Easy-change riser system

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:32

__Astrid schreef:
En als je daar nu echt 0,0 verstand van hebt?
Zadelmaker?

Een zadelmaker die Bates en Wintec verkoopt zou hier toch echt mee bekend moeten zijn :)

__AstridJarig

Re: Easy-change riser system

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:42

Ja... Vind die eens in België. :=

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 22:59

Aleashop :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:59

__Astrid schreef:

In belgie verkopen heel erg veel punten wintec toch?
Emmers al eens geprobeerd? volgensmij verkoopt die ook wintec

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:10

Ik lees eventjes mee, twijfel of mijn zadel in het midden ook wat 'vulling' kan gebruiken, ben er benieuwd naar de ervaringen op wat langer termijn.

Emmers verkoopt inderdaad wintec, toen ik mijn zadel kocht een 3 maanden geleden verkochte ze dit volgens mij nog niet :n

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:28

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:30

Weet je zeker dat hij goed ligt? hij laat namelijk een heel stuk geen zweet zien, dat zou normaal gesproken toch beteken dat er geen druk of te veel druk is? :)

Mijne geeft een redelijk constant zweet beeld maar laat op het midden een stukje droog...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:37

Was wel zonder zadeldoek, misschien heeft dat er wat mee te maken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:51

Nee dat zou niets uit mogen maken, normaal gesproken betekend het dat of je zadel brugt en dus niet volledig aansluit op de rug of juist op die plek harder drukt waardoor het niet kan zweten...

Als je je hand onder je zadel door haalt, hoe voelt dat dan sluit het overal goed aan?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:59

@ _Astrid:
ik heb mijn wintecje in Opstal gehaald (ruitershop noemt ook zo trouwens) en door deze mensen laten aanpassen.
Je hebt Kerckhaert ook, die zullen zeker pas maken.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:18

A_nouk schreef:
Nee dat zou niets uit mogen maken, normaal gesproken betekend het dat of je zadel brugt en dus niet volledig aansluit op de rug of juist op die plek harder drukt waardoor het niet kan zweten...

Als je je hand onder je zadel door haalt, hoe voelt dat dan sluit het overal goed aan?

Mja, mij lijkt de afdruk eigenlijk prima, gelijkmatig, enkel aan de randjes zweetophoping... Denk niet dat mijn zadel zweeft of enkel steunt op de randjes, laat staan knelt op de hele vorm van de rug?

Wat bedoel je met mijn hand onder het zadel doorhalen? Dan kan ik dat eens proberen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:37

Op de site van wintec staat ook hoe je dit het beste allemaal kunt checken. http://easychangegulletsystem.com/

Hier staat heel veel informatie op. Als je de site van a-z doorleest word je al een stuk wijzer. Bijvoorbeeld bij assess your saddlefit (of iets dergelijks) staat een filmpje hoe je kunt beoordelen of het zadel goed ligt, met daarbij ook een stappenplan met foto's.

Ik zie trouwens in 1 van je eerste berichtjes in dit topic dat jij een hele stapel risers op elkaar in je zadel hebt gedaan? Ik geloof niet dat dat de bedoeling is. Volgens mij moet je ze niet boven op elkaar er in stoppen, maar kun je dan beter voor de dikste gaan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:40

Ik heb altijd geleerd dat de zweetafdruk volledig moet zijn, maar kan goed zijn dat dat mis is hoor wat dat betreft ben ik ook geen zadelpasser :j

Mijn zadelmaker vertelde mij dat wanneer je je zadel los op de rug legt, je gehele zadel aangesloten moet zijn met het lichaam en er geen ruimte open mag zijn om er iets onder te schuiven zonder dat het je zadel en rug van het paard aanraakt. Als dat er wel is draagt je zadel niet over de hele kussens en krijg je drukplekken....

