Ik heb nog geen foto van het paard met zadel, maar wel onder het zadel..
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ashkerlon schreef:Rij je altijd met een bontje onder je zadel?
Een bontje kan een goed passend zadel te smal maken, en een te wijd zadel net gepast
. Bij het Custom heb ik zonder bontje gereden, toen vond ik hem vrij stijf en de dag erna heb ik er dus maar een bontje onder gedaan. panache schreef:https://sphotos-b-lhr.xx.fbcdn.net/hpho ... 8646_n.jpg
En op deze foto (link kopieren), zie je dat hij ook vrij gemakkelijk over zijn rug komt.
Ligt altijd wat onder het zadel.nombrado schreef:uhm...heb je de top gister zien rijden?
ik denk dat bijna iedereen met bontje of onderlegger onder hun zadel rijd.
die paarden hebben nog iets meer te lijden dan onze paarden lijkt me.
Slecht is het niet, maar idd niet handig als je zadel al te smal is. (ik denk dat je dat bedoeld?)
Ik ben geen voorstander van een precies pas zadel, van mij mogen ze iets ruimer (ruimte bij de schouder en schoftspier.) vlakke hand erlangs kunnen halen.
my_precious schreef:begrijpt nou niemand dan dat je met een bontje onder het zadel de tussenkanaal krap legt, dat een paard wel zijn rug kan opbollen maar dat dit op langer termijn schadelijk is voor je paard.
een bontje is echt alleen maar voor de sier maar niet om altijd mee te blijven rijden., of een tijdelijke oplossing.
een zadel moet niet goed passend zijn een zadel moet perfect op het paard passen.
een zadel moet bij de schouders mininaal 2 vingers naast elkaar achter de schouder liggen.
als je gaat staan in je beugels en je legt je vingers ertussen mag je boom niet je vingers tot kramp aan toe kapot drukken maar moet er genoeg ruimte zijn, want elke keer bij het staan in de beugels kan jouw zadel drukken op zijn schoft, daar al eens na gekeken?
. Hij liep vandaag weer heerlijk onder het Zaldi, toch denk ik dat de boom ietsje smaller mag (ik heb mn hand eronder gedaan) 

panache schreef:mijn paard is een afstamming van engels volbloed en daarom kan dit zadel echt niet verder naar achter .. dan heb ik een kortere inch nodig. maar wat vinden jullie van het customzadel ? naar mijn idee past die juist totaal niet ..