Het aller zachtste hoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:17

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:19

Ik vind Kieffer over 't algemeen helemaal niet zo zacht... :+

Ik zou voor echt goed zacht leer ook meer in de duurdere merken zoeken die hier al genoemd zijn: Dobert, Passier, Schumacher...
Dat is kwaliteitsleer en met goed onderhoud blijft dat super zacht.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:15

Als ze ook al zo gevoelig is voor het bitje, waarom ga je dan niet lekker bitloos rijden? :)
http://www.boomloosrijden.nl
Hier staan een aantal hele mooie bitloze hoofdstellen :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:23

Lynnepinny schreef:
Als ze ook al zo gevoelig is voor het bitje, waarom ga je dan niet lekker bitloos rijden? :)
http://www.boomloosrijden.nl
Hier staan een aantal hele mooie bitloze hoofdstellen :)

Bitloos is niet voor ieder paard de oplossing. :=

ikkebenhier

Re: Het aller zachtste hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:33

Mijn paard is allergisch voor leer en heeft daarnaast ook een super gevoelige huid.
Ik heb jaren met allemaal bontjes rond een lederen hoofdstel gereden, maar dit was geen zicht :p

Daarna een 'plastic'/kunststof hoofdstel van Norton gekocht. Op zich was dit wel goed, maar maat full zat toch iets te strak voor mijn paard en ik vond het materiaal ook vrij ruw/hard.

Na maanden en maanden zoeken ben ik uitgekomen bij goedhard.nl.
Ik heb daar een hoofdstel op maat besteld en ze hebben hem helemaal aangepast naar mijn wensen. (ik wou ook die bit clips niet en ik heb gewoon bakstukken)
Het materiaal is super zacht, de kwaliteit is heel erg goed en de problemen zijn opgelost :-)
Ik denk dat ik er zo'n 80 euro voor betaald heb.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:12

Sinds kort heb ik een hoofdstel van anky. Heel gewoon en zwart. Maar zooo lekker soepel en zacht ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:19

Diaz schreef:
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Nu je het zegt.. met de 2x biothane hoofdstel had ik nergens last van..
Ik vond het alleen niets met de bitclips e.d.

Maar ik heb nu een roze thuis liggen van biothane/PVC.. en die moet ik nog eens testen. Maar dit wilde ik niet als 'dagelijks' hoofdstel. Maar ik ga het zeker proberen!

Ga daar dan een maandje mee rijden en kijk of er nog steeds schade/irritatie is. Zo niet dan is je paard vrijwel zeker allergisch voor leer, het looimiddel of de gebruikte verzorgingsproducten. Voordat je zometeen 200 euro uitgeeft aan een leren hoofdstel waar ze niet tegen kan.
Goedhard kan volgens mij ook een hoofdstel maken zoals jij dat wil, zowel gespen als kleur (biothane is er ook in mat bruin soort nep leer look).

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:40

Ik heb een Schockemöhle hoofdstijl van kalfsleer. Dit is zo'n verschil met een goedkoop hoofdstelletje. Niet te vergelijken. Ik zou voor een iets duurdere gaan met fijn zacht leer!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:50

Ik zou toch gaan voor biothane... Het kan ook een soort allergie zijn op leer? Tenminste lijkt me eerder dan dat het iets anders is... (zie nu dat dit ook al gezegd is :)

Ik heb mijn spullen gehaald bij hippogriff... Quick relaese ofzo is het hoofdstel wat redelijk op een engels hoofdstel lijkt... Dus gewoon frontriemen heeft... Ik dacht ook dat hippogrif wat "breder" materiaal had dan goedhard... want wat we hadden gezien van goedhard vonden wij redelijk dunnetjes/smal :S (maar ik kan het ook fout hebben hoor!)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:26

Ik heb een Kieffer hoofdstel die op ieder stuk zacht onderlegd is. Dus echt alles, frontriem, neusriem, bakstukken alles. En onder de kin heb ik dan nog een gelbeschermer gedaan, die meestal gebruikt worden als beschermer om de ketting van een stang en trens hoofdstel.

Mijn paard heeft ook zo'n gevoelige huid die snel stuk gaat, ze kan bijvoorbeeld ook niet los met een halster om. Dan heeft ze de eerste dag al meteen wondjes. Met dit hoofdstel gaat het goed.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:43

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:19

Er bestaan ook lamsvel onderleggers voor onder het kopstuk en neusriem (ik heb er 2 van BR, in zwart en bruin)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:27

Hoofdstel Soft leder van HH! Kost zo rond de 70 euro nieuw, maar deze is dan ook echt super soepel en buigbaar. Kwaliteit van het leer is zeker erg netjes. http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .28002182/ Ik heb hem in handen gehad en de neusriem is van heel zacht leer gemaakt, ziet er uit als een normale gebombeerde neusriem maar je vouwt hem zo dubbel. Verder vind ik hem erg netjes afgewerkt met sierstiksels etc, en is met een lichtere kleur leer onderlegd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:13

ik heb eenzelfde paard, en ik heb een anky s&t waar ik de stangriempjes afgesneden heb. Maar meestal rij ik gewoon zonder neusriem

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:29

Bedankt voor alle reacties! Ik zal inderdaad eerst een s een tijdje met mijn knalroze biothane hoofdstel gaan rijden, misschien dat inderdaad het leer irriteerd ofzo?
Mocht dat enorm bevallen, ga ik hem gewoon in het bruin laten maken (eigen fabrikaat dit) en anders lekker zacht leer zoeken idd.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:42

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:09

Dobert! Kost wat meer, maar dan heb je ook wat!
Heb er zelf een samengesteld, erg leuk. Het hoofdstel is zo zacht dat je moet uitkijken dat hij niet inzakt haha.
Heb er eentje genomen met een anatomisch kopstuk. Als ik jou was zou ik ook een bredere neusriem nemen zodat de druk beter verdeeld wordt.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:20

Misschien is ook een hoofdstel zonder neus en kin riem en zonder frontriem een optie? Dus kijk ook eens in de IJslander of Western hoek.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:44

Biothane hoofdstellen! :) Ook nog in allerlei mooie kleuren verkrijgbaar.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:52