Probleem Divoza Rossner Amerika dressuur zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:42

Ik heb ook de voorwaarden op de website van divoza zelf nog even bekeken en volgens mij schrijven ze letterlijk dat ze het moeten maken/vernieuwen:

Artikel 16 Garantie

Gedurende een nader overeengekomen periode na levering verleent Divoza aan de opdrachtgever
schriftelijk garantie voor materiaal- en fabricagefouten, welke bij normaal gebruik ontstaan. Divoza
zijn garantie geldt niet indien de fouten het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik, van andere oorzaken
dan van materiaal- en fabricagefouten of indien Divoza na overleg met de opdrachtgever
gebruikt materiaal of gebruikte goederen levert.
Voor alle goederen en materialen die Divoza niet zelf vervaardigt verleent hij nooit meer garantie dan
door zijn leverancier aan hem wordt gegeven. Garantie wordt slechts verstrekt op geleverde materialen,
doch niet op loon of uren, deze worden in rekening gebracht.
Voorverkochte en geleverde goederen met fabrieks- resp. importeurs- of groothandelgarantie gelden
slechts de door deze leveranciers gestelde garantiebepalingen.

Marus

Re: Probleem Divoza Rossner Amerika dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:43

Maar het is toch verre van normaal dat er binnen zo'n korte tijd al zulke enorme gebruikerssporen zijn?ongeacht of je dik of dun bent?

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:44

Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen hun vinden het normaal!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:51

Dieselpaard schreef:
Ik heb veel problemen gehad met mijn rossner Amerika veelzeidigheidszadel. Piepende ophangpunten van de beugels. Mee terug geweest, bij divoza leek kreeg ik doodleuk te horen dat ik een maandagochtend zadel had. Daar baalde ik natuurlijk als een stekker van. Ik heb onwijs veel gebeld, 3x terug geweest met dat rotding, contact gezocht met de rechtsbijstand, omdat het zadel gewoon niet deugde. Ik werd gewoon niet gehoord bij divoza, het was in hun ogen geen echt probleem. Inmiddels was ik zo witheet dat ik een ander zadel wilde. Tsja...dan moest ik de volle pond gaan betalen. Dat ging ik natuurlijk niet doen. Op een gegeven moment heb ik mijn partner laten bellen. Die runt ook een eigen bedrijf. Nadat zij een gesprek hadden gevoerd kon ineens alles geregeld worden en heb ik zelfs nog een dekje gekregen.
De aanhouder wint!

inderdaad ik zou ook blijven bellen en bellen, mijn man krijgt het meestal ook niet voor elkaar ik krijg echter vaak dingen wel voor elkaar,.. en als het moet pak ik me spullen ga er heen en niet eerder weg tot er een oplossing is, en meestal kunnen ze dan ineens wel snel met een oplossing komen..

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:12

Ik vind na een half jaar al afdrukken in het zadel echt heel snel. Je hebt het toch ook over bobbels. Ik stel me echt een gebobbeld zitvlak van het zadel voor. Als licht persoon ben je toch ook lichter en dat geeft toch minder druk op het zadel?
Gebruiken jullie je zadel dagelijks? Mijn zadel is nu drie jaar oud en ziet er picobella uit. (Een Kentaur, viel in dezelfde prijsklasse als de prijs waarmee deze rossner nu op de divoza site staat.) Ik ben net zo zwaar als jou en langer, maar dat postuur (of gebrek aan vet op je billen) schade aan een zadel kan geven vind ik echt een vreemd verhaal.
Ik vind de (nieuw) prijs voor het zadel ook niet echt voordelig. Schaamteloos dat de divoza-eigenaar zich er zo van af maakt. Heb je geen foto van de schade aan je zadel? Ik ben wel nieuwschierig hoe het eruit ziet.

