Anatomisch hoofdstel Hooks

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:19

Ik gebruik het kopstuk nu ongeveer een maand, en qua rijden merk ik weinig verschil. Wat wel echt opvalt is dat mijn paard zijn hoofd bij het hoofdstel omdoen nu stiller houdt. Toch meer comfort door de vorm en voering van het kopstuk en dat de neusriem nu nier meer los onder het kopstuk doorloopt?

Wat hoop je met je nieuwe hoofdstel te bereiken?

Lisette1990

Re: Anatomisch hoofdstel Hooks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 12:20

Oke bedankt dat is toch een teken dat je paard het wel prettiger vind.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:22

Ik heb het Hooks-hoofdstel twee jaar geleden gekocht. Fijn hoofdstelletje maar flinterdun, niet iets om elke dag te gebruiken met idd geen aansnoerneusriem. Ik gebruikte hem als wedstrijdhoofstel voor mijn headshaker ruin. Had ook een polo after riding van divoza, kwalitatief beter, goedkoper alleen wat robuuster qua uiterlijk, moet je van houden. Daar is het kopstuk wel meer naar voren gedraaid als van de Hooks, die ligt echt mooi achter de atlas. Mijn ruin kon op zn atlas geen druk verdragen dus was dit ideaal. Ik geloofd dat de BR hoofstellen een zelfde model kopstuk hebben, en daar kan je ook alle onderdelen los van kopen, dus wellicht ook een andere neusriem voor je?

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 08:54

Oke bedankt Diana, wil het hoofdstel wel dagelijks gaan gebruiken dus dan is dit niet de juiste keus waarschijnlijk. Ga ik toch nog even nadenken over polo after riding hoofdstel.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 08:57

Alleen als ik zo die twee hoofdstellen met elkaar vergelijk op foto dan lijkt het dat het Hooks hoofdstel anatomisch naar achter is gevormd en het polo after riding naar voren. Of lijkt dat maar?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:04

Dat klopt, dat heb je goed gezien. Die Hooks was qua model beter, maar eigenlijk merkten we qua gedrag van het paard geen verschil met beide hoofdstellen. Maar dat is misschien afhankelijk van je paard. Divoza heeft nu 20 % korting, dan is die Polo echt spotgoedkoop, zou er niet te lang over nadenken ;)

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 07:44

Haha bedankt voor je tip.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:50

Lisette1990 schreef:
Heb al even gekeken, maar kan niet echt iets vinden tweedehands helaas.
Maar heb contact gehad met http://www.hooks.se over het hoofdstel wat ik hierboven geplaatst had. Ze hebben het helaas niet meer en komt ook niet meer terug in de collectie. Maar 25 juli komt de nieuwe collectie online te staan en zeiden dat daar misschien wel iets bij zat. Dus ik wacht even af op die website en hopen dat er een mooi hoofdstel bij zit, zonder aansnoer neusriem haha.

Ik heb een Marengo Junot zit (zat) ook aansnoer neusriem aan heb ik bij zadelmaker laten omnaaien naar gewone neusriem.
Gewoon het aansnoer deel los halen doormidden knippen en aan beide zijden aannaaien.
Nou kon dit bij dat hoofdstel ook goed zonder raar eruit te zien dus dat zou je misschien kunnen bekijken met je zadelmaker

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 07:57

Oke bedankt voor je tip! Dat is ook een goed idee.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 08:11

Ik heb toch maar het BR Aldridge hoofdstel besteld. Ben erg benieuwd komt als het goed is vandaag binnen. Mensen ervaring met dit hoofdstel? Hoop dat het beetje goede kwaliteit is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:18