Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Fellor schreef:Een halsband, een koeienhalster, een touwhalster waarmee je niet vastknoopt maar het touw een aantal keer wikkelt zodat het loslaat bij paniek... Genoeg te bedenken!
Citaat:En als je van het gesloopte halster de kapotte sluiting afzaagt en deze vervangt door een karabijnhaak? Deze kun je bevestigen met een kleine D-sluiting.
Anne_GTI schreef:Shirley schreef:Of vastzetten aan twee touwen, dan lukt dat geintje toch niet ?
Dat kan thuis wel maar in den vreemde niet altijd. Overigens flikt hij het ook in de trailer. Maar dan vind ik het sneu om hem zo strak te zetten dat hij dat niet meer kan. Dan kan hij nl. ook geen hooi meer pakken en zijn hoofd/hals gebruiken voor balans en uit het raam kijken.
Iemand ervaring met dit halster trouwens? Ziet er wel vrij stevig uit...
http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00020/3 ... _tekna.jpg

Sjors schreef:Zo blijf je aan het kopen aan . Ik zou t gedrag afleren
Anne_GTI schreef:Sjors schreef:Zo blijf je aan het kopen aan . Ik zou t gedrag afleren
Tja, als je suggesties hebt hoe.... Het is nogal een creatief paard maar wel heel zachtaardig en gevoelig letterlijk en figuurlijk. Zijn huid beschadigd snel en een keertje foeteren kan ie al behoorlijk van onder de indruk raken. Hij houdt wel van puzzellen. Knopen en sluitingen opmaken maar ook ergens op gaan staan is zijn specialiteit. Vastzetten aan de zijkant van de trailer kan dus ook niet; want dan gaat hij op het spatbord staan.

Sjors schreef:Je paard kan toch wel tegen een flinke schreeuw ? Elke keer als die het wil gaan doen (je moet em uiteraard voor zijn) een flinke schreeuw geven . En als het paard zo gevoelig is dan stopt die er echt wel mee naar 2/3x schreeuwen .

Maar mijn paard krijgt het niet kapot. Misschien kan je zo'n sluiting aan je halster laten maken? muc schreef:Ik heb een paard wat elk halstertouw kapot maakt. Mijn man heeft toen een halstertouw laten maken met zo'n sluiting: http://eshop.meijerijzerwaren.nl/?actio ... 52&lang=NL Dat wordt gebruikt bij boten en gaat niet kapot tot min. 750kg Ik dacht zo'n klein sluitinkje, dat kan nooitMaar mijn paard krijgt het niet kapot. Misschien kan je zo'n sluiting aan je halster laten maken?