voordelen/nadelen vliegenmasker met/zonder oren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vind je vliegenmaskers met of zonder oren fijner? wil je reageren waarom

1. zonder oren.
31 (46%)
2. met oren.
25 (37%)
3. maakt niet uit.
10 (15%)

Totaal aantal stemmen: 66

Ethelate

Re: voordelen/nadelen vliegenmasker met/zonder oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:07

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:13

Ik heb juist met oren. Mijne krijgt ontstoken oren als ik hem zomers op de wei zet. Past prima en nooit last gehad van beestjes die eronder komen. Masker sluit ook overal mooi aan. Hoewel ik hem wel altijd zelf vast maak. Soms als andere hem op de wei gezet hebben met zijn masker dan doen ze hem heel losjes omdat ze het anders zielig vinden dat ie zo aansluit, ja dan heb je de kans dat er een beestje onder gaat sneller. Maar ook bij een masker zonder oren dat niet aansluit kunnen die beestjes eronder komen. Dan hebben ze juist meer plek.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:17

Cambiar schreef:

Heb ik, paard en ik zijn er erg blij mee.
Paard heeft snel last van vliegen, met als gevolg ontstoken ogen. Dit ding erop en ze heeft geen last. Door de 'boog' die er in zit komt hij ook niet in aanraking met haar wimpers, wat weer irritatie veroorzaakt. Neusflapje heb ik er af gehaald, daar raakte ze van in de paniek. Maar voor de rest super ding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:25

Livito schreef:
http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... onderlegd/

ik vind dit echt een super fijne vliegenmaskers, ik heb er al veel geprobeerd maar dit is echt de enige die fijn blijft zitten, ver van de ogen afstaat en die hij eigenlijk niet afdoet, heel per ongeluk door het rollen misschien, maar alle andere vliegenkappen tot nu toe lagen altijd in de wei.

nadelen heeft hij eigenlijk niet vind ik zelf, enige misschien dat ze een beetje uitrekken maar verder?

Ik vind deze er erg fijn uitzien inderdaad. En ook nog voor een schappelijk prijsje. Ik bestel hem denk ik ook, aangezien mijn merrie wel toe is aan een nieuwe.

Mijn paard doet haar masker trouwens nooit af. Laatst kwam ik op de wei en zag dat de verzorgster hem de vorige dag op zijn kop had omgedaan. Het gat waar de oren door moeten zat om haar neus zeg maar. Maar zelfs dan laat ze hem rustig zitten.

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 15:13

Replaylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:44

Ik zou die zonder fleece nemen, als je paard gaat rollen en er komt zand bij dat fleece kan het misschien gaan schuren.

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:46

Tnx replaylove!! Indd! Best slim!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:47

Ik heb maskers zonder oren en met oren voor mijn paarden. Merk weinig verschil in de bescherming tegen vliegen zolang ze goed passen. Bij een paard heb ik de puntjes van de oren van het masker eraf geknipt omdat die drukplekjes kreeg.

Loesje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:49

Ik zou voor die van Harry's Horse gaan! (zonder oren)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:56

hier maskers met oren ivm met exceem, mijn merrie vindt het ook totaal niet erg en de jongste haarling laat ik er nu al aan wennen door soms het masker even om te doen.

Ik heb deze en hij bevalt goed voor de prijs (alleen wit is hij niet meer)
http://www.equimatch.nl/info-webwinkel/ ... lter=11601

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:52

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:56

Ik heb zonder oren. Geen idee wat voor 1 het er is maar het is een lichtgroene. Ooit eens 2 besteld want zij waren maar €5 per stuk. Gaan al 3 seizoenen mee en de paarden zijn er blij mee want zij zij beide nog heel

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:01

Ik heb ook 1 zonder oren.
Gewoon een simpele van EJ
Afbeelding

De foto vertekend een beetje, maar het masker zit zoals op deze foto:
Afbeelding

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:13

En waar heb jij die gekocht @_sharonnn

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:18

ambervb schreef:
En waar heb jij die gekocht @_sharonnn

Bij de Epplejeck, voor 12,95 :)
Werkt erg goed, na een paar dagen waren haar dikke ogen weg!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:21

Voor mijn paard gebruik ik een vliegenfrontriem, met die koordjes.
Paar jaar geleden heb ik wel een vliegenmasker voor haar gehad.
En de koordjes beschermen ook goed tegen de vliegen.

