Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
set_elkol schreef:het is heerlijk zo'n vacht, zowel met vacht naar boven als vacht naar beneden! ik heb alleen een foto van huidkant op paard:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
ik rijd boomloos en moet normaal een ruggegraatvrij dekje hebben, maar met de vacht is het zo dik dat het zadel niet drukttoch doe ik voor de zekerheid altijd een graatvrij dekje eronder, maar dan wordt het pakket nog dikker. zal nog een keer een foto maken met vachtkant onder (andere vacht) Ik heb ze gekocht bij schapenvacht.nl, dikke aanrader! ik heb gewoon opgemeten hoe breed en lang ik eentje moest hebben, de afmetingen staan erbij op die site. en je moet kortharig of halflangharig hebben. ik kreeg per ongeluk een langharige en heb m ook kunnen ruilen door terug te sturen
ze hebben vaak prachtige vachten in de opruiming! zoals je ziet past deze ook prima onder een dressuurzadel! met aansingelen moet ik altijd goed de haren onder de singel verdelen
Koper schreef:Jackytje schreef:Ik heb hier zo'n schapenvachtje van de Ikea nog. Ik wou er graag een soort barebackpad van maken, eig niet op het idee gekomen om het onder mijn zadel te gebruikenMoet je dan de wollen kant naar beneden doen of omgekeerd? (Deze heb ik http://knackweekend.rnews.be/images/res ... FFFFFF.jpg)
NIET DOEN. Alleen echte vacht gebruiken. Die dingen van de Ikea zijn synthetisch en dat kan gaan branden en schuren.
Als je een echte vacht wil gebruiken dan inderdaad de wolkant naar beneden.
hannahaapje schreef:Ikea schapenwol kleedjes zijn ook chemisch gelooid.
Als je een echte koopt heeft het schaap lekker buiten kunnen lopen en heb je een veel grotere en mooiere vacht.