Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
troi schreef:NoreenJulia schreef:Om te vragen wat de werking is bedoel ik
Dat lijkt me vrij duidelijk. Om er voor te zorgen dat het paard de hulpen niet kan negeren op straffe van pijn in zijn mond. Worden ze lekker licht van op de hulpen![]()
ik ga t vragen. Just_Sannee schreef:troi schreef:
Dat lijkt me vrij duidelijk. Om er voor te zorgen dat het paard de hulpen niet kan negeren op straffe van pijn in zijn mond. Worden ze lekker licht van op de hulpen![]()
Zullen ze er echt licht van op de hulpen worden?
Misschien ga ik dan ook wel met punaises als sporen rijden om het af te maken. Mijn paard is zo traag aan het been

kleinvosje schreef:Nee, niet mee eens, een gebroken bit met scharen is geen stangbit, maar een gebroken bit met scharen.
Als men al zulk materiaal moet gebruiken om een paard te berijden, dan zou ik bijna adviseren om weer eens wat beginnerslessen te nemen. Een beetje (ervaren) ruiter heeft dit soort spul niet nodig, lijkt me... Hiermee geef ik natuurlijk geen antwoord op jouw vraag, TS, sorry! Het geeft alleen maar weer dat ik (gelukkig) niet thuis ben in de benaming van dit soort bitten.

NoreenJulia schreef:Misschien omdat iemand zei voor die tenesee walking horse ofzo, en die vind ik echt zielig.. Wat ziet dit bit er verschrikkelijk uit! Zal ik die mensen mailen
Want die hebben geen zenuwen in hun mond dus dan kun je zo'n bit prima gebruiken

Just_Sannee schreef:Ah, weet jij meer van dit bit?
Ben heel benieuwd
[edit] Ik zie dat je een 'bitten'site hebt, zeer interessant! Ben er even aan het kijken, en jeej, wat veel verschillende bitten zie ik langskomen. Vind het wel jammer dat bij elk bit niet een kleine, korte omschrijving staat. Bij sommige word ik toch wel heel nieuwsgierig