Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ChocoBesnier schreef:Ik heb net de dubbelgebroken Trust in het echt gezien. De scharnieren zijn wel mooi zacht. Maar ik vind de tongboog te smal. Zie eigenlijk ook niet hoe het in de mond van mijn paard moet passen.
Ik heb ook een correctiebitje gehad, daar liep ze fijn op maar hij was te dik.
Echt onrustig is ze niet, niet slaan met haar hoofd of extreem kauwen. Enkel enorm willen duwen op het bit. En als ze loslaat, geeft ze bijna altijd een kauw, en dan neemt ze terug vast. Precies van oei ik verlies mijn bit, vlug terug vastnemen. En volgens mij is dit omdat ze de druk op haar tong niet fijn vindt. Want als ik met het correctiebit reedt dan was ze los op je hand zonder te licht te worden. Ook als ze haar tong over het bit heeft loopt ze fijn.
Dus ik denk dat ik voor haar ook genre correctiebit moet hebben maar iets smaller, dus de trust lijkt ideaal, de ongebroken versie dan toch.
Ben nog blij dat er meer mensen zijn die niet standaard meer op een enkel of dubbelgebroken rijden.
Voelde me al schuldig dat ik mijn paard niet op een 'gewoon' trensje kan rijden.
, zou het wel doen voor de leuk hoor. Maar wil liefst ook ooit eens starten, met bit. In belgie trouwens verplicht.