LauLoveTosca schreef:Viktor238 schreef:Wil je dat?
als het kan
ja, als jij een foto kunt maken! Ik help je graag verder!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Leen_ schreef:Sjors schreef:Een dikker bit is vriendelijker dan een dunne
Nee hoor. Een bit moet naar de grootte van de mond passen. Steek je bij mijn paard een 18mm dik bit in zijn mond lig je gegarandeerd na 10 minuten op de grond. Zijn lagen zijn daar dichter op elkaar en dus kan hij zijn mond niet helemaal sluiten met een dik bit. Dan werkt een dik bit dus wel zeer pijnlijk. Ik heb nu een 13mm bitje en hier loopt hij perfect op. Ookal is het maar de dikte van mijn pink, veel dikker gaat er niet in. Heb je een paard met een dunne tong en veel ruimte in de mond dan werkt een dunner wel sterker in. Dan kan je dus beter een dikker nemen.
Het hangt dus puur per paard af wat het fijnste is.
Uit mijn eigen ervaring merk ik dat er meer paarden (ik heb het over bwp, kwpn,...) die een dun bitje nodig hebben dan een dik.
capopjekop schreef:_Ashii_ schreef:
die zijn minder scherp
voor zover ik weet, hoe smaller het bit hoe scherper hij is
Bij een dikker bit wordt de druk over een groter gedeelte van de mond, lagen en tong verdeeld. Op een bepaalde plek komt dan minde druk te staan dan bij een dunner bit.
LauLoveTosca schreef:nou hier dan de beloofde foto's
1. het bitje
[ Afbeelding ]
2. [ Afbeelding ]
3. [ Afbeelding ]
4. [ Afbeelding ]
het zit dus in de beide ringen waarin het bitje elkaar kruist of geen idee hoe ik het moet zeggenmaar ook op de grote ringen waarmee het bit aan hoofdstel vast zit zit heel klein beetje maar dat maakt niet uit het gaat om wat er in de mond zit
LauLoveTosca schreef:Okee
ik dus ook niet daarom zat ik ook van huh geroest dit bit was ook 30 euro dus ik verwacht wel een beetje een goed bit... ik waste hem na gebruik droogde hem af.. maarja
goede bitten beginnen vanaf 60 euro is mijn idee. Ik heb overigens ook 2 sweet iron shanks, roesten en smaken "lekker"... bitten zijn wel wat duurder dan 30 euro
Die van mij roest op dezelfde plekken als die van jou
LauLoveTosca schreef:nou hier dan de beloofde foto's
1. het bitje
[ Afbeelding ]
2. [ Afbeelding ]
3. [ Afbeelding ]
4. [ Afbeelding ]
het zit dus in de beide ringen waarin het bitje elkaar kruist of geen idee hoe ik het moet zeggenmaar ook op de grote ringen waarmee het bit aan hoofdstel vast zit zit heel kleinbeetje maar dat maakt niet uit het gaat om wat er in de mond zit