je hoort mij niet roepen "dat zadel past" maar inderdaad ik zeg ook niet "dat zadel past niet" zolang ik er geen jaren voor naar school ben geweest en een diploma/certificaat er voor heb wil ik me geen zadelmaker/passer noemen
en dus hoef ik er geen antwoord op te geven, enkel advies lijkt me dan ook genoeg, vanuit mijn ogen. (plus het antwoord was al meerdere malen gezegd)
Ik ben geen domme doos die maar wat heen kloot met haar paard, ik ga er verantwoord mee om zoals iedere paarden liefhebberKoper schreef:Dit is anders toch wel duidelijk nienSCHaap. Paard heeft niet genoeg lengte in de rug voor zo'n rechte boom, de rug is niet héél gewelfd maar loopt aan de achterkant gewoon te snel op voor deze kussens en vermoedelijk ook voor de boom.
Juist verstandig om én een topic te maken én de zadelmaker erbij te halen.
Maar een topic met foto's kan natuurlijk een bevestiging zijn van wat je zelf ook al dacht.