tandem zadel : wie heeft er eentje en waar heb je het gekoch

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:03

Esmeralda schreef:
Zou eerder iets kiezen voorop, zodat je je kind in de gate kan houden en ondersteunen met je armen. Tenminste het lijkt mij dat je dit voor een kind wil gebruiken niet voor een volwassen.

Maar goed we roepen hier allemaal, het schadelijk voor de nieren.
Denk dat het wel meevalt, anders word zo,n zadel toch niet ontworpen ofwel?

Jawel hoor, het wordt ontworpen omdat het verkoopbaar is. Zo simpel is het.
arabcarla schreef:
ECHT weer bokt!!!! Ze vraagt alleen waar ze dat zadel kan kopen en iedereen begint weer te zeuren of het slecht is ja of de nee!!!! Mensen mensen mensen, hou toch eens op met meteen een mening te geven!

Ik heb het zadel ook nog nooit gezien, wel grappig als je met een kleine meid/jongen van een paar jaartjes oud ff een klein stapritje kan maken!

En wat dan? Ja en amen roepen? Tuurlijk joh, hier kun je het zadel kopen, vraag vooral om ongelukken voor je kind en blessures voor je paard. Vooral toejuichen. Héél wijs.

Overigens heeft TS het antwoord op haar vraag. En daarbij is duidelijk gemaakt dat het in de ogen van een aantal hier erg onverstandig is.

MissDonna

Re: tandem zadel : wie heeft er eentje en waar heb je het gekoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:20

ziet er niet echt uit haha meer iets voor een speelgoedpaard. :P

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:25

Tsja voor een onschuldig stapritje van 10 min kwartiertje lijkt het me niet een groot probleem , maar draven en galloperen zou ik er echt niet mee doen :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:33

Het lijkt me ook wat minder chill dan een zadel met zo'n zitje voorop, nu moet je constant achter je kijken of je kind er nog wel is := Buiten het feit dat het waarschijnlijk niet comfortabel is voor ruiter, kind én paard.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:37

Buiten de vraag of je dit uberhaupt wel wilt, zou ik sowieso afraden om een zadel met een zitje vóórop te kopen. Dat is misschien beter voor de rug van paardlief, maar als paard bokt en kind valt, valt het tussen de benen van het paard in. Dat vergeef je jezelf nooit... Dat vind ik hetzelfde als mensen die kun kind voorop het zadel meenemen; levensgevaarlijk!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:40

Geen idee waar het te koop is. Zonder zadel erachter geen optie? Deed ik vroeger wel eens. Zit heel prettig, paard was ook braaf en zat heerlijk.

Ik zie het probleem niet zo, zo zwaar zal het kind niet zijn. En als we hier gaan mekkeren moeten we sowiezo allemaal stoppen met paardrijden want daar is een paard toch niet geschikt voor..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:06

NoName126 schreef:
Buiten de vraag of je dit uberhaupt wel wilt, zou ik sowieso afraden om een zadel met een zitje vóórop te kopen. Dat is misschien beter voor de rug van paardlief, maar als paard bokt en kind valt, valt het tussen de benen van het paard in. Dat vergeef je jezelf nooit... Dat vind ik hetzelfde als mensen die kun kind voorop het zadel meenemen; levensgevaarlijk!

Als je paard bokt moet je sws al geen tandem zadel erop leggen, die moet hier wel 100% betrouwbaar voor zijn.
Idem dito met kind achterop en paard steigert bijv. Zo kunnen we veel verder denken..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:35

En wat te denken als je kind achterop zit en het paard bokt? Dan wordt je kind gelanceerd en joost mag weten waar hij/zij dan terecht komt. Sterker nog, met een zitje achterop lijkt het mij juist dat je paard eerder bokt, want dat voelt niet fijn.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:46

Hahaha dat valt best mee! Ik zat als kind een keer achterop bij een kennis. Viel die vrouw eraf zat ik nog achter het zadel hahaha

wuyts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 07:03

topic mag op slot. :+
Gelukkig weet ik voor mezelf wel wat kan en niet kan met mijn paard ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:47

Hue & hott heeft muki zadels. Ik vind het er wel leuk uitzien. Heb er geen ervaring mee. Zou het sowieso alleen bij een kuikenmak paard gebruiken.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:56

wat een overdreven reacties de ts zal zelf wel weten hoe en wat
met dat zitje zal ze geen 50/60 kg vervoeren maar een kind en die groeien er snel uit.

dus die 20 kg meer zo eens 1 keer in de week zal wel goed komen hoor

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:04

Het zal mijn voorkeur ook niet hebben, maar vind het op het filmpje er niet verkeerd uit zien. Het kindje weegt naar mijn idee niet zoveel en zit er netjes erop.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:15

MelanieB schreef:
NoName126 schreef:

Als je paard bokt moet je sws al geen tandem zadel erop leggen, die moet hier wel 100% betrouwbaar voor zijn.
Idem dito met kind achterop en paard steigert bijv. Zo kunnen we veel verder denken..

Nee maar een paard kan altijd bokken/steigeren/opzij springen. Het zijn nu eenmaal vluchtdieren en niemand heeft een 100% braaf paard.. Alle brave bokken kunnen een keer schrikken.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:29

Yamcha schreef:
Esmeralda schreef:
Zou eerder iets kiezen voorop, zodat je je kind in de gate kan houden en ondersteunen met je armen. Tenminste het lijkt mij dat je dit voor een kind wil gebruiken niet voor een volwassen.

Maar goed we roepen hier allemaal, het schadelijk voor de nieren.
Denk dat het wel meevalt, anders word zo,n zadel toch niet ontworpen ofwel?

Jawel hoor, het wordt ontworpen omdat het verkoopbaar is. Zo simpel is het.
arabcarla schreef:
ECHT weer bokt!!!! Ze vraagt alleen waar ze dat zadel kan kopen en iedereen begint weer te zeuren of het slecht is ja of de nee!!!! Mensen mensen mensen, hou toch eens op met meteen een mening te geven!

Ik heb het zadel ook nog nooit gezien, wel grappig als je met een kleine meid/jongen van een paar jaartjes oud ff een klein stapritje kan maken!

En wat dan? Ja en amen roepen? Tuurlijk joh, hier kun je het zadel kopen, vraag vooral om ongelukken voor je kind en blessures voor je paard. Vooral toejuichen. Héél wijs.

Overigens heeft TS het antwoord op haar vraag. En daarbij is duidelijk gemaakt dat het in de ogen van een aantal hier erg onverstandig is.

Precies Ymcha!!
Een groot deel van de Bokkers is paardengebruiker, die weinig tot geen kennis van zaken heeft en bij elkaar te rade gaat om advies.
Het lijkt er vaak op dat de meeste stemmen gelden ...
En als er een deskundig advies wordt gegeven, wordt het gebagatelliseerd. Da's Bokt!

wuyts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:31

Kijk, ik ben geen beginner laat dit duidelijk zijn. Ik weet donders goed waar ik mee bezig ben en hoef geen verdere uitleg.

wuyts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:37

Hoe zet ik een slotje? Daar heb ik nu eens geen verstand van :-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:40

Dat doet eventueel een mod voor je door op het rode uitroepteken te klikken en melding te maken. Maar volgens mij gaat dat niet meer zomaar op aanvraag.
Ivm educatief topic ook voor anderen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:50

Je kan inderdaad zelf geen slotje zetten.
Maar als niemand meer reageert zakt dit topic vanzelf naar beneden.

wuyts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:20

ok bedankt :+