Handen in het haar... zadelleed

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:07

Ik zou toch overwegen om in plaats van een Barefoot Cheyenne, dan een Barefoot JustAdjust te kopen.
Best kans dat de andere ruiters daar ook goed mee overweg (leren) kunnen, over het algemeen leer je op een Barefoot toch sneller een goede, stevige en onafhankelijke zit aan dan op een boomzadel.

En het is voor jezelf ook een heel fijn zadeltje, eigenlijk een Cheyenne maar dan met een verplaatsbare cantle en verplaatsbare dijwrongen (en natuurlijk verplaatsbare beugelophanging) zodat je helemaal zelf kunt bepalen hoe vast of los je wilt komen te zitten +:)+

Is op zijn minst een mooie overbrugging totdat je een ècht fijn boomzadel hebt gevonden dat iedereen goed past, maar je hebt een prima kans dat er na een poosje niet meer zo'n behoefte is aan een boomzadel en dat zou natuurlijk helemaal fijn zijn, lijkt me :)

zorro

Re: Handen in het haar... zadelleed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:22

Ik heb zelf een Ian Hastilow saddle op mijn brede fjord x welsh. Dit zijn leren zadels, die gemaakt worden naar jou wens qua diepte van de zit en wrong, gemaakt op jou paard qua lengte, vorm van de rug enzo, en gebouwd op de verwisselbare boom van Thorowgood, Kent en Masters en Fairfax.

Zo heb ik dus een flink breed leren dressuurzadel, in het bruin, 17inch kussens, 17,5 inch zit, diepe zit en redelijk wat wrong. Het heeft een verwisselbare boom, dus als mijn tank iets afvalt of aankomt, kan ik er zo zelf even een andere boom in sleutelen. Ik ben er echt dik tevreden over.

Ik was al wel fan van Kent en Masters enzo, maar ik wou echt graag een dressuurzadel met lekker lange zweetbladen en een diepe zit, en dat kon ik niet echt vinden tussen de cob types, en al helemaal niet in het bruin. Dus dit is een geweldige oplossing, ik zit er heerlijk in, hij ligt heel mooi op mijn paard, en mijn paard loopt er lekker onder. Echt een aanrader als je een breed, aanpasbaar zadel zoekt, wat toch wat meer zadel is als de meeste standaard brede zadels. En zo te verkrijgen als jij hem wilt.