Paard gooit steeds hoofdstel af

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:02

Bij mennen gebruiken sommigen verbindingsriempjes, zou je ook naar kunnen kijken.
Gaat van keelriem naar neusriem en dan kan ie moeilijker af. :j
http://www.cavalierequestrian.com/a-286 ... empje-lus/

3e oor wegscheren helpt ook, doordat hoofdstel op manen ligt glijd het sneller af.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 19-07-13 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:02

Lijkt me erg vervelend probleem. Ik zou ook inderdaad vlechten of met een touwtje samen tussen de manen vast maken. Heb het ook weleens gezien hoor dat een paard een keer met z'n kop schud en hoofdstel af gaat. Zeker als het paard zweet onder een hoofdstel glijdt het er makkelijker af.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:08

Je pony zou er inderdaad idioot uitzien met een derde oor TS. Knoop een touwtje aan je bakstukken, eventueel fröbel je er aan de linkerkant een haakje aan (en ringetje aan je bakstuk) Is veel minder gedoe dan elke keer vlechten :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:12

Koper schreef:
Je pony zou er inderdaad idioot uitzien met een derde oor TS. Knoop een touwtje aan je bakstukken, eventueel fröbel je er aan de linkerkant een haakje aan (en ringetje aan je bakstuk) Is veel minder gedoe dan elke keer vlechten :)

Die vlecht kun je gewoon laten zitten als je m met een touwtje aa het kopstuk maakt...
Neusriem en keelriem verbinden doen wij met mennen ook idd.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:54

Afbeelding

Voorbeeldje

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:57

Ik heb ook een pony gekend die dat deed, vaak hebben ze dan hele kleine oortjes waar het hoofdstel niet goed achter blijft zitten. Bij die pony maakten ze een staartje van een plukje achter het kopstuk en ervoor, dan bleef het wel zitten.

SuzanH

Re: Paard gooit steeds hoofdstel af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:00

Rijd je met een oornetje? Die van mij krijgt hem ook wel eens af als we een oornetje hebben omgedaan..

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 17:42

ja rijd ook wel met oornetje maar vaak ook niet en toch gaat ie dan ook af. Dat verbindingsriempje helpt dat? je zou zeggen dat ie alleen de keelriem naar beneden houdt en verder niet? Of zie ik dat verkeerd?

femke761

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:41

Ja dat leek mij ook al ik heb hey zelfde probleem

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:49

het lijkt mij toch wel steviger zitten omdat de keelriem ook achter de oren langs gaat.
als de keelriem niet meer kan verplaatsen (dus vast zit aan de neusriem- dan kan hij niet meer achter de kaak wegschieten) kan het hoofdstel ook minder makkelijk af.

wel raar, heb er nog nooit van gehoord en bij western heb je soms helemaal geen frontriem/ neusriem :o?

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 09:32

Ik heb het hoofdstel weggedaan en nu een anky hoofdstel en weg probleem *\o/* heel apart. Snap het nu nog niet hoor maar ben allang blij dat ze het (nu) niet meer doet ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:34

banketstaaf schreef:
xNK schreef:
Heb je een stukje achter de oren weggeschoren? Ik vind zelf altijd dat een hoofdstel steviger ligt als er een stukje weggeschoren is dan dat er manen zitten

nee dat heb ik niet gedaan, ze heeft wel een heel dik bos manen idd

Dat zou ik dan zeker doen als ik jou was. Dan hoef je met een beetje geluk al niet eens meer te vlechten. Keelriem moet je niet te strak doen, als je pony dan nageeft wordt ie bijna opgehangen.

Bij mijn paard scheer ik het ook altijd weg, zie je echt niks van.
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 09:54

Haha, pony's kunnen zo ontzettend handig zijn ermee _O-
Ik heb soms het idee dat ze hun oren naar voren kunnen klappen :')
Ik weet dat nog wel van vroeger op de manege. Was je aan het rijden en ineens maakte de pony een rare beweging en floep lag je hoofdstel op de grond :=
Vlechtje is inderdaad het enige wat ook bij mij opkomt.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 13:42

ja een vlechtje is best een slim idee, als ze het weer doet zal ik dat proberen ;)