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:44

Nina88: Ik heb er twee op elkaar :) de dikke uit het standaard pakket en de aparte, tapered voor daar onder. Volgens de info die ik heb ligt het zadel nu bijna perfect, ik ben in elk geval tevreden over het systeem :j

Anouk: ik dacht al, hoe moet ik m'n hand er onder krijgen, haha. Hij sluit netjes aan :)

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:05

M_hartje_M schreef:
__Astrid schreef:

In belgie verkopen heel erg veel punten wintec toch?
Emmers al eens geprobeerd? volgensmij verkoopt die ook wintec

Dikwijls verkopen ze het wel maar hebben ze nougatbollen verstand van zadels passen -O-
Goeie zadelmakers/passers zijn hier best zeldzaam, helaas...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:09

Wat je beter kunt doen is een zadel zonder cair troep nemen en de wol goed pas laten maken.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:11

http://www.verhoestraete.com/

Komen op mij wel over als mensen die er verstand van hebben, maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet persoonlijk langs ben geweest. Was wel van plan mijn nieuwe zadel hier aan te schaffen.

Ga dit even volgen want heb ook een haf met een leuke rug qua zadels.

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:16

xMathilde schreef:

Komen op mij wel over als mensen die er verstand van hebben, maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet persoonlijk langs ben geweest. Was wel van plan mijn nieuwe zadel hier aan te schaffen.

Daar heb ik idd al vrij goede verhalen over gehoord :j
Maar een (goed) nieuw lederen zadel is iets buiten budget voorlopig :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:18

smurffie schreef:
Wat je beter kunt doen is een zadel zonder cair troep nemen en de wol goed pas laten maken.

Het hoeft niet perse troep te zin hoor, vooral met deze riser is het zadel een stuk beter pas te maken.
En dan erbij is lucht een stuk makkelijk in het onderhoud als wol :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:35

smurffie schreef:

wat een rare reactie, het is heel persoonlijk denk ik wat je wilt en kent
mijn paard en ik zweren bij cair , hij loopt er super onder

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:36

Jammer genoeg is cair geen lucht, maar schuimrubber. En kan je er dus geen lucht bij doen (zoek het ventieltje maar). Flair is lucht.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:38

is idd geen lucht , het word er geloof ik wel vaak mee verward. anders had een riser pad ook geen nut :Y)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:44

Mizora schreef:
Jammer genoeg is cair geen lucht, maar schuimrubber. En kan je er dus geen lucht bij doen (zoek het ventieltje maar). Flair is lucht.

Niet helemaal waar:
. What is inside an Air Panel?

The break-through manufacturing method is patented worldwide. The CAIR® Air Panels are shaped and refined at the point of manufacture to provide an even thickness throughout the panel. A unique feature of the CAIR® Cushion System is that the Air Panels are unable to be adjusted, therefore eliminating any opportunity for human error, ultimately affecting performance.

Air is captured at atmospheric pressure in an open-celled foam and sealed in the Air Panel. Once the air panel is welded the open-celled foam becomes irrelevant, as it is the air trapped in the panel, which is doing the work

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:52

Ergens staat het me toch bij dat er wel een laagje lucht in de kussens zit :o?

'Cair' spreekt zelf ook luchtkussens :+

Citaat:
• Cair luchtkussens behouden hun vorm in tegenstelling tot traditionele vulling die met de tijd zal inzakken en zich onevenwichtig verdeelt.
• Cair luchtkussens hebben geen aanpassing of speciaal onderhoud nodig en vragen
geen heropvulling.
• Cair luchtkussens passen zich steeds aan de vorm van uw paard aan, terwijl het zijn
rug en schouders beweegt.

Citaat:
Niet alleen het materiaal waaruit de zadels gemaakt worden maakt de producten van Wintec uniek, ook de vulling van de kussens wijkt af van de klassieke zadelmakerij. Wintec zadels zijn niet opgevuld met wol, zoals de meeste andere zadels, maar bevatten lucht binnenin. Dit is wat het bedrijf het "Cair"-systeem noemt. Waar wol samengedrukt kan worden en voor ongelijke drukverdeling kan zorgen, blijft de lucht in de kussens van wintec-zadels beweeglijk, zodat er nooit drukplekken zouden mogen ontstaan. Daarnaast moet een Wintec zadel nooit opnieuw opgevuld worden, omdat de lucht, in tegenstelling tot wol, niet aan volume verliest doorheen de jaren.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:10

__Astrid schreef:
xMathilde schreef:

Daar heb ik idd al vrij goede verhalen over gehoord :j
Maar een (goed) nieuw lederen zadel is iets buiten budget voorlopig :D

Ze hebben ook wintec dus dat is meer budget, niet perse leer. Hoewel dat natuurlijk wel erg mooi blijft