Zadelmerken met 19 inch dressuur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Re: Zadelmerken met 19 inch dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:24

www.interhippique.nl hebben ze diverse zadels in 19 inch, ook verschillende breedte maten. En niet alle zadels staan op de site, dus je zou ook even kunnen bellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:22

bij interhippique heb ik de duurdere zadels bekeken, die zijn er niet in 19" , de dressuurzadels in het goedkope segment niet eens bekeken omdat ik de kwaliteit ken van dat soort zadels...als je beter kunt , zeker doen ,

mp bied op dit moment een anatomica 19" boommaat 4, maar dat is idd ook alles.
www.tzadelhuisje.nl heeft een flink wisselend aanbod, misschien dat je daar en op andere plekken (waar ze in en verkoop doen, veel inruil hebben etc) ook je zoekcriteria eens neer kan leggen, wie weet hebben ze iets , of komt er wat binnen.

verder , sja, je komt al snel op nieuw uit als je een niet standaard maat zoekt.
misschien toch een zadelpasser laten komen met bijvoorbeeld zaldi en andere geschikte merken kwa maat , dat is kwa nieuwprijs een betaalbare optie , wie weet past er iets ?

maar heb je echt 19"nodig of zou 18 of 18.5 met verlengde zweetbladen ook kunnen?
dat geeft iets meer ruimte kwa opties?

maar denk dat je ook je lijntje uit moet gooien bij zo veel mogelijk adressen die veel inruil hebben,

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 06:41

dank jullie wel dames, ik heb zowel interhippique als t zadelhuisje gemaild en hadden bijna niets of onbetaalbaar.. mijn eigen zadelmaker heeft gewoon een heel klein assortiment en daarnaast heb ikongeveer nu 11 zadelmakers / bedrijven gemaild of gesproken voor een voordelige 2e hands of inruil. maar ze hebben of geen 19 inch op voorraad en willen bestellen als ik zeker ben van afname, of hele dure merken. ik merk gewoon dat dat ze hun vingers er eigenlijk niet aan willen branden, want wat als ze ermee blijven zitten..
er is geen enkel die zegt ik heb verschillende betaalbare modellen op voorraad en kom langs om te kijken wat je wil tenzij je plus 2000 cash hebt.. dus zodoende dat ik het op deze manier probeer, gewoon eerst goed oriënteren en dan specifiek zoeken..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:27

Niet echt een tip die je meteen kunt gebruiken, maar je zegt dat je budget nu 1400 euro is. Voor een zadel vind ik dat best al een mooi bedragje (want bij laag budget en zadels denk ik eerder aan 500 euro). Is het dan geen mogelijkheid om even door te sparen totdat je budget 2000 is en dat je dan meteen een goed zadel van Schutte kan kopen bv. ?

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:32

Massimo kan op verzoek wel 19 inch maken (van 15,5-19,5 inch), alle modellen: http://www.greendistance.nl/index.php?id=138
Je zou eens vrijblijvend kunnen informeren bij bijvoorbeeld Green Distance.
Kost wel meer en is dan denk ik iets boven je budget. Maar dan heb je wel je leven lang plezier van een goed zadel. Weet niet of het mogelijk is om nog iets langer door te sparen?
En is een 18,5 inch met een vlakke zit geen optie? Ik heb zelf ook een behoorlijk achterwerk en met dressuurzadels vaak het probleem dat ze te diep zijn en daardoor ook krapper.
Maar met de trail 18,5 inch had ik geen probleem. Dat paste precies.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:18

Zaldi heeft ook 19inch zadels in de collectie.
oa de zaldi New Kent en de Zaldi San Jorge (diep en semie diep)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:50

DeMolenhoek schreef:
Rchell schreef:
Maar ik begrijp hieruit dat je het zadel niet meer hebt?
waar heb je hem te koop gehad? want de bokt markt en marktplaats kom ik dagelijks...

edit: Miccamaaike: dank je wel, die had ik al gevonden maar das helaas een boommaat die niet gaat passen.

Nee heb hem niet meer, hij stond ook op bokt te koop. Heb 1200 nieuw betaald en was van Zaldi :) Valt ook nog in jou budget. Was de new kent van model

Helaas is er ook niet veel vraag naar de 19 Inch . Het is dus idd lastig deze weer te verkopen 2e hands.
Jammer, ze had hem wel mooi kunnen proberen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:52

Prestige 18 inch valt als een 18,5 inch. Wellicht heb je daar wat aan...