Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
iamsam schreef:Dood eng, een vrolijk huppeltje van je paardje, slaat een voorbeen over de lijn en kwakt tegen de grond,
met waarschijnlijk een paar tanden minder, een Tiedemanteugel is een eerlijker en een stuk veiliger oplossing, en... schakelt zichzelf uit wanneer het paard het hoofd omlaag brengt.
Succes

iamsam schreef:Dood eng, een vrolijk huppeltje van je paardje, slaat een voorbeen over de lijn en kwakt tegen de grond,
met waarschijnlijk een paar tanden minder, een Tiedemanteugel is een eerlijker en een stuk veiliger oplossing, en... schakelt zichzelf uit wanneer het paard het hoofd omlaag brengt.
Succes
Liselot schreef:secricible schreef:Zijn jullie niet bang dat het paard er in stapt als hij gaat stofzuigen?
Heb ik nog nooit meegemaakt, denk dat een pessoateugel lager komt dan deze
Succes
Jetta schreef:Ik hou niet van hulpteugels. Ik ken dit longeertouw. Ik zie dat de paarden er meestal laag door gaan lopen. Dat is mooi. Het is elastisch. Daardoor kan je geen aanleuning krijgen. En veel paarden gaan uiteindelijk hangen bij elastische hulpstukken. De meeste paarden werken ook niet tijdens longeren. Ik werk liever met de dubbele lijnen en zet mijn paard nooit vast . Ik ben ervan overtuigd dat het slecht is. Een paard moet zijn lijf gaan dragen en goed ondertreden. Dat kan niet als het aan de voorkant wordt vastgezet.
Dus je hele redenatie gaat op de schop. Deze hulp wordt door paardenfysio's e.d. aangeraden omdat het erg goed is voor de rug. Al mijn paarden lopen er prima op - dat zijn er 3 en bij degenen die hem hebben geleend lopen ze ook prima dat zijn er ook ongeveer 3 en daaronder zijn niet de makkelijkste paarden, die moeilijk door hun lijf komen gewoonlijk.
Pattypaard schreef:Ik vind het echt een verschrikkelijk ding. Heb mijn paard er eerder een tijdje mee gelongeerd. Paard kreeg iedere x met bewegingen afwisselend links en rechts rukken in haar mond. Vervolgens ging haar hoofd met rijden ook steeds van links naar rechts terwijl ik mijn handen gewoon stil had.
Dit eerder met een paard op stage ook gehad.
Moet wel zeggen dat het werk van een vriendin de paarden hier ook mee gelongeerd worden en deze hier niet zo op reageren terwijl ze op dezelfde wijze gelongeerd worden.
fargo schreef:Jetta schreef:Ik hou niet van hulpteugels. Ik ken dit longeertouw. Ik zie dat de paarden er meestal laag door gaan lopen. Dat is mooi. Het is elastisch. Daardoor kan je geen aanleuning krijgen. En veel paarden gaan uiteindelijk hangen bij elastische hulpstukken. De meeste paarden werken ook niet tijdens longeren. Ik werk liever met de dubbele lijnen en zet mijn paard nooit vast . Ik ben ervan overtuigd dat het slecht is. Een paard moet zijn lijf gaan dragen en goed ondertreden. Dat kan niet als het aan de voorkant wordt vastgezet.
Dit touw is NIET elastisch..Dus je hele redenatie gaat op de schop. Deze hulp wordt door paardenfysio's e.d. aangeraden omdat het erg goed is voor de rug. Al mijn paarden lopen er prima op - dat zijn er 3 en bij degenen die hem hebben geleend lopen ze ook prima dat zijn er ook ongeveer 3 en daaronder zijn niet de makkelijkste paarden, die moeilijk door hun lijf komen gewoonlijk.
Verder werk ik zelf ook heel graag met dubbele lijnen maar deze hulp is erg effectief eerlijk en handig en je ziet er de moeilijkste paarden (met last in hun lijf) inderdaad in ontspannen en verbeteren.
Er is al een mooi wat ouder topic over deze tool, zoek maar eens op LONGEERHULP