Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sharona95 schreef:Ik vond het zadel niet lang, maar dat was alweer een tijd terug! De zadels hebben een schuimlaag (correct me if i'm wrong) waardoor ze niet kunnen worden opgevuld, niet erg praktisch dus maar ik vind ze wel fantastisch zitten! dat is wat mij verteld werd bij de zadelmaker.
De kniewrongen vond ik erg fijn, kreeg duidelijk een stillere beenligging.
Sharona95 schreef:Ik vond het zadel niet lang, maar dat was alweer een tijd terug! De zadels hebben een schuimlaag (correct me if i'm wrong) waardoor ze niet kunnen worden opgevuld, niet erg praktisch dus maar ik vind ze wel fantastisch zitten! dat is wat mij verteld werd bij de zadelmaker.
De kniewrongen vond ik erg fijn, kreeg duidelijk een stillere beenligging.
.. Maar vaak moet ik toch nog wel flink friemelen/kracht zetten om de schroeven er op de juiste manier in te krijgen.)
dan wordt het zadel vrij heet. Ideaal even met een natte doek schoon te maken & heb mijn ijzeren beugelblokjes al vaak langs het zadel gehaald, maar nog steeds geen kras te zien. 
booster schreef:Hoe zit het met de kniewrong? ( zoek een zadel met extra kniewrong voor stillere beenligging.)
N0a schreef:Ik ben zeer tevreden met Tekna.![]()
Heb het zadel na goed overleg met zadelmaker besteld in Engeland. Toen het zadel binnen was na een paar dagen is de zadelmaker geweest om te kijken of het goed lag. Ik heb de bruine vzh. Moest eerst wennen aan het zadel, was een vrij diepe zit met flinke wrongen gewend. Dus had niet heel veel steun. Nu vind ik het zadel ideaal. Mijn zit is flink verbeterd omdat ik nu onafhankelijk kan zitten. Vrij vlakke zit, maar wel zacht & verstelbare wrongen.
Ik heb ook gekozen voor de S-line. Dit omdat ik makkelijk zelf de boom binnen 10 minuten kan verwisselen (ze doen op voorbeeld filmpjes alsof het heel makkelijk is.. Maar vaak moet ik toch nog wel flink friemelen/kracht zetten om de schroeven er op de juiste manier in te krijgen.)
Wel ideaal verder, mijn paard was erg afgevallen en had een smallere boom nodig. Kussens sluiten mooi aan, en zijn goed zacht. Bij ritten dan meer dan 3 uur wel een beetje last van een brand bipsdan wordt het zadel vrij heet. Ideaal even met een natte doek schoon te maken & heb mijn ijzeren beugelblokjes al vaak langs het zadel gehaald, maar nog steeds geen kras te zien.
Hierbij een foto van vzh bruin Sline. Niet de meest ideale foto, maar dan heb je een beeld. Heb er nu Tekna beugelriemen aan gedaan, nu kraak en piep ik niet meer zo
[ Afbeelding ]
aniquegraaf schreef:Ik zit te denken om een Tekna synthetisch lederen veelzeidingheidszadel A-6 te kopen, maar het is voor een fjord en ik vraag me af of het lange zadels zijn. Omdat mijn fjord niet een hele lange rug heeft.
En het gaat dan denk ik om een 17 inch of 16 inch. (denk voor mij zelf een 17 omdat mijn zus ook rijd)
Heeft iemand ervaring met dit zadel of is er iemand die hier meer rijdt?
(het moet wel een bruin zadel zijn)
aniquegraaf schreef:Ik zit te denken om een Tekna synthetisch lederen veelzeidingheidszadel A-6 te kopen, maar het is voor een fjord en ik vraag me af of het lange zadels zijn. Omdat mijn fjord niet een hele lange rug heeft.
En het gaat dan denk ik om een 17 inch of 16 inch. (denk voor mij zelf een 17 omdat mijn zus ook rijd)
Heeft iemand ervaring met dit zadel of is er iemand die hier meer rijdt?
(het moet wel een bruin zadel zijn)
Def schreef:Die thorowgood hebben wij ook gepast hier. Dat zadel was alsnog te lang. Hij lag verder ook niet goed op mijn pony, maar goed dat kan natuurlijk heel erg verschillen per paard.
orion456 schreef:We hebben een 17 inch zadel van Tekna, de 17,5 inch was net wat te lang, en in 17 inch pas ik ook nog. Ik rij de pony van Def btw.....
Cob type was een 17,5 inch geloof ik, zadel hadden we gevonden op Bokt of marktplaats van een meisje, dus geen zadelmaker waar we verschillende maten konden proberen.