Hoe kan zadelmarkt zooo goedkoop zijn? en wie heeft ervaring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:11

FriesWytske schreef:
Is niet alleen personeel. Staan ook mensen op die ik ken. En die daar niet werken. Gemakkelijk om te zeggen dat het personeel die beoordelingen heeft geschreven. Alleen maar omdat ze positief zijn. Ik ben zelf ook zeer positief. En kan je zeggen dat ik daar niet werk.

Zadelmarkt zal echt geen negatieve beoordeling op hun site laten staan ;)
voor een objectief oordeel kun je je dus niet op die site baseren.

Om op de vraag van de TS terug te komen: voor dat geld kún je geen goed zadel verwachten. Goede kwaliteit leer kost al meer dan dat hele zadel. Er zullen echt wel degelijke exemplaren tussenzitten, zadels die zonder grote klachten een aantal jaar meegaan. De kans op een prutzadel is echter net zo groot, en tweedehands zijn zadelmarkt zadels niets meer waard. De meeste zadelmakers weigeren trouwens om dit soort zadels aan te passen, daar wagen ze hun goede naam niet aan. Dan kun je beter op zoek naar een net tweedehands zadel van een goed merk - dan heb je een fatsoenlijk, aanpasbaar, zadel dat nog wat waard is als je het weer wil/moet verkopen.

kiki1976

Re: Hoe kan zadelmarkt zooo goedkoop zijn? en wie heeft ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:19

Ik denk dat je voor dat geld wel beter een goed 2ehands merkzadel kan kopen.

En nee ze laten geen negatieve verhalen staan hoor haha

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:21

Paar jaar geleden toen ik tig zadels gepast had aangezien niks paste ook 2 zadels via hun besteld. Zadelmaakster zei op eerste oog ziet het er netjes uit, beter dan enkele jaren geleden zei ze. Tot ze zag dat de kussens niet gelijkmatig gevuld waren, en scheef waren.
Is nog steeds troep, zei ze. ook was het leer net karton, als je het zweetblad boog kwamen er allemaal scheurtjes in en was erg stroef, net geverfd karton
Ik had niet eens de goedkoopste zadels

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:28

Lizzyy schreef:
Makkelijk hoor, om personeel goede beoordelingen te laten schrijven :j
ze zullen vast niet de eerste (en ook niet de laatste!) zijn die dat doen!

Alleen Alice zelf van Zadelmarkt 'werkt' er. Ze hebben geen ander personeel.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:00

kiki1976 schreef:
Zadelmarkt heeft zadels die gewoon weg troep zijn maar ze hebben ook betere zadels.
Die goedkope zadels moet je echt links laten liggen is mijn mening.

Ik heb er overna zitten denken ze hebben nu ook met air kussens ofzo.
Maar ben eigenlijk nietzo gek op kunststof zadels.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:11

Aangezien je een mail moet sturen lijkt het me logisch dat ze de slechte mailtjes weggooien.
Verder heb ik zelf geen ervaring met zadelmarkt, maar als je erheen gaat met je paard en een zadelmaker/passer zou er lijkt mij wel een goed zadel tussen moeten zitten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 05:46

FriesWytske schreef:
Is niet alleen personeel. Staan ook mensen op die ik ken. En die daar niet werken. Gemakkelijk om te zeggen dat het personeel die beoordelingen heeft geschreven. Alleen maar omdat ze positief zijn. Ik ben zelf ook zeer positief. En kan je zeggen dat ik daar niet werk.

Als je iets anders koopt dan een zadel (want ze hebben er ook dekens, hoofdstellen enz) kun je gerust weleens iets treffen waarmee je je paard niet echt lastig valt. En sommige reacties zijn van 2004. Dan hoef ik nieteens zo erg ver te zakken op de pagina.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 07:02

Ik heb besloten dat ik geen zadel bij zadelmarkt ga kopen. Ik kan zeker nog wel tig jaar door met het andere zadel wat ik zeker nog niet oud wil noemen.
En mocht ik iets anders nodig hebben dan een zadel zal ik zeker ook deze site bekijken!

Ik weet voldoende van mij mag er slot op voor het een discussie en val mekaar maar aan topic word!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:04

Kai_Rosa schreef:
kiki1976 schreef:
Zadelmarkt heeft zadels die gewoon weg troep zijn maar ze hebben ook betere zadels.
Die goedkope zadels moet je echt links laten liggen is mijn mening.

Ik heb er overna zitten denken ze hebben nu ook met air kussens ofzo.
Maar ben eigenlijk nietzo gek op kunststof zadels.

Ik dacht begin dit jaar ook, dat ik geen kunststof zadel wilde, want dat kon niet mooi zijn en het zou niet lakker zitten. Je raad het al: ik heb een wintec, dus een kunststof zadel, en het zit heerlijk, ziet er mooi uit en makkelijk te onderhouden. Net zo belangrijk: het ligt super op de pony. Als je dus weinig uit te geven hebt, is het zeker een betere keus als een zadelmarkt zadel of een goedkoop, leren budget zadel (hebben we ook naar gekeken, maar het zag er uit als rommel en het voelde als rommel, de rug van de pony heeft het zadel dan ook niet gezien).

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 07:12

zoals je al eerder kon lezen heb ik ook een kunsstof zadel gehad dit was van norton. dit merk zal ik nooit meer kopen. Een wintec daar in tegen misschien wel.
Zeker nu ik bij een vriendin de wintec air heb gezien en gevoeld. Wie weet voor het springen later.

