Welk hoofdstel voor paard met gevoelige huid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:15

Als ik in je profiel kijk zit dat hoofdstel ook niet goed, ik zal eerst alles eens op maat maken, en alles recht trekken.
Als dingen los zitten gaat het juist schuren

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:19

S_a_f_a_r_i schreef:
Als ik in je profiel kijk zit dat hoofdstel ook niet goed, ik zal eerst alles eens op maat maken, en alles recht trekken.
Als dingen los zitten gaat het juist schuren

Nou je het zegt. Neusriem zit idd zeker 3 vingers te laag.
Dat is bijna een garantie voor schuurplekjes omdat het bit er dan tegenaan stoot met rijden.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 22:20

ja klopt, dat is nu al opgelost.
Ik had m idd te laag gedaan. maar alsnog is ie niet echt fijn.
Ik heb m trouwens niet eeuwen zo laag gehad hoor! na het longeren is ie omhoog gegaan. Wat ik lastig aan dit hoofdstel vind is dat heel snel scheef gaat zitten, dan zou het wel strakker kunnen, maar dat gaat niet helpen met schuren.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:03

HH soft hoofdstel, dat is een superzacht hoofdstel en ook nog onderlegd op het kopstuk. Heb hem in handen gehad en was erg flexibel, maar zag eruit als een gewoon hoofdstel. Staat op de site van HH, maar in het echt voel je pas goed hoe zacht deze is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:10

Mijn paard heeft ook een gevoelige huid en ik heb een wolletje rond de neusriem. Dat helpt wel goed :) En verder goed oud zweet afspoelen ed, dat dat niet gaat schuren :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 08:40

ik zal kijken voor die hh inderdaad.
En een bontje ga ik idd even kopen. Ik borstel het zweet er wel af, maar afspoelen kan nog niet aangezien dit paard de poetsplaats nog niet kent en al helemaal de tuinslang niet.
Allemaal wat lastiger helaas, maar met bontjes red ik het voor nu wel en als het dicht is kan ik kijken voor een zacht hoofdstel. die hh klinkt goed. ik denk dat ik gewoon ff naar EJ ga en dan het beste/zachtste hoofdstel koop. :)

Fotografie91

Re: Welk hoofdstel voor paard met gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:53

mijn paard is helaas ook zeer gevoelig voor alles echt dat huidje hoef je maar naar te wijzen en ze heeft een wondje :(
nu heb ik gewoon een rossner lak hoofdstel gekocht in de hoop dat dat haar fijn zat en anders voor me andere paardje maar ze zit haar zo fijn!
Het enige is dat ik hem wat vaker schoon maak zodat er geen oud zweet schuurt :) misschien ook een idee extra schoonmaken?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:19

rossner kan ik dan ook kijken. Het schoonmaken is het niet. Hij is vorige week nog helemaal schoongemaakt + ingevet en sindsdien 2 keer gebruikt en toen al wondjes.
Ik ga zaterdag naar de ej om bontjes te kopen en een goed, zacht leren hoofdstel. Tot die tijd longeer ik wel met een halstertje.