loveidefix schreef:ik gebruik geen sper riem, naar mijn idee heb je die alleen nodig als je een probleem wilt verhullen.
Neusriem gebruik ik wel en heb ik 1 vinger tussen (shetlander, vind ik beter in verhouding dan 2 vingers) en
de keelriem doe ik op het strakst, want die zijn toch altijd te lang haha. Singels doe ik beetje op gevoel, zo strak dat
je hem niet van de huid kan trekken maar je vingers moeten er nog wel tussen te krijgen zijn haha
Denk dat dat wel mee valt. Denk dat 90 procent van de ruiters hem gebruikt omdat 'het zo hoort' en het gewoon bij het hoofdstel aan zit.
Denk dat ze hem niet eens zouden missen als die er niet aan zat.
maar mensen die hem dus echt nodig hebben omdat het paard anders zijn mond open doet (waar de sper riem dus voor is) zouden eerst de oorzaak van het probleem eens moeten opzoeken
Singel doe ik wel strak, want bij mijn wijffie schuift alles vrij snel (nu een stuk minder mdat mijn boomlooszadel nu gevormt is naar haar lijf) en ze houdt haar buik iets uit.. Mijn moeder was er in het begin ook afgeknetterd vanwege niet goed aansingelen.. Liever geen herhaling graag
Maar niet zo strak dat paard op ontploffen staat.