Ander zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

luf_horses

Re: Ander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:47

Ik heb mijn paard zadelmak gemaakt met een goedkope Wintec omdat mijn ouders, net als jouw opa, het onzinnig vonden om veel geld uit te geven aan een zadel. (Ik had immers dat paard al, waarom was ik nog niet gestopt met zeuren..)

Eventueel kun je met een ijzerdraadje de schoft van je paard in kaart brengen(googelen) en dan het zadel dat je net aangeboden hebt gekregen. Dan is iemand in een winkel vast wel bereid even te kijken of het een beetje past (gratis).

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:03

Dat is ook handig! Maar ik neem hem gewoon een keer mee naar de manege, en dan laat ik mijn instructeur er naar kijken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:29

Zou wel behoorlijk zuur zijn als je tot april niks zou kunnen doen. Om even van het ergste geval uit te gaan dat je binnen die tijd geen betaalbaar passend zadel kan vinden, heb je weleens gedacht aan een ander type zadel? een barebackpad bijvoorbeeld? niet dezelfde luxe als een zadel, minder steun en geen stijgbeugels, maar wél een zachte bedekking voor de rug van het paard dat de druk van de ruiter beter opvangt dan zonder zadel te rijden, plus je kleding zit niet direct onder de haren als wanneer je zonder zadel zou willen rijden.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 15:57

Ik ga het erop wagen met dat zadel die ik aangeboden heb gekregen, als die niet past dan zoek ik iets anders :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:09

Ah super, hopen dat het past!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 16:27

Hoop ik ook! Dat zou echt superfijn zijn :) neem ik m mee naar les, laat ik instructeur kijken en als het niet past doe ik een les zonder zadel en zoek ik wat anders op :P

Als ik het zadel heb plaats ik hier wel een foto, kunnen jullie dan een beetje beoordelen? Ik kan wel voelen of hij niet knelt of te groot is ofzo, maar niet 100% zien of die goed ligt :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:34

Leuk dat je die kans heb gekregen van een bokker! Ik volg je al van je longeertopic en het zadel lag inderdaad verre van fijn :n veel succes met je nieuwe zadel en ik hoop en duim allesinds mee dat het past! :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 16:55

Dankje, ik hoop het ook!

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:44

Het is niet toegestaan advertenties van marktplaats te bespreken. Hier een slotje.