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:18

Ik kan je wel vertellen ik ben een tijdje heel erg dun geweest (minstens anderhalf jaar maar wel gewoon dagelijks gereden) en mijn zadel heeft daar 0% onder geleden. Ik kan je dus uit ervaring vertellen dat de theorie dat "dit altijd gebeurd bij dunne mensen" niet klopt!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:22

KingSter schreef:
Ik heb ook de voorwaarden op de website van divoza zelf nog even bekeken en volgens mij schrijven ze letterlijk dat ze het moeten maken/vernieuwen:

Artikel 16 Garantie

Gedurende een nader overeengekomen periode na levering verleent Divoza aan de opdrachtgever
schriftelijk garantie voor materiaal- en fabricagefouten, welke bij normaal gebruik ontstaan. Divoza
zijn garantie geldt niet indien de fouten het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik, van andere oorzaken
dan van materiaal- en fabricagefouten of indien Divoza na overleg met de opdrachtgever
gebruikt materiaal of gebruikte goederen levert.
Voor alle goederen en materialen die Divoza niet zelf vervaardigt verleent hij nooit meer garantie dan
door zijn leverancier aan hem wordt gegeven.
Garantie wordt slechts verstrekt op geleverde materialen,
doch niet op loon of uren, deze worden in rekening gebracht.
Voorverkochte en geleverde goederen met fabrieks- resp. importeurs- of groothandelgarantie gelden
slechts de door deze leveranciers gestelde garantiebepalingen.

Divoza vervaardigt niet zelf het zadel. De rossner zadels komen oorspronkelijk uit Portugal. Hierdoor vervalt dus het bovenstaande stukje, lijkt mij.

tattini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:24

Ook hier een rossner ruiter. Wel de rossner sydney plus. Een zadel dat al flink wat ouder is.
Op mijn zadel is niks te zien op mijn zitvlak! Ondanks dat hij al tien jaar gebruikt word. I tensief gebruikt word wel te verstaan. :)

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:01

Los van de garantiebepalingen van Divoza zeg ik toch echt nog één keer: je hebt recht op garantie. Wettelijk. Lees dit anders nog even: http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... iteit.html

Dus het maakt niet uit wat er in die garantievoorwaarden staat, van een zadel mag je verwachten dat het m.i. al helemaal het eerste jaar niet zomaar gebreken kan vertonen.

Het zal helpen als je een expert heb die kan bevestigen dat het probleem niet komt door onzorgvuldig gebruik.

Citaat:
Divoza vervaardigt niet zelf het zadel. De rossner zadels komen oorspronkelijk uit Portugal. Hierdoor vervalt dus het bovenstaande stukje, lijkt mij.

Je sluit een overeenkomst met Divoza en niet met de fabrikant, dus Divoza is verantwoordelijk voor de wettelijke garantie en mag zich niet achter de leverancier gaan verschuilen. Als je auto stuk is ga je ook terug naar de garage waar je hem vandaan hebt, en die stuurt hem dan ook niet op naar Volkswagen Duitsland of wel? :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:14

sorry maar vind het echt de beste smoes ooit :(

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 18:24

Nieuws:

Na een aantal telefoon gesprekken en mijn poot stijf te hebben gehouden:
Ik krijg een nieuw zadel!!! *\o/* *\o/*

Inmiddels al contact gehad met een andere zadelmaker (Godfried Broekman), deze zegt dat
de verschijnselen wel kunnen voorkomen bij ruiters met goed doorkomende
zit been knobbels (bij zowel mannen als vrouwen, dunne of dikke mensen).
Hierbij ligt het ook nog aan het type leer ( hard of zacht)
Alleen vind hij het termijn van 4 maanden wel erg snel en had hij ook het
advies gegeven door te gaan voor een nieuw zadel.
Zeker ook door de problemen met de vulling van de kussens!

Uiteindelijk heb ik mijn doel bereikt en ben tevrede !!!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:37

Super om te horen advies voor volgende keer soms heeft zeuren echt wel zin.. en zeker als je in je recht staat ;)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:09

Yes KingSter! Zie je...aanhouder wint! Vooral bij Divoza...wie het hardst klaagt krijgt het meest voor elkaar ;) Nu maar hopen dat je volgende zadel lang mee gaat :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:14

Super en hopen dat je daar meer geluk mee hebt!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:26

Fijn voor je :)

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:14

Joepieee! *\o/* Gefeliciteerd met de overwinning ;)