Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Marus schreef:Princesj schreef:Ik heb een Fryso Profile, mijn fries heeft veel maar vooral een erg lange schoft en bijzonder grote schouderpartij. De Legacy lag bij mij ook duidelijk veel minder mooi als de Profile. De profile heeft ruimte voor de schoft en compenseert met vulling achter de schouder.
Ik heb het zadel bij Fryso zelf aangeschaft en in onderhoud, gezien het op de juiste manier vullen zonder te gaan knellen wel een kunst is.
Ik kreeg idd even geleden de tip van Fryso Profile! Maar heb idd de legacy erop gehad en die lag niet mooi.
Misschien dat ik de profile nog kan gaan proberen.
Verder krijg ik ook tips via PB! En ga bekijken of ik misschien wat ga afspreken met een MSFC zadelpasser
xJess schreef:Ik heb bijna hetzelfde probleem als jij, alleen heeft die van mij een korte rug. En na al een heleboel zadels opgehad en gehad te hebben, heb ik nu een symbion zadel besteld (de Elegance). Die lag heel netjes op z'n rug, en je zag hem ook echt een stuk ruimer bewegen. Misschien ook een idee voor jou? Nadeel is alleen wel dat deze zadels bijna niet tweedehands te krijgen zijn, en best prijzig zijn (€1900). Wel passen ze op een heleboel paarden.
.xJess schreef:Ik heb bijna hetzelfde probleem als jij, alleen heeft die van mij een korte rug. En na al een heleboel zadels opgehad en gehad te hebben, heb ik nu een symbion zadel besteld (de Elegance). Die lag heel netjes op z'n rug, en je zag hem ook echt een stuk ruimer bewegen. Misschien ook een idee voor jou? Nadeel is alleen wel dat deze zadels bijna niet tweedehands te krijgen zijn, en best prijzig zijn (€1900). Wel passen ze op een heleboel paarden.
nombrado schreef:xJess schreef:Ik heb bijna hetzelfde probleem als jij, alleen heeft die van mij een korte rug. En na al een heleboel zadels opgehad en gehad te hebben, heb ik nu een symbion zadel besteld (de Elegance). Die lag heel netjes op z'n rug, en je zag hem ook echt een stuk ruimer bewegen. Misschien ook een idee voor jou? Nadeel is alleen wel dat deze zadels bijna niet tweedehands te krijgen zijn, en best prijzig zijn (€1900). Wel passen ze op een heleboel paarden.
Het ruimer bewegen komt niet door de kortere kussens, wel door de ruimte die hij rond de schouders en schoft heeft met dat zadel.
als een paard kort gaat bewegen onder het zadel is de zadelboom/pommel, te smal of niet geschikt voor het paard.