Maar voorlopig houd ik het bij mijn leren dressuur zadel van ruitergilde. een prima zadel waar we zeker nog wel even mee door kunnen!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:21

Ik heb gehoord dat ht hout van sinasapprlkisjes word gemaakt.. erg slecht dus!
Ik vind het sowieso een zaak van niks:+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:41

Is een leren Harry's horse zadel ook troep? Zoek een goedkoop springzadeltje voor erbij ik spring 1x in de 2 weken met mijn dressuurpaard in de clubles, maar dat lukt écht niet met mijn custom made dressuurzadel :D

basarova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:31

Ik ben jaren geleden zo naïef geweest om 1tje te kopen . paard had na 2 keer singelnijd , achteraf kreeg ik het aan de straatstenen niet meer kwijt :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:34

Cassidy schreef:
FriesWytske schreef:

Als je iets anders koopt dan een zadel (want ze hebben er ook dekens, hoofdstellen enz) kun je gerust weleens iets treffen waarmee je je paard niet echt lastig valt. En sommige reacties zijn van 2004. Dan hoef ik nieteens zo erg ver te zakken op de pagina.

Ik heb er een zadel vandaan, zoals ik al in het begin heb vermeld. Geen problemen mee. Ook niet scheef gevuld of iets dergelijks.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:34

Kai_Rosa schreef:
Een dressuur zadel van 1,295,00 voor 350 euro??? :? Kan dat?

Iedereen kan er maar wat bij schrijven dat het eerst zoveel was en dan ineens maar zoveel, wij kunnen de eerst genoemde prijs waarvan het af kwam niet controleren, dat zijn vaak wel lokkertjes in mijn ogen waardoor het goedkoper lijkt.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:54

Kom op n verschil van bijna 1000,00 euro laat t dan 500 lijken! lijkt mij..

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:04

Kai_Rosa schreef:
Kom op n verschil van bijna 1000,00 euro laat t dan 500 lijken! lijkt mij..

Ja, dat lijkt mij ook. Voor dat geld heb je een goed tweedehands zadel van bijvoorbeeld Stubben of een soortgelijk merk. Dan zou ik toch altijd voor de goede tweedehands gaan.

Er is een topic op bokt (was al een aantal jaar geleden) waar ze een engels zadel (Barnsby) uit elkaar haalden. Heel leerzaam topic. Dat zadel was aan de bovenkant verbrand en toen heeft de TS besloten dit zadel eens uit elkaar te halen om te kijken of het nou echt zo'n verschil was. Dat was het. Is zeker de moeite waard om eens te bekijken waar nou de (prijs) verschillen in zitten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:14

CK88 schreef:
Is een leren Harry's horse zadel ook troep? Zoek een goedkoop springzadeltje voor erbij ik spring 1x in de 2 weken met mijn dressuurpaard in de clubles, maar dat lukt écht niet met mijn custom made dressuurzadel :D

Ik zou dan eerder voor een 2e hands wintecje oid gaan :)

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:10

Moderatoropmerking:
Er zijn al een boel topics geweest over zadelmarktzadels. Een aantal zijn al genoemd in dit topic, en een aantal zijn nog prima vindbaar met de zoekfunctie. Voor deze keer blijft het topic open. Zodat er ervaringen gedeeld kunnen worden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:15

Liselot schreef:
CK88 schreef:

Ik zou dan eerder voor een 2e hands wintecje oid gaan :)

Wintec ligt wel redelijk, maar heb ik slechte ervaringen mee met het springen :P Singelstoten zijn weleens geknapt tijdens het springen .

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:11

Gewoon ff leren singelstoten aan latn zetten :-)
Of kijken naar een oude stubben, heb je ook voor een paar honderd euro

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:02

En waar wil je die leren singelstoten aan laten bevestigen? Aan een spaanplaten boom?

Een constructie is zo sterk als het zwakste onderdeel van die constructie. Mee eens?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:45

Nee niet mee eens. Dat een kunststof singelstoot in het midden scheurt wilt niet zeggen dat de rest net zo crack is. Leren stoten zijn dan ook sterker. Heb mijn stoten vervangen voor leren, die van kunststof scheurde in het midden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:49

Kijk eens wat verder dan de stoten. Waar zit een stoot aan vast? Dat is toch doorgaans een boom. Wat is het materiaal van een boom? Dat kan hout zijn of kunststof. Waar kan een stoot mee zijn vastgemaakt? Met een goede spijker of een nietje. Wat gaat steviger zijn? En wat denk je waar een singelstoot op een goedkoop zadel mee is vastgemaakt? Met een dure spijker of een goedkoop nietje? En wat gaat eerder stuk? De dure spijker of dat goedkoper nietje? En wat voor leer gaat er gebruikt worden op een goedkoop zadel? Mooi stevig tuigleer of geperst karton? En hoe lang gaat een nietje in geperst karton het uithouden?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:50

Matheno schreef:
Lizzyy schreef:
Makkelijk hoor, om personeel goede beoordelingen te laten schrijven :j
ze zullen vast niet de eerste (en ook niet de laatste!) zijn die dat doen!

Alleen Alice zelf van Zadelmarkt 'werkt' er. Ze hebben geen ander personeel.

Ook zij kan meerdere beoordelingen laten schrijven door familie en/of vrienden.