deze zijn ook wel dik net zoals een enkel bontje onder het zadel.
ik weet niet hoeveel ruimte je over hebt tussen zadel/ paard.
heel veel succes in ieder geval.
goed dat je zo aan het zoeken bent voor je paard
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jetta schreef:Als je paard zo'n gevoelige huid heeft, zou ik zeker voor echt schapen/lamsvacht gaan. Synthetisch materiaal is dan vaak ook irriterend. Een goede schapenvacht neemt veel vocht op en staat het langzaam weer af ( ademend), neemt weinig vuil op en kan je wassen met speciaal wasmiddel. Vaak wassen verminderd de goede eigenschappen van de vacht.
Ligt je zadel wel goed? Zit je niet op de lepel? Als er teveel druk achter in het zadel komt, kan je ook nare schuurplekken krijgen!
._Jordy_ schreef:http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... ek-lamsvel
deze zijn ook wel dik net zoals een enkel bontje onder het zadel.
ik weet niet hoeveel ruimte je over hebt tussen zadel/ paard.
heel veel succes in ieder geval.
goed dat je zo aan het zoeken bent voor je paard
Mellow_love schreef:Volgens mij heb je op horze.nl nog van die nepbontjes (kosten rond de 15/20 euro).
Maar weet niet of deze heel dik zijn...
furie26 schreef:Jetta schreef:Als je paard zo'n gevoelige huid heeft, zou ik zeker voor echt schapen/lamsvacht gaan. Synthetisch materiaal is dan vaak ook irriterend. Een goede schapenvacht neemt veel vocht op en staat het langzaam weer af ( ademend), neemt weinig vuil op en kan je wassen met speciaal wasmiddel. Vaak wassen verminderd de goede eigenschappen van de vacht.
Ligt je zadel wel goed? Zit je niet op de lepel? Als er teveel druk achter in het zadel komt, kan je ook nare schuurplekken krijgen!
Hoi Jet,
Het gaat hier om prinsje Bayda.
Sinds woensdag heb ik mijn helemaal voor Bayda opmaat gemaakte zadel binnen, hier kan het dus niet aan liggen.
Hij heeft gewoon een gevoelig velletje. Het is helemaal een bijzonder dier zoals je weet haha.
Ik heb zo'n Mattes bontje geprobeerd, maar deze was veeeeeel te dik. Hij heeft een nu al een XW boom, dan wordt hij nog breder.
Ik moet dus een heel dun schaapje of zo'n vestan dekje van vroeger. Helaas zijn beide niet te vinden.
Groetjes, Corine
.