Maar het nadeel van de vliegenmaksers vind ik dat als het regent, het tegen de ogen kan gaan plakken.
Heb wel eens verhalen gehoord van paarden die dan in paniek dwars door het draad renden doordat ze dan niks meer kunnen zien.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:26

Mijn pony heeft ontzettende last van de dazen en vliegen en heeft een masker dat niet over de oren zit.. gaat helemaal goed zonder die oren haha!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:11

Zijn de mensen met koortjes niet bang dat die juist in de ogen komen?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:44

Daarom gebruik ik die frontriemdingen niet meer inderdaad. Bij mijn paard deed het meer kwaad dan goed, maar je hoort ook zat mensen die er wel tevreden over zijn...

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:09

Wendel schreef:
Cambiar schreef:

Heb ik, paard en ik zijn er erg blij mee.
Paard heeft snel last van vliegen, met als gevolg ontstoken ogen. Dit ding erop en ze heeft geen last. Door de 'boog' die er in zit komt hij ook niet in aanraking met haar wimpers, wat weer irritatie veroorzaakt. Neusflapje heb ik er af gehaald, daar raakte ze van in de paniek. Maar voor de rest super ding

Ik heb er ook een omdat de andere maskers allemaal veel te dicht op zij ogen zaten. Ik heb alleen het idee dat het masker vliegen aantrekt, er zitten er zoveel op als ik hem van de wei haal en als ik naar de andere paarden met een masker kijk zie ik er lang niet zo veel. Is toch raar????

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:28

Had gistermiddag de da laten komen voor Titan, hij had sinds woensdag een vies prutoog. Wilde toch even laten controleren of er iets in zat of dat het oog beschadigd was, maar dat was gelukkig niet zo. Nu 2x per dag zalf erin en dan moet het weer goed komen :) Gisteravond deze nog even gehaald, dit model had mijn voorkeur omdat de zwarte stof super elastisch is waardoor het goed tegen de huid aanligt. Ben nl. bang dat er anders een daas of vlieg onder zou kunnen komen. Het gaasgedeelte is heel zacht, was dus bang dat de stof in zijn ogen zou komen te hangen maar dat is dus niet zo, denk omdat het zo licht is. Titan was de ubercoole PRE en vond het allemaal prima, dus meneer loopt er nu mee in de wei, de eerste rolsessie heeft het ook goed doorstaan. En zelfs zijn grote flaporen passen erin.

I'm sexy and I know it....;)
Afbeelding

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:44

mika11 schreef:
Voor mijn paard gebruik ik een vliegenfrontriem, met die koordjes.
Paar jaar geleden heb ik wel een vliegenmasker voor haar gehad.
En de koordjes beschermen ook goed tegen de vliegen.

Maar het nadeel van de vliegenmaksers vind ik dat als het regent, het tegen de ogen kan gaan plakken.
Heb wel eens verhalen gehoord van paarden die dan in paniek dwars door het draad renden doordat ze dan niks meer kunnen zien.

Daarom heb ik ook van die koordjes inderdaad. Ben er niet gerust op met regen, of na een rolbeurt. Lijkt me ook koeler en fijner voor m'n paard, dan zo'n masker. Ik vind ze ook goed werken, vliegen komen echt niet meer bij de ogen. En iemand vroeg het, maar de sliertjes komen niet in de ogen, het is net als een lange maantop he, die komen ook niet in de ogen ;) Gebruik deze dingen nou al meer dan tien jaar en vind dit een perfecte oplossing.
Op het plaatje hieronder, dat ik van de site van EJ heb geplukt, zie je trouwens ook dat de slierten niet in de ogen komen.
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:47

Visitor, heb jij die sliertjes dan aan een halster? Ik wil die van mij nl. liever niet met halster op de wei.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:48

Ja, dat is wel een nadeel inderdaad. Ik doe dan op die dagen dat het nodig is een halster om in de wei... Maar bij ons zitten niet zoveel vliegen dus is het maar een paar weken per jaar nodig. Ik kan me voorstellen dat als je echt de hele zomer iets nodig hebt, je om die reden liever zo'n masker neemt...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:50

Ik weet dat er inmiddels wel een sliertjes versie is die je over het hoofd kunt doen, maar die hadden ze helaas niet hier in de winkel.