Gezocht: Halster wat heel blijft

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Gezocht: Halster wat heel blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:32

kun je dan niet gewoon zelf een andere sluiting aan je halster (laten) zetten?

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:34

Een halsband kan ook, op de manege waar ik rijd heb je paarden die ook halsters af doen, een halsband kan dan een optie zijn, maar doe hem niet te strak om ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:35

karabijnhaak bijvoorbeeld?

Afbeelding

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:35

Zo blijf je toch halsters kopen? Kan je niet beter proberen wat aan het kapot maken te doen? :)

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:36

mischien een bucas deze houd bijna alles vol zelfs als een paard gaat hangen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:37

als je je paard nou vastzet alsof het een paard is die hangt, zal hij het dan niet afleren?

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:42

En als je van het gesloopte halster de kapotte sluiting afzaagt en deze vervangt door een karabijnhaak? Deze kun je bevestigen met een kleine D-sluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:27

Een halsband, een koeienhalster, een touwhalster waarmee je niet vastknoopt maar het touw een aantal keer wikkelt zodat het loslaat bij paniek... Genoeg te bedenken!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:31

Kan je niet gewoon tijdelijk een halster gebruiken die over het hoofd los gaat?

Ja het is misschien onhandig, maar het is hopelijk maar tijdelijk totdat hij het trucje heeft afgeleerd.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:37

Ik zit inderdaad ook te denken aan een halsband, wel een halster om, maar ook een halsband om en het touw aan de halsband.

Misschien ook grappig om eens te proberen, het halster binnenstebuiten om doen zodat de zwakke plek (sluiting dus) aan de andere kant zit.
Ben benieuwd of ie zo pienter is dan het hoofd de andere kant op te draaien of dat ie denkt dat z'n trucje 'stuk' is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 15:46

Fellor schreef:
Een halsband, een koeienhalster, een touwhalster waarmee je niet vastknoopt maar het touw een aantal keer wikkelt zodat het loslaat bij paniek... Genoeg te bedenken!

Er is geen paniek; zoals ik al aangaf is het gewoon een trucje van hem.
Citaat:
En als je van het gesloopte halster de kapotte sluiting afzaagt en deze vervangt door een karabijnhaak? Deze kun je bevestigen met een kleine D-sluiting.

Wat een goed idee, dat ik daar niet eerder opgekomen ben... Dat ga ik zo gelijk even in elkaar knutselen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:50

Zo blijf je aan het kopen aan . Ik zou t gedrag afleren ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:54

Anne_GTI schreef:
Shirley schreef:
Of vastzetten aan twee touwen, dan lukt dat geintje toch niet ?

Dat kan thuis wel maar in den vreemde niet altijd. Overigens flikt hij het ook in de trailer. Maar dan vind ik het sneu om hem zo strak te zetten dat hij dat niet meer kan. Dan kan hij nl. ook geen hooi meer pakken en zijn hoofd/hals gebruiken voor balans en uit het raam kijken.

Iemand ervaring met dit halster trouwens? Ziet er wel vrij stevig uit...
http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00020/3 ... _tekna.jpg

Ik heb het tekna-halster, die is beresterk en heerlijk in gebruik, ik weet alleen niet of de gespen ook sterker zijn dan gemiddeld :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 15:59

Sjors schreef:

Tja, als je suggesties hebt hoe.... Het is nogal een creatief paard maar wel heel zachtaardig en gevoelig letterlijk en figuurlijk. Zijn huid beschadigd snel en een keertje foeteren kan ie al behoorlijk van onder de indruk raken. Hij houdt wel van puzzellen. Knopen en sluitingen opmaken maar ook ergens op gaan staan is zijn specialiteit. Vastzetten aan de zijkant van de trailer kan dus ook niet; want dan gaat hij op het spatbord staan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:03

Anne_GTI schreef:
Sjors schreef:

Tja, als je suggesties hebt hoe.... Het is nogal een creatief paard maar wel heel zachtaardig en gevoelig letterlijk en figuurlijk. Zijn huid beschadigd snel en een keertje foeteren kan ie al behoorlijk van onder de indruk raken. Hij houdt wel van puzzellen. Knopen en sluitingen opmaken maar ook ergens op gaan staan is zijn specialiteit. Vastzetten aan de zijkant van de trailer kan dus ook niet; want dan gaat hij op het spatbord staan.

Je paard kan toch wel tegen een flinke schreeuw ? Elke keer als die het wil gaan doen (je moet em uiteraard voor zijn) een flinke schreeuw geven . En als het paard zo gevoelig is dan stopt die er echt wel mee naar 2/3x schreeuwen .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:05

een aussie tie ring? Zodat hij wel vaststaat, maar geen rukje kan geven aan het touw, misschien leert hij het dan wel af?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:14

Sjors schreef:
Je paard kan toch wel tegen een flinke schreeuw ? Elke keer als die het wil gaan doen (je moet em uiteraard voor zijn) een flinke schreeuw geven . En als het paard zo gevoelig is dan stopt die er echt wel mee naar 2/3x schreeuwen .

Hij flikt het als ik even uit het zicht ben om mijn zadel te pakken enzo. En een flinke schreeuw is niet nodig alleen EIJ! is al genoeg. Maarja, dan moet je dat wel op het juiste moment kunnen timen. Anders staat hij je onnozel aan te kijken en is het effect van EIJ! de volgende keer niet zoals gewenst. Want die krijgt ie alleen naar zijn hoofd geslingerd als ie echt wat uitvreet en als ie dan niet heel snel ophoudt volgt er wat anders achteraan. Ligt er maar net aan wat ik het eerste vast heb.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:14

opisop_shop schreef:
een aussie tie ring? Zodat hij wel vaststaat, maar geen rukje kan geven aan het touw, misschien leert hij het dan wel af?

Dat is?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:16

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:23

interessant dingetje :)

Heb net uit het bakje van de tractor een D ring getoverd en een karabijnhaakje had ik nog. Eens kijken hoe lang dat houdt anders hou ik bovenstaande optie in mijn achterhoofd.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:30

Ik heb een paard wat elk halstertouw kapot maakt. Mijn man heeft toen een halstertouw laten maken met zo'n sluiting: http://eshop.meijerijzerwaren.nl/?actio ... 52&lang=NL Dat wordt gebruikt bij boten en gaat niet kapot tot min. 750kg Ik dacht zo'n klein sluitinkje, dat kan nooit ;-) Maar mijn paard krijgt het niet kapot. Misschien kan je zo'n sluiting aan je halster laten maken?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:30

opisop_shop schreef:
karabijnhaak bijvoorbeeld?

[ Afbeelding ]

Daar dacht ik ook al aan.

jenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:14

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:33

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:35

muc schreef:
Ik heb een paard wat elk halstertouw kapot maakt. Mijn man heeft toen een halstertouw laten maken met zo'n sluiting: http://eshop.meijerijzerwaren.nl/?actio ... 52&lang=NL Dat wordt gebruikt bij boten en gaat niet kapot tot min. 750kg Ik dacht zo'n klein sluitinkje, dat kan nooit ;-) Maar mijn paard krijgt het niet kapot. Misschien kan je zo'n sluiting aan je halster laten maken?

Deze haak gebruiken ze nu ook in de mensport, hoeveel druk er ook opstaat, je krijgt hem heel gemakkelijk los, en hij gaat niet kapot!