Hoi hoi, ik denk ook dat je goed naar je paard moet kijken en ook voelen. Ik denk dat de schema's best okee zijn, maar soms is het weer er ondanks bepaalde temperaturen niet naar om die bepaalde deken op te doen. Afgelopen jaar bijvoorbeeld heeft mijn paard 200 en soms 300 opgehad (staat hele dag buiten en de stal is met buitenluik, alleen hals uitgeschoren). Echter het jaar ervoor stond hij soms weken met maar 100 gram. Waarom? Geen idee, maar hij had het warm onder de 200 grams. Misschien een andere vacht? Misschien zat hij anders in zijn vel?
Wat ik wil zeggen, blijf goed opletten. Een paard dat het warm krijgt onder de deken kan zich echt heel erg beroerd gaan voelen. Onthoud dat de ideale temperatuur voor een paard tussen de -5 en +12 graden is...
Ik zou ook lekker nu testen met je tweedehandsdekens en dan als het nodig is es kijken voor de amigo+liners. Ik ben er ook wild van. Wij konden afgelopen jaar wel op reclame-foto voor Horseware, 5 paarden/ponies in de paddock en alle 5 Amigo of Rhino (met liners). Wij zijn tevreden. En het leuke is dat het 5 verschillende paardjes zijn en toch past de Amigo best goed op allemaal. En soms staan die van mij met 200 gram op het moment dat die van mijn stalgenootje al 300 gram op hebben....wij voelen ze meestal dagelijks allemaal en dan kijken we hoe het gaat 
Dekens is gewoon zoeken, je zal best een keer op stal komen en denken....aaach hij heeft het toch koud gehad of heeft staan zweten. Die van mij zijn 12 jaar (ook bij mij al) en ook ik heb het echt nog wel es...
Haha...wat een verhaal is dit geworden, sorry!