paardenwasjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vieftara

Re: paardenwasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 14:15

ik ben alles(het meeste) ook meteen aan het uitvoeren

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:21

Ik was op de winterdekens na ook alles in de wasmachine.
Halsters doe ik in kussensloop, en dekjes en zweetdekens verwijder ik eerst wat haar.
Beenbeschermers gaan er ook in, lekker makkelijk!
Is allemaal zo droog, zeker met dit weer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:27

Cap er niet indoen trouwens, die moet gewoon in een emmertje Biotex oid

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 20:29

het fijne van dit weer is inderdaad ook dat het snel droogt

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:30

dekjes in de wasmachine? en die paardenharen dan? die blijven toch in je wasmachine zitten? ik denk iig niet dat mijn moeder zo blij met dat idee zou zijn dan.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:33

Baileysdream schreef:
dekjes in de wasmachine? en die paardenharen dan? die blijven toch in je wasmachine zitten? ik denk iig niet dat mijn moeder zo blij met dat idee zou zijn dan.

vandaar dat ik een speciale paardenprut wasmachine heb :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:37

Of een keer naspoelen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:49

Baileysdream schreef:

Geen last van haren hoor, het zomervachtje komt niet los en in de winter geschoren :Y)

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:33

gaan jullie duurdere dekjes ook naar stomerij

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:35

Nee ik doe ze allemaal in de wasmachine. Gaat bij mij altijd nog goed.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:39

Hier de luxe van een industriële wasmachine op stal! Voor €1,50 kan er gewassen worden, en er kunnen dus ook winterdekens in. Ideaal voor zo'n schoonmaaktut als ik... Zodra mijn winterdekens af kunnen gaat het de machine in en berg ik het op. Singels, beschermers, dekjes, dekens en borstels gaan er allemaal in. Ik neem alleen mijn witte wedstrijddekjes mee naar huis... Ik heb zeker 2 x per maand een wasje.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:42

Bij ons ook gewoon alles in de wasmachine. Ook gewoon de caps die in een kussensloop gaan. Is tot nu toe altijd prima gegaan.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:46

vieftara schreef:
haha nee dat is wel logisch ik heb sinds kort een vliegenforntriem maar wel gebruikt op de manege en nu ga ik zondag op ponykamp en dus wil ik hem nog schoonmaken maar hoe

Ik zou hem in een tijltje of emmer laten weken, even inzepen en afspoelen en dan is ie waarschijnlijk al goed schoon.

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:49

niet in de wasmachine?

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:52

ik doe borstels altijd met een emmertje water (en eventueel ontsmettend wasmiddel) en dan nog een keer naspoelen. Dekjes altijd eerst haren eruit halen en dan in de wasmachine

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:02

dat van de dekjes doe ik ook altijd (meestal meteen in de wasmachine maar dat komt omdat het dekje meeestal nog geen half uurtje op de pony heeft gelegen voor een proefje, ik heb nog geen eigen pony)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:37

Ik was alles achter elkaar van de paarden, daarna laat ik de wasmachine op 95 graden draaien met azijn.
Maak het zeefje schoon en klaar is Klara :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:44

Als je bang bent dat je wasmachine beschadigd raakt. Pak een tijl en vul die met heet water , flink biotex er in en nachtje laten staan met halster etc er in. Volgende dag afspoelen en hij is weer als nieuw.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:17

tanjaatjuhh schreef:
Als je bang bent dat je wasmachine beschadigd raakt. Pak een tijl en vul die met heet water , flink biotex er in en nachtje laten staan met halster etc er in. Volgende dag afspoelen en hij is weer als nieuw.

Teil.

In de machine worden halsters enzo een stuk schoner dan als je ze laat weken en daarna met de hand wast.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:07

We hebben al een paar jaar een tweede wasmachine speciaal voor de honden en paardenspullen, omdat ik al die haren niet goed vind voor de machine waar ik onze kleding mee was.
Misschien ook een tip voor mensen die plaats hebben voor een tweede machine. Ik ben gewoon in een elektro zaak gaan vragen of ze geen goedkope tweedehands machine verkochten voor het wassen van honden en paardenspul. Mocht er eentje hebben die anders in de container ging voor amper 20 euro !! (ze moeten nl de oude machines meenemen als ze een nieuwe leveren en vaak zitten daar nog werkende machines bij)
Wast nog perfect, enkel 1 programma dat niet werkt, maar dat gebruik ik niet.

Hier gaat dus alles wat wasbaar is erin.
Weide halsters die erg vuil zijn van het vet, zet ik eerst een nachtje in de week in water met soda, daarna in de machine. Doe ik ook wel eens met een extra vuile winterdeken van ons oudje, de soda weekt het vet goed los.
Voor bescherming van de machine tegen de gespen en toestanden gebruik ik washandjes om rond bv gespen van singels te doen of rond de gespen van halstertouw en halster.
Verder doe ik de spullen als ze alleen in de machine zitten ook nog eens in een waszak, tegen het rammelen.
Maar meestal gaan er dekjes, een dekentje of een paar hondenkussentjes mee en geeft het geen herrie.
Drogen doe ik het spul gewoon buiten en in de winter op een droogrek in de garage.
Fris gewassen halsters gaan 's avonds gewoon terug aan de haak en kunnen 's morgens weer gewoon gebruikt worden :)

vieftara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 08:24

wat een super plan nu zit ik dus weer met een probleem me moeder zegt we nemen geen 2e wasmachine ik zou niet weten waar we die moeten laten (we wonen niet al te klein) dus wat nu ?

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:30

Op hoeveel graden wassen jullie dekjes?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:35

30 of 40 graden, staat vaak wel op t labeltje wat ze kunnen hebbben.

Ik heb een wastas (met een soort stootkussens) die is oorspronkelijk bedoeld om schoenen in te doen (en dus je wasmachine en schoenen te beschermen) maar daar gooi in de spullen met harde onderdelen in.
Dekjes met haren haal ik eerst altijd de stofzuiger overheen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:22

Ik was alles op 30°.
Tenzij er handwas op staat, dan smijt ik het toch nog in de machine maar was het koud.
Maar zo heb ik niet veel, want ik let er bij aankoop op dat het machine wasbaar is.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:08

Dekjes en halsters en peesjes op 30 graden in de wasmachine met wasmiddel (en azijn, ik gebruik geen wasverzachter). Daarna hang ik het op, buiten bij mooi weer, binnen over het traphekje als het rotweer is.
Regendekens was ik zelf met rambo wasmiddel (blijft het waterdicht). fleeche en staldekens ook gewoon op 30 graden in de wasmachine met normaal wasmiddel en azijn. (ik heb een 7 kg wasmachine) en ophangen.